۲۹ آذر ۱۳۹۳ - ۰۱:۲۷
کد خبر: ۲۳۶۶۵۱

اخبار نماز جمعه استان فارس

خبرگزاری رسا ـ ائمه جمعه استان فارس در خطبه‌های این هفته نماز جمعه با گرامیداشت هفته وقف، عمل وقف را یک امر مهم خواندند.
اخبار نماز جمعه استان فارس

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در فارس،  حجت‌الاسلام محمدامین غفاری در خطبه‌های امروز نماز جمعه شهر لامرد گفت: در جوامع امروزی شاهد کمرنگ شدن فرهنگ وقف هستیم و اداره اوقاف و امور خیریه در این زمینه باید تلاش بیشتری نسبت به گذشته داشته باشند.

 

امام‌جمعه موقت لامرد: شاهد کمرنگ شدن فرهنگ وقف هستیم

 

امام جمعه موقت لامرد افزود: موقوفات در لامرد کم نیست نکته اینجاست که باید مدیریت درستی در این رابطه وجود داشته باشد تا بتوان از آنها استفاده کرد.

 

حجت‌الاسلام محمدامین غفاری از تشکیل ستاد مبارزه با فساد اداری در معاونت پیشگیری از وقوع جرم دادگستری خبر داد و گفت: برای جلوگیری از فساد اداری، در نوبت نخست نیز از ادارات و نهادهای شروع می‌شود و اگر رانت ‌خواری و یا پارتی‌بازی صورت گرفته باشد با آنها برخورد و به اطلاع عموم مردم لامرد می رسانیم.

 


امام جمعه موقت لامرد با اشاره به موضوع مبارزه با فساد اداری که از دغدغه رهبر معظم انقلاب است، بیان کرد: از مردم نیز می‌خواهیم اگر اطلاعاتی در زمینهٔ وجود فساد اداری در اختیار دارند به مراجع قضایی انتقال دهند.

 

همچنین حجت‌الاسلام محمدامین غفاری امام جمعه موقت لامرد با توجه به رویارویی هفته حمل‌ونقل گفت: باید ارزش بسیاری برای کسانی که در امور حمل‌ونقل فعالیت می‌کنند قائل شد زیرا آنها زحمات بسیاری را متحمل می‌شوند.

 

امام جمعه استهبان: وقف برای رضای خداست

 

حجت‌الاسلام مصطفی خاوری امام جمعه استهبان با بیان این مطلب که اگر فردی مال خود را وقف می‌کند به این دلیل بوده که او به دنبال رضایت پروردگار خود است گفت: وقف ترویج فرهنگ دینی و از باورهای عمیق ما است که باید به درستی در جامعه پیاده و فرهنگ سازی شود.

 

امام جمعه استهبان امانت داری متولیان را یک امر ضروری دانست و اظهار داشت: ما باید به امر وقف توجه خاص و ویژه ای داشت باشیم زیرا این از سنت‌های نیک و پسندیده‌ای است که از ائمه معصومان (ع) به ما به ارث رسیده است.

 

وی در ادامه با بیان این موضوع که باید تلاش کنیم تا حقوق وقف و موقوفات ضایع نشود، بیان کرد: وقف یک موضوع حساس و مهم در فرهنگ و جامعه ما محسوب میشود و این حساسیت مانند این است که انسان بر روی شمشیر تیز و برّان راه برود.

 

حجت‌الاسلام مصطفی خاوری گفت: وقف امری است که همواره از سوی ائمه اطهار(ع) تاکید شده است و ریشه در باورهای دینی ما دارد.

 

امام جمعه استهبان با یادآوری این مطلب که امام راحل سنت حسنه ائمه اطهار (ع) را دوباره احیا کردند افزود: تا پیش از پیروزی انقلاب اسلامی ایران بسیاری از موقوفات از سوی حکومت پهلوی به تاراج می‌رفت که با همت مقام معظم رهبری این سنت دوباره به جای اولیه خود بازگشت.

