۱۴ دی ۱۳۹۳ - ۰۰:۰۸
کد خبر: ۲۳۹۲۱۴
رییس شورای فرهنگی نهاد ریاست جمهوری:

پیدایش گروه های افراطی نتیجه عدم بصیرت در میان مسلمانان است

خبرگزاری رسا ـ رییس شورای فرهنگی نهاد ریاست جمهوری گفت: مشکل اصلی بسیاری از کشورهای اسلامی عدم وجود بصیرت است که دشمن به خوبی از این ضعف مسلمانان استفاده کرده و شکاف هایی را در میان امت اسلام ایجاد می کند.
اکرمي
حجت الاسلام سیدرضا اکرمی رییس شورای فرهنگی نهاد ریاست جمهوری در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، اظهار داشت: سید جمال الدین اسدآبادی می گوید که در سفر به غرب، اسلام را دیدم در حال که مسلمانی وجود نداشت و در سفر به شرق نیز شاهد مسلمانانی بودم که اسلام نداشتند.
 
وی ادامه داد: این جمله سید جمال الدین اسدآبادی حکایت این روزهای ما است؛ متأسفانه دولت های اسلامی امروز به جای آن‌که با اتحاد و همدلی در برابر دشمنان اسلام و استکبار قد علم کنند، با آمریکا و صهیونیست ها همراه شده و در درونشان تقابل و کشمکش ایجاد شده است.
 
حجت الاسلام اکرمی داعش، القاعده و طالبان را نمونه هایی از محصولات غرب برای ایجاد تفرقه در جوامع اسلامی معرفی کرد و افزود: روشن است که از اختلاف بین مسلمانان تنها آمریکا سود خواهد برد؛ آمریکا و هم‌پیمانانش به خوبی می دانند که تنها با از بین بردن اتحاد مسلمانان می توان بر آن ها مسلط شوند و ما می بینیم که در این راه سرمایه گذاری های بسیاری کرده اند.
 
وی با بیان حدیثی از پیامبر اکرم(ص) گفت: حضرت محمد(ص) می فرمایند که "دو گروه کمر من را شکستند؛ دانایی که حریم دین را می شکند و نادانی که اهل عبادت است". این دو گروه در جامعه امروزی حاضر هستند و ما می بینیم که آمریکا و رژیم صهیونیستی را که ریشه ظلم و فساد هستند را رها کرده و به مسائل جاهلیت می پردازند.
 
 رییس شورای فرهنگی نهاد ریاست جمهوری با بیان این‌که حرکت های انقلابی-اسلامی تنها با بهره‌مندی از بصیرت کافی تحقق می یابد، تصریح کرد: مردم تونس پس از تحمل سختی ها و ظلم های فراوان توانستند انقلاب کرده و حکومت را به دست بگیرند اما بی بصیرتی آنها باعث شد که بازهم یک فرد ظالم در صدر حکومت قرار بگیرد؛ مشکل اصلی بسیاری از کشورهای اسلامی همین عدم وجود بصیرت است که دشمن به خوبی از این ضعف مسلمانان استفاده می کند.
 
وی پیشرفت تکنولوژی را فرصتی مناسب برای تبلیغ گسترده اسلام ناب محمدی دانست و تأکید کرد: هر عالم دینی که به اسلام ناب محمدی ایمان دارد باید تمام تلاش خود را بکارگیرد تا آن را در سراسر جهان ترویج دهد و به جهانیان نشان دهد که آنچه امروز رسانه های غربی از مسلمانان و اسلام نشان می دهد همگی دروغ است.
 
حجت الاسلام اکرمی در خاتمه گفت: امروز می بینیم که وحدت شیعه و سنی در عراق، داعش را زمین‌گیر کرد و نشان داد که انسجام مسلمانان تنها فرمول مبارزه با استکبار و دشمنان اسلام است./814/ت302/ج
ارسال نظرات