۱۲ دی ۱۳۹۳ - ۱۳:۰۸
کد خبر: ۲۳۸۹۴۶
عضو شورای نگهبان:

مراقب باشیم در دام تحلیل های بنی اسرائیلی گرفتار نشویم

خبرگزاری رسا ـ عضو حقوقدان شورای نگهبان با بیان این که انسان ها نسبت به نعمت های الهی فراموشکار هستند، گفت: وقتی بنی‌اسرائیل نعمت هایشان را فراموش کردند، بهانه گیری و تحلیل‌های غلط آغاز شد؛ امروز نیز در تحلیل حوادث روزمره یادمان می‌رود که هر حادثه‌ای را باید به‌عنوان یک قطعه از پازل در همان مقطع زمانی ببینیم.
محسن اسماعيلي
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، محسن اسماعیلی، عضو حقوقدان شورای نگهبان شب گذشته در سلسله نشست های بزم اندیشه با عنوان «9 دی تجلی مردم‌سالاری دینی» که در مؤسسه جوانان آستان قدس رضوی برگزار شد، با بیان این که باید تلاش کرد تا عناوین ارزشمند در زندگی فردی و اجتماعی خود را تکرار کنیم، گفت: زیرا انسان‌ها نسبت به نعمت‌های الهی فراموش کار هستند که با نگاه اجمالی به زندگی خود، این موضوع را تصدیق می‌کنیم.
 

عضو حقوقدان شورای نگهبان ادامه داد: وقتی بنی‌اسرائیلی ها نعمت های حاضرشان را فراموش کردند، بهانه گیری و تحلیل‌های غلط آغاز شد، قرآن نیز بارها به بنی‌اسرائیل یادآور می‌شد که ما دل های شما را یکی کردیم.

 

اسماعیلی تصریح کرد: در تحلیل حوادث روزمره نیز یادمان می‌رود که هر حادثه‌ای را باید به‌عنوان یک قطعه از پازل در همان مقطع زمانی ببینیم و مهم بستر شکل گیری حادثه در آن روز است همانطور که در گذشته می بینیم که عده ای به شوروی و عده ای به ایالات متحده امریکا می پیوستند؛ در کشور خودمان نیز حتی متدینین و مبارزان سیاسی این موضوع را پذیرفته بودند که مارکسیسم راه نجات است.

 

عضو حقوقدان شورای نگهبان خاطرنشان کرد: 40 سال پیش دنیای دیگری بود که با امروز ما کاملاً متفاوت است؛ بزرگترین کفران نعمت آن است که 40 سال پیش را فراموش کنیم و گرفتار تحلیل بنی‌اسرائیلی شویم چرا که 40 سال پیش دنیا این را پذیرفته بود که برای بودن و ماندن باید یا شرقی باشیم و یا غربی و هر حکومتی که می‌خواهد بماند باید به یکی از این دو وابسته باشد.

 

وی تأکید کرد: فرستاده شوروی و ایالات متحده آمریکا و نمونه های آن در ایران نخست وزیر را عوض می‌کرد و یادمان نمی رود برای مأموری که به ایران می‌آمد، حق توحش قائل بودند، تحت تاثیر قانون کاپیتولاسیونی که به تصویب رسیده بود اگر یک سگ آمریکایی به مرجع تقلید ما حمله می کرد حق  با سگ آمریکایی بود.

 

اسماعیلی با اشاره به مسائل و بحران های سیاسی حاضر در دوران کنونی، ابراز کرد: اوباما در مصاحبه با سران اروپایی می گفت ما از تظاهرات حمایت می کنیم و آن چه در داخل برای کشور مهم بود، تأکید بر وحدت ملی و اعتماد به نظام و جمهوری اسلامی بود زیرا هیچ کس به نظام بی اعتمادی نبود.

 

وی با یادآوری این نکته که در تحلیل حوادث نباید مقدمات را فراموش کرد، افزود: رهبر معظم انقلاب نیز در خطبه های نماز جمعه گفتند: «هر اعتراضی را می پذیریم اما نباید بدعت های غیر قانونی را الگو قرار داد».

 

اسماعیلی به دو قدرت حاضر در جهان اشاره کرد و گفت: این وضع همه ملت‌های دنیا بود، دو قدرت به وجود آمد و می‌گفتند دنیا باید بین ما تقسیم شود، ممکن بود کشوری را به هم پاس بدهند اما هیچ  کشوری از این قالب خارج نی شد؛ هنوز نیز آثار برخی از این تفکر ها در جامعه باقی مانده است.

 

عضو حقوقدان شورای نگهبان با بیان این که در چنین فضایی، مردی برخواست و گفتمان نه شرقی و نه غربی را مطرح و اظهار کرد: امام برای نخستین بار در نوفل لوشاتو، مردم‌سالاری دینی را مطرح کرد و از آن روز هر خبرنگار خارجی با امام مصاحبه می کرد، ایشان از مردم سالاری دینی و جمهوری اسلامی سخن می گفتند، این اقدامی غیر قابل انتظار برای آنان بود.

