۰۵ دی ۱۳۹۳ - ۱۳:۱۸
کد خبر: ۲۳۷۴۳۴
حجت‌الاسلام والمسلمین محمدی:

9دی نمایش قدرت ملت و ولایت بود/ برخی به جای دلسوزی برای نظام، برای سران فتنه دلسوزی می کنند

خبرگزاری رسا ـ رییس سازمان اوقاف و امور خیریه بر ضرورت بزرگداشت و تکریم روزهای ماندگار تاریخ انقلاب اسلامی تأکید کرد و گفت: امروز دشمنان از مطرح شدن حماسه 9 دی عصبانی می‌شوند.
حجت الاسلام محمدي رييس سازمان اوقاف

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام والمسلمین علی محمدی رییس سازمان اوقاف و امور خیریه در سخنرانی پیش از خطبه‌های این هفته نماز جمعه تهران، 9 دی را یوم‌الله و یکی از مهم‌ترین روزهای پر افتخار انقلاب اسلامی خواند و اظهار داشت: 9 دی قدرت‌نمایی و نمایش قدرت امت و ولایت بود.


وی 9 دی را تجدید میثاق ملت با ولایت و امامت دانست و گفت: مردم در 9 دی بار دیگر اعلام وفاداری به امامت و ولایت کرده و در مقابل مستکبران و سران فتنه که در فکر مشکل آفرینی برای نظام اسلامی بودند، ایستادند.


رییس سازمان اوقاف و امور خیریه ادامه داد: مردم در 9 دی با  آگاهی، معرفت و وفاداری به نظام و رهبری مشت محکمی بر دهان استکبار و عوامل داخلی و خارجی آنها زدند.


حجت‌الاسلام والمسلمین محمدی با اشاره به سخنان رهبری مبنی بر این‌که 9 دی نباید فراموش شود، ابراز کرد: امروز جای تعجب است که برخی از عوامل داخلی به جای دلسوزی برای نظام برای سران فتنه که توبه نکرده و از ملت عذرخواهی نکرده‌اند دلسوزی می‌کنند.


رییس سازمان اوقاف و امور خیریه با تأکید بر این‌که سران فتنه به شهدا، مردم و نظام اسلامی خیانت کردند، گفت: سران فتنه به خاطر جنایت‌هایی که انجام داده باید به اشد مجازات برسند اما امروز آنها از رأفت و رحمت اسلامی برخوردار هستند.


وی بر ضرورت بزرگداشت و تکریم روزهای ماندگار تاریخ انقلاب اسلامی تأکید کرد و افزود: حماسه 9 دی به فرموده رهبر معظم انقلاب نباید به فراموشی سپرده شود؛ امروز دشمنان از مطرح شدن حماسه 9 دی عصبانی می‌شوند و به فرموده امام راحل هر چیزی که ناراحتی دشمنان را فراهم می‌کند حق است و باید استمرار داشته باشد.

حجت‌الاسلام والمسلمین محمدی با بیان این‌که به گفته رهبر معظم انقلاب عمق فتنه 88 بعدا مشخص می‌شود، ابراز کرد:‌ فتنه گران با حمایت استکبار جهانی برای ضربه زدن به دین و ارزش‌های اسلامی وارد صحنه شده بودند و به عاشورای حسینی اهانت کردند اما به فضل الهی توطئه‌های آنها با بصیرت رهبری و مردم خنثی شد.


وی در ادامه سخنان خود وقف را یکی از احکام الهی دانست و گفت: قبل از اسلام نیز وقف وجود داشته و دین اسلام و پیامبر(ص) این حکم الهی را در اسلام مورد تأیید و امضا قرار دادند.


رییس سازمان اوقاف و امور خیریه با بیان این‌که وقف سبب ماندگاری نام انسان در تاریخ می‌شود، گفت: مال دنیا زینت زندگی انسان است اما آنچه که انسان را ماندگار می‌کند وقف است.


حجت‌الاسلام والمسلمین محمدی با اشاره به روایات، بیان کرد: انسان وقتی از دنیا می‌رود پرونده او بسته می‌شود مگر کسانی که از خود فرزند صالح یا صدقه جاریه‌ای را به یادگار گذاشته باشند.


وی با بیان این‌که نخستین واقف در تاریخ اسلام پیامبر(ص) و بعد ایشان حضرت زهرا و امام علی بودند، افزود: ما نیز باید با تأسی از معصومان و آموزه‌های دینی این سنت حسنه را زنده نگاه داریم.


رییس سازمان اوقاف و امور خیریه انقلاب اسلامی را احیا کننده فرهنگ وقف دانست و گفت: در گذشته حکومت‌های ظالم به وقف بی توجه بودند اما به برکت نظام اسلامی و امام راحل وقف دوباره در جامعه اسلامی احیا شد.


حجت‌الاسلام والمسلمین محمدی بر ضرورت اطلاع رسانی در زمینه وقف تأکید کرد و ابراز داشت: حوزه های علمیه‌، دانشگاه‌ها، رسانه‌ها و صاحبان تریبون در زمینه تبلیغ وقف نقش مهمی دارند.


وی با بیان این‌که وقف از عوامل تمدن سازی و فرهنگ سازی است، اظهار داشت: مساجد، مراکز دینی و عبادی ما از موقوقات هستند و وظیفه ما است که امروز به این مسأله توجه ویژه داشته باشیم و وقف را به یک فرهگ و گفتمان تبدیل کنیم.

 

رییس سازمان اوقاف و امور خیریه با بیان این‌که در برخی موارد از ارزش مال وقفی کاسته می‌شود، گفت: این مسأله مردم را نا امید از وقف می‌کند و دولت و مجلس باید برای این مشکل راه حلی پیدا کنند./927/پ202/ج

ارسال نظرات