 

وی با رجوع به زندگی ائمه اطهار (ع) گفت: امامان معصوم (ع) به موقوفات اهمیت بسیار زیادی می دادند و در طول عمر خودشان وقف‌های فراوان انجام داده‌اند.

 

حجت‌الاسلام مصطفی خاوری امام جمعه استهبان در ادامه بیان کرد: باید امر وقف را در جامعه فرهنگ سازی کرد وقف باید متنوع باشد و تبلیغات در مورد آن نیز هوشمندانه و جهت‌دار صورت گیرد.

 

وی نگهداری و حفاظت از موقفات را امری مهم و حیاتی دانست و گفت: وقف های که صورت میگیرد باید براساس موازین شرعی نگهداری شوند و در جهتی واقف وقف کرده است، خرج شود.

 

امام‌جمعه کازرون: وقف در روایات به صدقه جاریه تعبیر شده است

 

حجت‌الاسلام محمد خرسند شکوه امام‌جمعه کازرون با توجه به هفته وقف گفت: وقف یکی از موضوعات مهمی است که در بسیاری از روایات از آن به عنوان صدقه جاریه نام برده شده که ادای آن ثواب فراوانی در پی دارد.

 

وی با توجه به اثرات ثواب پس از مرگ افزود: اگر کسی صدقه و موقوفه‌ای از خود به‌جای بگذارد پرونده اعمالش پس از مرگ همچنان باز است و ثواب و حسنه در آن نوشته می‌شود.

 

حجت‌الاسلام محمد خرسند شکوه امام‌جمعه کازرون در ادامه بیان کرد: به‌جای گذاشتن، سنت و رسم خوب و فرزند صالح نیز جزو صدقه دادن است و وقف و صدقه جاریه در زمان ائمه (ع) نیز وجود داشته است.

 

امام‌جمعه کازرون با درخواستی از افراد ثروتمند و توانمند کازرون گفت: کسانی که می توانند، قسمتی از اموالشان را در مسائل عام‌المنفعه ازجمله کمک به فقرا، امور بهداشتی، آموزشی، درمانی، ساخت مساجد و حسینیه، ساخت مسکن برای فقیران و ... وقف کنند.

 

وی نیت واقف را مهم دانست و افزود: اداره اوقاف باید برای اصلاح و تجدید نظر قوانین موجود و احیای موقوفات تلاش بیشتری بکند تا مردم با رغبت بیشتری در این راه قدم بگذارند.

 

حجت‌الاسلام محمد خرسند شکوه امام‌جمعه کازرون با تذکر به دستگاه‌های دولتی و آموزشی که بدهکار موقوفات هستند، گفت: ملک موقوفه‌ای که در تصرف کسی و یا اداره‌ای باشد و حق آن پرداخت نشود غصبی محسوب می‌شود.

 

امام‌جمعه کازرون با اشاره به این موضوع که دستگاه‌های دولتی بدهکارترین موقوفات هستند، اظهار کرد: ما باید به موقوفات گذشتگان خود به درستی عمل کنیم و حق آنها را به بهترین نحو ادا کنیم تا سرمشقی شویم برای تشویق دیگران.

 

امام جمعه کازرون از برگزاری مراسم پاسداشت یاد و خاطره یک‌هزار و صد شهید شهرستان کازرون خبر داد و گفت: پاسداشت یاد و خاطره یک‌هزار و صد شهید شهرستان کازرون به‌ ویژه شهدای کربلای 4، در مصلای نمازجمعه این شهر عصر روز پنج‌شنبه (4/10) باشکوه هرچه تمام تر برگزار می شود.

