۰۹ دی ۱۳۹۳ - ۱۵:۵۸
کد خبر: ۲۳۸۳۶۳
مسؤول نهاد رهبری در دانشگاه های خوزستان عنوان کرد؛

ضرورت بازخوانی پیام حماسه 9 دی

خبرگزاری رسا ـ مسؤول نهاد رهبری در دانشگاه های خوزستان با اشاره به ضرورت بازخوانی پیام و محتوای حماسه 9 دی از سوی نخبگان جامعه گفت: کشوری که تاریخ خود را فراموش کند هویتش را از دست می‌دهد، استفاده از حوادث تاریخی به ما بصیرت و تحلیل صحیح در مقابله با فتنه ها خواهد داد.
حجت الاسلام سيد محسن شفيعي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، حجت الاسلام سید محسن شفیعی، مسؤول نهاد رهبری در دانشگاه های خوزستان ظهر امروز، در نشست با شورای بسیج دانشجویی دانشگاه صنعتی خاتم الانبیا بهبهان، با اشاره به بزرگداشت حماسه 9 دی عنوان کرد: نخبگان جامعه باید 9 دی 88 و درس‎های آن را مورد تحقیق و بررسی قرار دهند و آن را به نسل های بعد منعکس کنند.

 سالگرد حماسه مردم ایران در 9 دی پیمان چند باره مردم با ولایت بود

وی با اشاره به سخنان امام خمینی(ره) در نخستین 15 خرداد پس از پیروزی انقلاب اسلامی د سال 1358 مبنی بر این‎که انگیزه، مقصد و هدف شهدای 15 خرداد را بشناسید، ادامه داد: شناخت پیام و محتوای حوادث تاریخی به مراتب مهم‌تر است؛ چرا که کوتاهی در این مسیر تحریف تاریخ را در پی خواهد داشت.

حجت الاسلام شفیعی با بیان این‎که 9 دی روزی است که پیوند امت و امام(ره) بار دیگر به نمایش گذاشته شد، گفت: آمارها از حضور بیش از 40 میلیون نفر در راهپیمایی 9 دی 88 خبر دادند، این مسأله ای عادی نیست، هیچ حکومت، حزب و جریانی نمی تواند چنین فراخوان عظیمی را به نمایش بگذارد، اما مردم وقتی مشاهده کردند، اشخاص و جریان هایی قصد دارند با پوشش انتخابات به ارزش‌ها و اعتقادات مردم حمله و به ولایت تعرض کنند، در 9 دی به میدان آمدند.

رییس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های خوزستان تصریح کرد: بهترین و ارزشمندترین شاخص 9 دی این است که رهبر معظم انقلاب در جایگاه ولایت از این عمل و شرکت کنندگان در آن حماسه عظیم و حضور مردم حمایت و آن را تحسین کردند.

وی با بیان این‎که عدم بصیرت و زمان شناسی در میان توده های مردم در زمان ائمه(ع) مایه دلتنگی ایشان بوده است، اظهار داشت: مردم ایران اسلامی چه در زمان امام(ره) و چه در این دوران که رهبر معظم انقلاب سکاندار جامعه هستند، همواره به موقع پای کار آمده اند و در صحنه حاضر بوده اند.

حجت الاسلام شفیعی با تصریح بر این‎که هرگز نباید از بازخوانی و انتشار پیام های 9دی کوتاه آمد، گفت: کشوری که تاریخ خود را فراموش کند هویتش را از دست می‌دهد، استفاده از حوادث تاریخی به ما بصیرت و تحلیل صحیح در مقابله با فتنه ها خواهد داد./9462/پ202/ب2

ارسال نظرات