۱۴ دی ۱۳۹۳ - ۱۴:۲۷
کد خبر: ۲۳۹۲۸۷
امام جمعه دزفول:

مسلمانان برای تشکیل اتحاد اسلامی به اعتقادات مشترک خود چنگ زنند

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه دزفول با اشاره به خیزش مردم در کشورهای اسلامی برای دستیابی به آزادی گفت: بیداری اسلامی در این کشورها گامی در جهت تحقق وحدت اسلامی است.
حجت الاسلام قاضي دزفولي ، امام جمعه دزفول

حجت الاسلام محمد علی قاضی دزفولی، امام جمعه دزفول، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، با بیان این که وحدت سبب قدرت مسلمانان می شود، ابرازداشت: کیان جهان اسلام با بیداری اسلامی استوارتر شد.

وی تصریح کرد: وحدت به معنای دعوت به همدلی بین مؤمنان است و هر حرکتی خارج از این مسیر گام نهادن در تفرقه است.

امام جمعه دزفول افزود: همدلی مهم ترین رسالت پیامبر بزرگوار اسلام(ص) بود که همواره مسلمانان را به آن دعوت می کرد.

حجت الاسلام قاضی دزفولی حفظ وحدت را وظیفه همگانی توصیف و عنوان کرد: حفظ اتحاد پیروی از پیامبر اکرم(ص) است.

وی تفرقه و فتنه انگیزی را عملی شیطانی دانست و گفت: هر کس دعوت به وحدت میان مؤمنان کند در حقیقت دعوت به حق کرده و هرکس مردم را به تفرقه دعوت کند یاری رسان شیطان خواهد بود.

امام جمعه دزفول بیان داشت: وحدت خط قرمز میان مسلمانان و دشمنان آن ها است و این خط کشی موقعیت افراد را مشخص می کند.

وی حفظ جایگاه مسلمانان را از دستاوردهای وحدت اسلامی توصیف و عنوان کرد: دشمنان هیچگاه جرأت نخواهند داشت با کشورهای اسلامی که با هم متحدند رو به رو شوند.

حجت الاسلام قاضی دزفولی اظهارداشت: مسلمانان برای تشکیل اتحاد اسلامی باید به اعتقادات مشترک خود چنگ بزنند.

امام جمعه دزفول خدای یگانه، قرآن، پیامبر اکرم(ص)، کعبه، و ده ها مورد دیگر را از مشترکات مسلمانان برشمرد.

وی افزود: هر کدام از این موارد می تواند محوری برای حفظ وحدت باشد و مسلمان می توانند با چنگ زدن به آن اتحاد را محقق کنند.

حجت الاسلام قاضی دزفولی با اشاره به آیه «و اعتصموا بحبل الله جمیعا و لا تفرقوا» اظهارداشت: حبل المتین همان قرآن و رسول خدا است.

امام جمعه دزفول ظهور فرقه های انحرافی را تهدیدی برای مسلمانان دانست و گفت: مسلمانان باید فرصت ها و تهدید های خود را بشناسند.

وی در ادامه گفت: امروز برخی کشورها با پشتیبانی از گروهک های انحرافی برای خود حاشیه ای امن ایجاد کردند و از تحرکات آن ها سود ها به جیب می زنند.

حجت الاسلام قاضی دزفولی تصریح کرد: باید جلوی برادر کشی ها در کشور های اسلامی گرفته شود؛ زیرا این کار منابع مادی و انسانی آن کشورها را نابود و دشمنان فرصت طلب را شاد خواهد کرد./9452/ت302/ب2

ارسال نظرات