۰۷ دی ۱۳۹۳ - ۱۴:۲۳
کد خبر: ۲۳۷۸۰۵
مراکز اسلامی سوئد در واکنش به احضار شیخ علی سلمان؛

رژیم آل خلیفه در حل بحران بحرین ناکام بوده است

خبرگزاری رسا ـ مراکز اسلامی سوئد با محکوم کردن اقدامات رژیم آل‎خلیفه تصریح کرد که احضار دبیرکل جمعیت الوفاق به اداره مباحث جنایی نشان از ناکمی رژیم آل‎خلیفه در حل بحران بحرین است.
مسجد گوتنبرگ سوئد



به گزارش خبرگزاری رسا، جمعیت الوحدة اسلامی در سوئد طی بیانیه‎ای احضار شیخ علی سلمان، دبیرکل جمعیت الوفاق اسلامی بحرین، به اداره مباحث جنایی را محکوم کرد و بیان داشت: بازداشت شیخ سلمان به معنای نادیده گرفتن حقوق مردم بحرین و ضربه وارد ساختن به وحدت اسلامی و ملی این کشور است.


جمعیت الوحدة اسلامی در سوئد افزود: گرچه آمریکا و انگلیس از اقدامات رژیم آل‎خلیفه حمایت می‎کند ولی چنین اقداماتی عزم و اراده مردم بحرین در ادامه انقلاب مسالمت آمیز این کشور را تضعیف نمی‎کند.


در این بیانیه آمده است: رژیم آل‎خلیفه با ادامه سرکوب مردم بحرین و نادیده گرفتن حقوق مشروع و ملی آنان سبب افزایش بحران، ناامنی و بی‎ثباتی در بحرین می‎شود. رژیم آل‎خلیفه مسؤول رویدادهای بعد از احضار شیخ سلمان است.


جمعیت الوحدة اسلامی از رژیم آل‎خلیفه خواست که از سرکوب مردم و رهبران سیاسی و دینی بحرین دست بردارد و گفت: رژیم آل‎خلیفه باید به توصیه‎ها نمایندگان سازمان‎های ملل و حقوق بشر همانند بسیونی گوش دهند و به قانون‎های بین المللی ملتزم باشند.


سازمان های جامعه مدنی سوئد همچنین احضار شیخ علی سلمان را نشانه ناکامی حکومت آل‎خلیفه بحرین در حل بحران این کشور توصیف کرده و افزودند: دستاوردهای حکومت 40 سال گذشته بحرین چیزی جز بحران آفرینی، گسترش فساد و محدود شدن آزادی ها نبوده است.


این سازمان‎های جامعه مدنی خاطرنشان کردند: احضار شیخ علی سلمان نشان می دهد که انتخابات اخیر بحرین شکست خورده است. کشوری که نیاز به حل سیاسی و واقعی بحران خود را دارد تا قدرت به دست مردم بیفتد و اصل «مردم ، منشأ قدرت» اجرا شود.


گفتنی است که نیروهای امنیتی بحرین، روز گذشته منزل شیخ علی سلمان را در منطقه البلاد القدیم در حومه منامه پایتخت بحرین محاصره کرده و احضاریه بازجوئی را به وی دادند./994/ب902/ک
 

ارسال نظرات