۰۳ دی ۱۳۹۳ - ۱۳:۳۹
کد خبر: ۲۳۷۲۰۴
معاون تبلیغ و آموزش‌های کاربردی حوزه علمیه استان مرکزی:

طرح امین در بیش از 130 مدرسه استان مرکزی برگزار می‌شود

خبرگزاری رسا ـ معاونت تبلیغ و آموزش‌های کاربردی حوزه علمیه استان مرکزی، در رابطه با طرح مدارس امین گفت: طرح مدارس امین استقرار یک طلبه و مبلغ در مدارس به منظور تقویت فعالیت‌های دینی، مذهبی و تربیتی دانش آموزان است که از سال 88 در سراسر کشور آغاز شده است.
مدارس امين

حجت الاسلام شفیعی، معاون تبلیغ وآموزش‌های کاربردی حوزه علمیه استان مرکزی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اراک، در رابطه با طرح مدارس امین گفت: طرح مدارس امین استقرار یک طلبه و مبلغ در مدارس به منظور تقویت فعالیت های دینی، مذهبی و تربیتی دانش آموزان است که از سال 88 در سراسر کشور آغاز شده است.

معاون تبلیغ و آموزش‌های کاربردی حوزه علمیه استان مرکزی اظهار کرد: استان مرکزی همچون سراسر کشور از سال 91 طرح مدارس امین را شروع کرده است و امسال هم سومین سال اجرای طرح مدارس امین در سطح استان مرکزی است و در این راستا با اداره آموزش و پرورش استان مرکزی تعاملات بسیار ارزنده و ارزشمندی صورت گرفته است.


وی افزود: در قالب این طرح روحانیان و طلاب در مدارس حاضر می‌شوند و از نزدیک دانش‌‌آموزان را با مسائل دینی و تربیتی آشنا می‌کنند.


حجت الاسلام شفیعی با بیان این‌که همه روزه در مدارس در ساعات ویژه‌ای نماز جماعت برگزار می‌شود، خاطرنشان کرد: نماز جماعت با حضور بیش از 420 نفر از ائمه جماعات در مدارس در حال برگزاری است.

معاون تبلیغ و آموزش‌های کاربردی حوزه علمیه استان مرکزی در رابطه با اهدافی که طرح مدارس امین دنبال می‌کند، گفت: نهادینه‌کردن باورهای دینی در بین دانش آموزان از اهداف طرح مدارس امین در استان مرکزی است و حضور روحانیان به عنوان مشاوره مذهبی در مدارس بسیار لازم و ضروری است.


وی با بیان این که حوزه های علمیه در این زمینه به کمک آموزش و پرورش آمده‌‌اند، خاطر نشان کرد: در طرح مدارس امین دانش آموزان می‌توانند با مراجعه به روحانی مسائل و مشکلات اعتقادی و عقیدتی خود را حل کنند و مبلغان دانش آموزان را به صورت خاص و ویژه با مسائل باورهای دینی آشنا می‌کنند.


حجت الاسلام شفیعی گفت: حوزه علمیه از بعد فرهنگی تربیتی و پرورشی به یاری آموزش و پرورش آمده است و با تعاملات و هماهنگی که با مجموعه مدیران آموزش و پرورش وجود دارد برنامه برنامه های فرهنگی و برنامه های مدیریتی و پرورش را همسو و هماهنگ پیش می‌بریم.

معاون تبلیغ و آموزش‌های کاربردی حوزه علمیه استان مرکزی بیان داشت: در تمام سال تحصیلی طلبه‌ها برگزیده در مدارس مستقر می‌شوند و مبلغان فعالیت‌های تربیتی و دینی که بر مبنای شاخص اصلی و بر پایه طرح تربیتی ترسیم شده است را برای دانش آموزان دنبال و فعالیت می‌کنند./842/ت302/ب6

ارسال نظرات