۲۹ آذر ۱۳۹۳ - ۱۶:۵۲
کد خبر: ۲۳۶۷۹۴

تشییع هشت شهید گمنام دوران دفاع مقدس در خراسان جنوبی

خبرگزاری رسا ـ همزمان با آغاز دی ماه هشت شهید گمنام دفاع مقدس در خراسان جنوبی تشییع می شوند.
تشییع  هشت شهید گمنام دوران دفاع مقدس در خراسان جنوبی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بیرجند، همزمان با اول دی ماه پیکر هشت شهید گمنام دوران دفاع مقدس در چهار نقطه خراسان جنوبی تشییع می شود.

همچنین قرار است این شهدای گمنام به معراج شهدای خراسان جنوبی منتقل شوند و برای استقبال مردمی پیکر این شهدای گمنام از مسیر میدان آزادی به سمت میدان امام، سه راه اسدی، میدان شهدا، میدان ابوذر و بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان جنوبی منتقل خواهد شد.

 

مراسم وادع با شهدای گمنام در مسجد امام حسین بیرجند برگزار شده و عموم مردم انقلابی خراسان جنوبی برای وداع با این شهدا می توانند در مسجد امام حسین (ع) بیرجند حضور یابند.

 

همچمنین در چهارم دی پیکر مطهر شش شهید به شهرهای نیمبلوک، مود و دیهوک در شهرستان‌های قاین، سربیشه و طبس منقل خواهد شد تا در بوستان های گمنام شهدای این شهرستان ها تشییع شود و بتواند زمینه های گسترش فرهنگ ایثار و شهادت را در جامعه فراهم کرده و نسل جواب را به خود جذب کند.

 

همچنین بنابر اخبار اعلام شده از سوی استانداری خراسان جنوبی  در هریک از شهرهای ذکر شده دو شهید گمنام تشییع و تدفین خواهند شد و شهدای گمنامی که مراسم تشییع آن برگزار می شود  18 و 19 ساله  بوده  و در عملیات بدر در منطقه مجنون به درجه رفیع شهادت نائل آمده‌اند.

 

لازم به ذکر است، در خراسان جنوبی در حال حاضر 93 شهید گمنام مدفون هستند که از این تعداد 17 شهید در بیرجند، هشت شهید نهبندان، هفت شهید سربیشه، سه شهید در خوسف، 12 شهید طبس، 14 شهید قاین، هفت شهید درمیان، چهار شهید فردوس، پنج  شهید حاجی آباد، 15 شهید سرایان و سه شهید نیز در شهرستان بشرویه و پنج شهدی گمنام هم در دانشگاه های و مراکز آموزش عالی خراسان جنوبی مدفون هستند./968/پ203/ب

ارسال نظرات