 

اسماعیلی تصریح کرد: پس از انقلاب در هر گوشه کشور، آمریکایی ها و غرب آشوب ایجاد می کردند، من با چشم خوددیدم در سال 61 سر پاسداران را می بریدند؛ دشمن در کنار گفتمان کودتا، حمله طبس، جنگ و تحریم به راه انداختند اما نتیجه ای نداشت در حالی که هرکدام از این توطئه‌ها برای فلج کردن یک کشور کافی بود.

 

وی با اشاره به سخنان اخیر آیت الله جوادی آملی که گفتند: «غرب یک باغ وحش منظم است»، یادآور شد: همان ملتی که مستشاران خارجی برای حضور در آن حق توحش می‌گرفتند امروز به جایی رسیده که همه برای از میان بردنش به دنبال راه حل هستند؛ ما بسیار پیشرفت داشته ایم همانطور که می بنیم در نانو، سلول‌های بنیادی و صنایع دفاعی بسیار پیشرو هستیم.

 

وی یاد آور شد: اربعین امسال مسأله عظیمی بود چرا که آرزوی انبیا و اولیا رخ دادن ان بود و موجب شد تا گره های کور باز شده و پیوند دین و مردم از بین نرود و فتنه ها ریشه کن شوند.

 

اسماعیلی با اشاره به این که  غربی ها با تفکری که امام بنیانگداری کرد، عناد دارند، گفت: غربی ها می گویند اگر اسلام می خواهید ما حرفی نداریم اما باید یدانند اسلام جمهوریت را تایید نمی کند و قبول ندارد. رهبر معظم انقلاب نیز فرمودند آمریکا کاخ شیشه‌ای است و کار آمریکا به آخر رسیده است و در هیچ کجا دیگر آن قدرت سابق نیست، یقین دارم به‌لطف الهی فروپاشی آمریکا را می‌بینیم.

 

عضو حقوقدان شورای نگهبان با اشاره به آن که اتحاد شوروی یک داستان و افسانه است، بیان کرد: امروزه اتحاد شوروی یک داستان و افسانه بوده و باید در تاریخ بماند تا داستان های این چنین تفسیر های سیاسی را به چشم خود ببینیم.همچنین غرب سال های سال تلاش کرد تا مساجد ما را به محل تفریح و سینما تبدیل کند اما موفق نشد.

 

وی افزود: وفا به دستاورد عظیمی که با سختی و تلاش فراوان به دست آمده است آسان نیست و چنگ انداختن به اندیشه‌ای که امام بنیان‌گذاری کرده است از طرف هرکس که باشد یک جرم بزرگ و گناه کبیره محسوب می شود. همچنین ادعای تقلب با 11 میلیون نیز یک جرم بزرگ بود، چرا که اگر به دستاورد های حاضر خود نگاه کنیم می فهمیم عظیم ترین دستاورد تئوری ای است که پیامبر عظیم شان اسلام به آن دست یافته است و اکنون ما پیاده سازی و  اجرا می کنیم.

 

وی با اشاره به این که غربی ها شعارشان را مرگ بر اصل ولایت فقیه انتخاب کرده بودند، افزود: این شعار بسیار دقیقی بود و ما معتقدیم روزی که نماز جمعه خوانده شد این ها باید برمی‌گشتند، اما این ها حتی بعد از عاشورا نیز ادامه دادند و هشت ماه پرالتهاب با این قضیه مدارا شد و سال 88 اصلاً بحث اساسی جمهوری اسلامی و وحدت ملی بود. نباید کاری کرد که به دشمن بهانه داد و به آن ها جسارت بخشید و نخست وزیر رژیم صهیونیستی و اوباما رسماً از آن ها حمایت کردند.

 

عضو حقوقدان شورای نگهبان تصریح کرد: در انتخابات اصل مهم وحدت ملی و اعتماد مردم به نظام بود و برداشتن چادر و روسری از زنان امری پلید از سوی غربی ها بود که باید در برابر آن موضع گرفته شود و جوش و اضطراب مردم ایران از تحلیل های بی شرمانه امریکایی ها استغ همچنین رهبر معظم انقلاب در نماز جمعه فرمودند «زیر بار بدعت غیرقانونی نمی‌روم».

 

اسماعیلی با تاکید بر واکنش مردم به دنبال گسست پیوند دین و آنان ابراز کرد: هشت ماه نیز این مسائل با همه فراز و نشیب‌ها تحمل شد تا به روز عاشورا رسید و 9 دی واکنشی بود که مردم به حرکت آخری نشان دادند که به‌دنبال گسست پیوند دین و مردم بود و نشان داد مردم رأی و انتخابات را امام حسینی و اسلامی می‌خواهند، حالا 9 دی هر روز ممکن است اتفاق بیفتد و هر روز ما 9 دی است زیرا در درون مردم ایجاد شده و هر روز ما دفاع از ایده‌ای است که امام(ره) مطرح کرد.

 

عضو حقوقدان شورای نگهبان یاد آور شد: امروز امنیت ملی در دستان ما است و باید قدرش را بدانیم و نباید سطح بحث را به اختلافات گروهی تنزل داد. با فضل الهی این حرکت  آغاز شده و زیر سایه رهبر معظم انقلاب ادامه پیدا می‌کند .همچنین با در دست گرفتن پرچم اسلام خواهیم توانست از  نهضت عاشورا تبعیت کنیم./9315/پ202/ب5 

 

ارسال نظرات