۱۰ دی ۱۳۹۳ - ۲۱:۳۸
کد خبر: ۲۳۸۷۲۰
عضو شورای شهر مشهد:

حضور حماسی مردم در 9دی بهترین محاکمه برای فتنه گران بود

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام اخلاقی، بهترین محاکمه فتنه و فتنه گران را حضور حماسی و آگاهانه مردم در 9 دی دانست و گفت: این حضور پرشور، تمام تلاش هایی را که فتنه گران در این سال ها کرده بودند نقش بر آب کرد.
حجت‌الاسلام حسنعلي اخلاقي

حجت‌الاسلام حسنعلی اخلاقی، رییس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر مشهد، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، با بیان این که مردم با حضور در 9 دی همه دسیسه های دشمن را خنثی کردند، گفت: مردم وقتی احساس کردند دشمن اصل انقلاب و نظام اسلامی و نیز ولایت فقیه را نشانه رفته است، وارد عرصه دفاع شدند.

 

وی، بهترین محاکمه فتنه و فتنه گران را همین حضور مردمی خواند و تصریح کرد: این حضور پرشور، تمام تلاش هایی را که فتنه گران در این سال ها کرده بودند نقش بر آب کرد.

 

رییس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر مشهد با بیان این که یکی از عوامل موثر در برانگیختن احساسات مردم، تعرض هایی بود که به ساحت امام حسین(ع) و عاشورا انجام شد، اظهار کرد: ملت ایران، مردمی مسلمان، متدین، عاشق اهل بیت و مقید به ولایت فقیه هستند و هنگامی که جسارت و توهین به این اعتقادات مذهبی شد در 9 دی حضور گسترده یافتند که دشمنان را متعجب کرد.

 

سوء تفاهم دانستن حوادث سال 88 کوتاه بینی است

حجت‌الاسلام اخلاقی، درباره این که دشمن تلاش دارد جریان فتنه 88 را یک سوء تفاهم القا کند، اظهار کرد: کسانی که با واقعیت های سیاسی و حرکت هایی که استکبار در کشورهای مختلف پس از پیروزی انقلاب ها طراحی کرده است، آشنایی دارند، با اندکی تأمل تصدیق می کنند که این حرکت، یک حرکت ساده و اعتراض به نتایج انتخابات نبود.

 

عضو هیأت علمی جامعة المصطفی العالمیة مشهد خاطرنشان کرد: واقعیت این است که از ماه ها قبل با توجه به اسناد و مدارک و آن چه در هشت ماه قبل 9 دی، خبرگزاری ها و رسانه های بین المللی و استکبار بیان کردند، دشمن سعی داشت در کشور ما مانند کشورهای دیگر از موج حضور مردم در انتخابات استفاده کند و نظام اسلامی را در معرض چالش جدی قرار دهد.

 

وی افزود: اگر کسی این حوادث را یک اعتراض ساده و سوءتفاهم بداند، در تحلیل حادثه دچار کوته بینی است.

 

حجت‌الاسلام اخلاقی، زنده نگه داشتن حوادث سال 88 را یکی از نکاتی دانست که در بزرگداشت 9 دی و ثمرات آن مؤثر است و اظهار کرد: در این سال ها عده ای برای تطهیر عوامل فتنه تلاش کرده اند اما مردم انقلابی که با حضور در 9 دی انقلاب را تأیید کردند و دست میثاق به رهبر معظم انقلاب دادند، اجازه نمی دهند کسانی که به دنبال تطهیر عوامل فتنه هستند به اهداف خود برسند.

 

این استاد حوزه علمیه با بیان این که یادآوری 9دی کمک می کند حامیان تطهیر سران فتنه به اهداف خود نرسند، اظهار کرد: برخی در این حوادث مورد سوء استفاده قرار گرفتند اما کسانی که عامل اصلی فتنه هستند باید پاسخگوی تمام فعالیت ها و حوادثی که در این فتنه اتفاق افتاد باشند.

 

رییس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر مشهد، حامی فتنه گران در سال 88 را دشمنان انقلاب اسلامی دانست و تصریح کرد: کسانی که این حوادث را سوء تفاهم می دانند اگر از روی غفلت است، به آثار آن تأمل کنند و اگر اغراض سیاسی دارند، در پناه یک حادثه خود را پنهان نکنند و موضعشان را شفاف مطرح کنند.

 

وی افزود: اگر روزی بنا باشد با کسانی که در این رابطه موضع درستی نگرفته اند، تسویه حساب شود، مردم به وظیفه خود به درستی آگاه هستند.

 

حجت‌الاسلام اخلاقی با اشاره به این سخن رهبر معظم انقلاب که فرمودند: «مسوؤلان دیدگاه خود را شفاف بگویند» گفت: همیشه خواص در جامعه تاثیر گذار هستند بنابراین باید موضع خود را به صورت شفاف بیان کنند.

 

نقش حوزویان و مبلغان در همگانی کردن بصیرت

عضو شورای شهر مشهد، مبلغان را خط مقدم ابلاغ پیام های دینی به مردم عنوان کرد و افزود: مبلغان ضمن این که باید خود هوشیار باشند باید به نیاز ها و آن چه امروز  به عنوان دشمن شناسی و آسیب هایی که انقلاب و مردم در سال های بعد از پیروزی انقلاب مواجه هستند آشنا باشند  و به آشنایی مردم به خصوص جوانان کمک کنند.

 

وی به وظایف دیگر مبلغان در این خصوص اشاره و اظهار کرد:به روش ها و اهداف دشمنان آگاه باشند و همچنین روش های دفاع از ارزش های انقلاب را بشناسند و آن ها را به جامعه آموزش دهند./1310/ت301/ب5

 

 

ارسال نظرات