۱۰ دی ۱۳۹۳ - ۰۷:۳۴
کد خبر: ۲۳۸۵۲۶
نماینده ولی فقیه در هلال احمر خراسان رضوی:

تعبیر سوء تفاهم از فتنه 88یک فتنه جدید است

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام اسداللهی، با بیان این که القای توهم توطئه خود یک فتنه جدید است، گفت: فتنه گران بدون توبه و عذرخواهی با طرح اینگونه مسائل همچنان بر فتنه گری اصرار واستمرار دارند.
فتنه 88

حجت الاسلام اسداللهی، نماینده ولی فقیه در هلال احمرخراسان رضوی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد با اشاره به حماسه 9 دی 88 گفت: نقش بصیرت افزایی از مهمترین عوامل در ثبت حماسه 9 دی به عنوان یک واقعه ماندگار در تاریخ انقلاب اسلامی است.

 

 وی افزود: در این حماسه بزرگ، مردم بصیرت افزایی را که رهبر معظم انقلاب فرموند مورد توجه قرار دادند و با ولایت پذیری و فهم عمیق دیدگاه های رهبر معظم انقلاب به عمق توطئه بدخواهان نظام اسلامی ایران آگاه شدند.

 

حجت الاسلام اسداللهی، اظهار کرد: هر وقت مردم درمعرض خطر قرار گیرند به خصوص خطراتی که اعتقادات دینی و مذهبی را مورد تحقیر و تهدید قرار دهد، خاطره تلخ فتنه 88 و نیز حماسه 9 دی در خاطره ها زنده می شود.

 

نقش حضور مردم در خنثی سازی توطئه ها

نماینده ولی فقیه در هلال احمرخراسان رضوی با بیان این که اگرحضور حماسه آفرین مردم نبود، فتنه گران به دنبال به زانو در آوردن مردم بودند، خاطرنشان کرد: مردم در10 سال قبل از انقلاب شاهد انقلاب هایی از سوی عالمان دین بودند اما به دلیل فتنه گران و شیادان به ثمر نرسیده بود.

 

وی افزود: اگر مردم غیور انقلاب اسلامی ایران این ایام را برای خود یک فریضه انقلابینمی دانستند و حضور حماسی خلق نمی کردند، فتنه گران موجبتسلط غرب بر کشور و تهدید آرمان های انقلاب، امام و شهدا می شدند.

 

حجت الاسلام اسداللهی با بیان این که مردم با حضور در صحنه، همه توطئه های دشمن را نقش بر آب کردند، تصریح کرد: ملت انقلابی ایران اسلامی برای چندمین باربه دشمن فهماند که به تبعیت از رهنمودهای رهبر معظم انقلاب از نظام جمهوری اسلامی و ارزش های انقلاب حمایت می کنند.

 

وی، جمهوری اسلامی را نماد حضورمردم حول محور اسلام و احکام قرآن بیان و خاطرنشان کرد: حضور مردم در تمام عرصه های سیاسی انقلاب جزء ارکان محوری و مقوم نظام است و نقش مردم اساسی ترین نقش در بیمه کردن انقلاب و تداوم راه شهدا وانقلاب اسلامی داشته است.

 

ایجاد فتنه جدید با مطرح کردن فتنه 88 به عنوان یک سوء تفاهم

این استاد حوزه و دانشگاه در خصوص این که دشمنان جریان فتنه 88 را یک سوء تفاهم می دانند که نیازی به پرداختن به آن نیست، گفت: بعد از گذشت چند سال از حوادث سال 88 با توجه به اعتراف دشمنان و عوامل وابسته در داخل که اسناد آن موجود است، مطرح کردن این مسأله یک سوژه تاریخ گذشته است.

 

حجت الاسلام اسداللهی با بیان این که القای توهم توطئه، خود یک فتنه جدید است، تصریح کرد: فتنه گران داخلی بدون توبه و عذرخواهی بر فتنه گری اصرار واستمرار دارند.

 

وی در ادامه به تشریح  هدف فتنه گران از ایجاد بدبینی در بین مردم پرداخت و افزود: دشمنان نظام جمهوری اسلامی به بهانه تقلب در انتخابات و بهانه های دیگر مردم را نسبت به شاکله های نظام بدبین می کنند.

 

 وی افزود:هنگامی که تقلب در انتخابات را مطرح کردند قصد بی اعتماد کردن مردمنسبت به مسوؤلان را داشتند، تا بگویند ما توانایی انجام کار سالم را نداریم و بیگانگان را به کشور بکشانند همانند اتفاقی که در کشورهای همسایه عراق، افغانستان و غیره افتاد.

