۱۲ دی ۱۳۹۳ - ۱۸:۱۱
کد خبر: ۲۳۹۰۱۳
نماینده ولی فقیه در استان بوشهر:

بازداشت شیخ علی سلمان را محکوم می‌کنیم و خواهان آزادی او هستیم

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه بوشهر گفت: بازداشت شیخ علی سلمان روحانی شیعه و دبیرکل جمعیت الوفاق توسط رژیم سرسپرده بحرین را محکوم می کنیم و تمام مومنین و ما مردم استان بوشهر خواهان آزادی هر چه سریعتر این مجاهد هستیم.
آيت الله صفايي بوشهري:

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بوشهر، آیت الله غلامعلی صفایی بوشهری، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر در خطبه های نمازجمعه امروز بوشهر گفت: وفای به عهد یک مساله مهم دینی، شرعی و اجتماعی است که اگر کسی آن را رعایت نکند، در زندگی شکست می خورد و عهد به چهار دسته عهد الهی، عهد ولایی، عهد خانوادگی، و عهد اجتماعی تقسیم می شود که عهد الهی، یعنی پیمانی فطری و وجدانی که انسان با خدا و دین بسته است که بر مدار دین زندگی کند و این فطرت ما را به عبودیت الهی و دوری از افکار شیطانی و گناه وامی دارد.

 

وی افزود: انسان به هنگام بحران و گرفتاری عهد خود و خدایش را به یاد می آورد و به آن متوسل می شود، اما هنگام آرامش این پیمان را فراموش می کند و به گناه روی می آورد. بنابراین انسان همواره باید به یاد خدا و عهد خود باشد و از خودخواهی و خودپرستی دور شود و خدای نکرده به خاطر یک لذت بسیار زودگذر، عهد با خدا یعنی دین داری را بشکند و خود را به گناه مبتلا کند.

 

امام جمعه بوشهر اظهار داشت: که کسانی که عهد را می شکنند، نه فقط در آخرت، به سزای عهدشکنی و نقض میثاق خود با خدا می رسند، بلکه در همین دنیا هم به دلیل خیانت به خدا و شکستن پیمان الهی عذاب می شوند و رژیم صهیونیستی به خاطر همین پیمان شکنی پر از خیانت و لعنت و نفرین الهی هستند و همیشه گرفتار هستند.

 

آیت الله صفایی بوشهری با اشاره به هفته وحدت و میلاد پیامبر اکرم(ص) و امام جعفرصادق(ع) گفت: خداوند در قرآن به وحدت فرمان می دهد و تمام جهان اسلام باید باید مواظب باشند و در مقابل دشمنان اسلام که به دنبال تفرقه دینی در اسلام هستند و گروه های جنایتکاری چون داعش را برای اسلام هراسی و هرج و مرج در جامعه اسلامی بوجود می آورند، متحد باشند.

 

وی گفت: از حضور مردم ولایتمدار ایران و استان بزرگ و مقاوم و امتحان داده بوشهر در تجمع 9 دی ماه تشکر می کنم که با شعور و تجمع پرشور خود بار دیگر ولایتمداری و بصیرت خود را اثبات کردند.

 

امام جمعه بوشهر تاکید کرد: بازداشت شیخ علی سلمان روحانی شیعه و دبیرکل جمعیت الوفاق توسط رژیم سرسپرده بحرین را محکوم می کنیم و تمام مومنین و ما مردم استان بوشهر خواهان آزادی هرچه سریعتر این مجاهد هستیم.

 

آیت الله صفایی بوشهری ادامه داد: بحرین از دیر باز یک منطقه اسلامی بوده است و بدون نگاه به بیشتری یا کمتری جمعبت شیعه و سنی آن نسبت به هم، منطقه ای غنی از علمای بزرگ بوده است که متاسفانه با سیاست های خائنانه انگلیس، افرادی مثل آل خلیفه حاکم آن کشور شده اند که به شدت با اسلام مخالف و مردم آن هم به شدت به دنبال معارف دینی هستند، اما متاسفانه مجامع جهانی حقوق بشر از این سران سرسپرده حمایت می کنند.

 

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر عنوان کرد: رزمایش موفقیت آمیز محمد رسول الله توسط ارتش جمهوری اسلامی، نیروهای زمینی، دریایی، سپاه و سایر نیروهای مسلح در یک منطقه بسیار وسیع آب های جهان، نشان از اقتدار نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران و یک پیام صلح و دوستی و همچنین عدم نیاز به حضور کشورهای دیگر در منطقه است.

 

امام جمعه بوشهر تصریح کرد: فرمانده کل قوا، امام خامنه ای امنیت کل خلیج فارس را هم برای ایران و هم برای کل کشورهای حوزه خلیج فارس تامین می کند و نیازی به حضور کشورهای جنایتکاری مثل آمریکا و انگلیس نیست.

 

وی در پایان گفت: نیروهای مسلح جمهوری اسلامی و ارتش و سپاه و بسیج و نیروهای مردمی در همه اشکال خود، موجب اقتدار، استواری و پایداری نظام ما و مایه افتخار هستند./833/پ203/ب6

ارسال نظرات