۳۰ آذر ۱۳۹۳ - ۰۲:۰۰
کد خبر: ۲۳۶۸۴۸
از سوی حوزه علمیه خواهران مشهد:

فراخوان مقاله «نبرد افکار» اعلام شد

خبرگزاری رسا ـ فراخوان مقاله « نبرد افکار» با هدف آشناسازی هرچه بیشتر طلاب با فضای مجازی از سوی مدرسه علمیه رضویه مشهد اعلام شد.
فراخوان مقاله «نبرد افکار» اعلام شد

عامری فرد، معاون پژوهش مدرسه علمیه رضویه مشهد، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، ضمن اعلام این خبر، هدف از برگزاری این فراخوان را اطلاع رسانی به قشر طلبه و دانشجو در زمینه فضای مجازی دانست، گفت: قشر تحصیل کرده جامعه باید با فضای مجازی آشنا بوده و دشمن شناس باشند؛ چرا که در این فضا، فرصت ها و تهدیدهایی وجود دارد؛ فرصت از این رو که می توانیم از این فضا در جهت ترویج فرهنگ اسلامی استفاده کنیم و اگر هم از آمادگی لازم برخوردار نباشیم، تهدیدی برای جامعه محسوب می شود.

 

وی گفت: رهبر معظم انقلاب درباره اهمیت وسایل ارتباط جمعی می فرمایند: «امروز اینترنت و ماهواره و وسایل ارتباطىِ بسیار متنوع وجود دارد و حرف، آسان به همه جاى دنیا مى‏رسد. میدان افکار مردم و مؤمنین، عرصه‏ى کارزار تفکرات گوناگون است. امروز ما در یک میدان جنگ و کارزار حقیقىِ فکرى قرار داریم. این کارزار فکرى به‏هیچ‏وجه به زیان ما نیست؛ به سود ماست. اگر وارد این میدان شویم و آنچه را که نیاز ماست - از مهمات تفکر اسلامى و انبارهاى معارف الهى و اسلامى - بیرون بکشیم و صرف کنیم، قطعاً بُرد با ماست؛ لیکن مسأله این است که ما باید این کار را بکنیم.».

 

معاون پژوهش مدرسه علمیه رضویه مشهد ادامه داد: با توجه به تأکیدات رهبر معظم انقلاب، ما باید در مقابله با جنگ نرم، آماده دفاع باشیم؛ از این رو در قدم اول می بایست با فضای مجازی و سایبری آشنا باشیم و در قدم های بعدی، در زمینه های علمی با قلم خود به ترویج دین اسلام  بپردازیم. 

 

عامری فرد ابراز کرد: پژوهشگران می توانند مقالات خود را در قالب سه محور «راهبردها و سیاست های فضای مجازی»، «فرصت ها» و «تهدیدها» ارائه بدهند.

 

وی گفت: محور نخست شامل موضوعاتی از جمله «بررسی بیانات رهبر معظم انقلاب پیرامون فضای مجازی»، «تعامل فرهنگی حوزه های علمیه و فضای سایبری»، «رسالت حوزه های علمیه درپیشگیری از آسیب های فضای مجازی»، «دانشگاه و فضای سایبری»، «رعایت ضوابط تعامل در فضای مجازی نگرش»، «گرایش زنان به برنامه های شبکه های ماهواره ای» و «تأثیر فضای مجازی بر رویکرد جامعه به مسأله ازدواج و طلاق» است.

 

وی تصریح کرد: علاقه مندان در محور دوم می توانند مقالات خود را در زمینه «استفاده مناسب از ظرفیت­های سایبری»، «انتشار منطقی و مطلوب عقاید در فضای مجازی»، «تجدید ارزش­ها در فضای مجازی»، «فضای سایبری و تحولات امور فردی و اجتماعی»، «بررسی تأثیرات استفاده از اینترنت در روند توسعه سرمایه های ملی و اجتماعی»، «تأثیر محصولات فرهنگی سایبری بر جذب ارز به کشور» و «الگوهای فرهنگی سایبری و رونق اقتصادی» ارائه دهند.

 

این محقق و پژوهشگر حوزوی گفت: در محور سوم بر موضوعاتی همچون «بازتاب آسیب های اجتماعی نو پدید فضای مجازی در رسانه ها»، «بررسی آسیب های نو پدید فضای مجازی بر روابط خانوادگی»، «بررسی آسیب های نوپدید فضای مجازی در نوجوانان»، «بررسی تأثیرات بازی های رایانه ای غربی بر کودکان و نوجوانان»،«بررسی آسیب های نوپدید نرم افزارهای وایبر،  واتس آپ، لاین»،«آسیب‌پذیری و تهدیدات فنی در فضای سایبر»، «دین داری و هرزه نگاری اینترنتی، پیامک، بلوتوث و آسیب های اجتماعی» و «زمینه­ های خانوادگی و اجتماعی جرایم رایانه­ ای» تأکید شده است.  

 

معاون پژوهش مدرسه علمیه رضویه به شرایط ارسال مقالات اشاره کرد و گفت: مقالات تایپ شده، حداقل 15 و حداکثر 30صفحهA4  باشد و لوح فشرده آن همراه مقاله ارسال شود.

 

وی با اشاره به این که آخرین مهلت ارسال آثار 15 دی ماه سال جاری است، افزود: ساختار علمی، پژوهشی مقاله رعایت شود؛ چکیده، منابع و مآخذ معتبر، نتیجه و راهکار و واژگان کلیدی در آن درج شود.

 

عامری  فرد با بیان این که عموم علاقه مندان می توانند در این فراخوان شرکت کنند، گفت: پژوهشگران عنوان مقاله را به آدرس ایمیل واحد پژوهش مدرسه به پست الکترونیک  m_ razavieh@yahoo.com  اعلام کنند و اصل اثر را به واحد پژوهش مدرسه علمیه رضویه خواهران، واقع در خیابان شیرازی، شیرازی 19،پلاک19 تحویل دهند.

 

این محقق و پژوهشگر حوزوی با بیان این که اعلام نتایج و اهدا جوایز، هجدهم بهمن ماه صورت می گیرد، اظهار کرد: علاقه مندان برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره های 05132222844-  05132251741 تماس حاصل نمایند./1309/ت302/ب5

 

ارسال نظرات