 

عملکرد مسوؤلان در برابر فتنه گران

حجت الاسلام اسداللهی، در خصوص این که برخی به دنبال تطهیر سران فتنه و فتنهگران هستند، گفت: دشمن هیچ گاه بیکار نمی نشیند و از هر روزنه ای که احتمالدهد به اهداف خود دست می یابد، استفاده می کند. اما مسوؤلان نباید ازسرانفتنه که جرمشان برای مردم آشکار است، حمایت کنند.

 

مسوؤل دفتر نمایندگی ولی فقیه در هلال احمر خراسان رضوی افزود: رهبر معظمانقلاب و سران سه قوه عنوان کرده اند که عناصر محوری فتنه، خیانت بزرگی در حقملت، شهدا و آرمان های انقلاب کردند و باید مطابق قوانین نظام جمهوری اسلامیمجازات شوند و البته نظام نسبت به آن ها عطوفت فراوان داشته است.

 

لزوم مرزبندی شفاف مسوؤلان با جریان فتنه و فتنه گران

وی در خصوص مرزبندی شفاف مسوؤلان با جریان فتنه و فتنه گران، اظهار کرد: با ابهام صحبت کردن مشکلاتی را ایجاد می کند و مسوؤلان رده بالای نظام باید نسبت به فتنه و فتنه گران روشن تر صحبت کنند تا ابهامی برای مردم باقی نماند.

 

حجت الاسلام اسداللهی در ادامه به اثرات شفاف سازی از طرف مسوؤلان اشاره و تصریح کرد: در این صورت، آرامش و امید بیشتر به جامعه داده می شود و ابهام های موجود کمتر می شود.

 

موئلفه های تداوم و ثبات نظام اسلامی

وی، تحقق منویات رهبر معظمانقلاب را یکی مؤلفه های مهم در تداوم و ثبات نظام اسلامیعنوان کرد و افزود: ملت در جریان فتنه 88 در شرایط سختی قرار داشت اما مردم بابصیرت ارزشمندی که به برکت رهنمودهای رهبری داشتند توانستند به عمق اهداف فتنه گران پی ببرند.

 

این استاد دانشگاه، با بیان این که باید جریان فتنه 88 درس عبرتی برای همه قرار گیرد، تصریح کرد: برایاین که دوباره دچار چنین اشتباهی نشویم، باید از این واقعه درس بگیریم و بدانیم راه رهبری نظام، معیار تشخیص درست از نادرست است و اگر غیر از این باشد، دچارانحراف می شویم.

 

کمرنگ جلوه دادن اعتقادات مذهبی مردم در فتنه 88

نماینده ولی فقیه در هلال احمر خراسان رضوی، در خصوص تلاش برخی برای کمرنگ جلوه دادن اعتقادات مذهبی مردم در فتنه 88 گفت: پیروزی انقلاباسلامی مرهون دیانت و اعتقادات مذهبی مردم است.

 

وی افزود: در جریان فتنه 88، وقتی که فتنه گران به مجالس حسینی، خیمه های امامحسین، ایستگاه های صلواتی توهین کردند همانند کربلا که دشمنان اسلام خیمههای اهل بیت را به آتش کشیدند، مردم دریافتند که این ها فقط با انقلاب مشکل ندارند بلکه با عاشورا و ارزش های متعالی و الهی دشمنی دارند.

 

حجت الاسلام اسداللهی، با بیان این که از الطاف الهی بود که ماهیت فتنه گرانمشخص شود، تصریح کرد: در جریان فتنه دعوا بر سر اشخاص، انتخابات ومسأله هایی این چنینی نبود بلکه با اسلام، قرآن، دین و امام حسین(ع) دشمنیمی شد، بنابراین ما باید با پیروی ازراه امام حسین(ع) بر مشترکات امت اسلام (شیعه و سنی) بیفزاییم تا از توطئه ها مصون باشیم.

 

نقش حوزویان و مبلغان در همگانی کردن بصیرت

وی درباره نقش حوزویان و مبلغان در همگانی کردن بصیرت، اظهار کرد: مبلغان در هر برهه از تاریخ و نیزقبل از انقلاب اسلامی ایران از عوامل محوری در روشنگری و هدایت مردم بودند و در فتنه 88 و بعد از آن با روشنگری های خود در محافل مذهبی نقش مهمی در ترویج ارزش های انقلاب اسلامی، معرفی فتنه و فتنه گران داشتند.

 

حجت الاسلام اسداللهی در تقویت قدردانی از حضور آگاهانه مردم، گفت: مسوؤلان باید با خدمتگزاری خود، قدردان مردم باشند که با وجود مشکلات مختلف، همیشه پایبند به ارزش های انقلاب بوده و با حضور گسترده توطئه های دشمن را خنثی کرده اند./1310/ت301/ب5

 

ارسال نظرات