 

امام جمعه مرودشت: مصداق بارز وقف، ساخت حوزه‌های علمیه است

 

حجت‌الاسلام قنبرعلی احمدی در نماز جمعه این هفته مرودشت گفت: مصداق‌ بارز انجام وقف کمک به ساخت حوزه‌های علمیه برای بالا بردن برنامه‌های دینی و ساخت مکان‌هایی برای ارائه خدمات عمومی مانند بیمارستان است.

 

حجت‌الاسلام قنبرعلی احمدی با اشاره به پرداخت وجوهات شرعی افزود: مردم باید به پرداخت این وجوهات و اجاره موقوفات توجه جدی داشته باشند و این موضوع بسیار مهمی است که باید به آن توجه کرد.

 

‌وی همچنین در ادامه با اشاره به زورگویی های آمریکا گفت: آمریکا باید بداند که کشورهای آزاده و مقتدر تسلیم زورگویی‌های او و همدستانش هیچ گاه نخواهند شد.

 

حجت‌الاسلام قنبرعلی احمدی از همراهی برخی کشورهای عربی با آمریکا اظهار تاسف کرد و افزود: دشمنان ما بدانند که ایران اسلامی با این گونه مسائل از مواضع خود قدمی عقب‌نشینی نخواهد کرد حتی با تحریم های متعددی که از سوی آنها صورت می گیرد.

 

امام‌ جمعه قائمیه: وقف یک سرمایه ماندگار و بابرکت است

 

حجت‌الاسلام قهرمان عباسی امام جمعه قائمیه گفت: وقف سنّت حسنه‌ای است که پیامبر و اهل‌بیت و پیروانشان بنا گذاشته‌اند و یک سرمایه ماندگار به ‌حساب می‌آید.

 

امام جمعه قائمیه با تاکید بر امر وقف افزود: با وقف کردن حق مالیکت خود را حفظ کنیم قبل از اینکه مرگ این حق را از ما بگیرد تا بتوانیم در آخرت از ثواب‌های آن بهره‌مند باشیم.

 

وی در ادامه با اشاره به این مطلب که وقف یک امر خداپسندانه ای است که باید به آن و عمل آن توجه خاصی کرد، گفت: در معاملات املاک وقفی باید قوانین وقف رعایت شود و حق‌ و حقوق موقوفات مورد توجه قرار گیرد.

 

حجت‌الاسلام قهرمان عباسی امام جمعه قائمیه از سازمانها و ادارات خواست تا عمل وقف را یادآوری کنند، و بیان کرد: این کار باعث میشد تا اختلاف و درگیری بین خریدار و فروشنده و بدبینی نسبت به عمل پسندیده وقف به‌وجود نیاید.

 


امام جمعه قائمیه در ادامه با اشاره به این مطلب که در اسلام به مسئله علم و سواد آموزی توجه ویژه‌ای دارد، گفت: به‌طور یقین بی‌سوادی و کم‌سوادی یکی از آسیب‌های مهم اجتماعی بوده و در قرآن کریم و در کلام معصومین نیز توصیه و تأکید فراوانی در این راستا شده است.


 


وی افزود: هنوز متاسفانه اقدام جدی در کشور برای مقابله و ریشه کنی بیسوادی صورت نگرفته است.

 

حجت‌الاسلام قهرمان عباسی با ارائه آمار بی سوادی در قائمیه تصریح کرد: 650 بی‌سواد از سن 10 سالگی تا 49 سالگی تاکنون در بخش چنارشاهیجان شناسایی‌شده که احتمال می‌رود این آمار بیشتر از این باشد.

 

امام جمعه لار: اتحاد میان مسلمانان امری واجب است

 

حجت‌الاسلام سیدمجتبی نوربخش امام جمعه لار با اشاره بر ضرورت اتحاد اهل تسنن و تشیع، گفت: متحد بودن در تمام امور بر همه مسلمانان دنیا واجب است تا مکر و حیله دشمنان علیه اسلام و مسلمانان را به خودشان برگردانند.

 

امام جمعه لار با بیان این موضوع که دشمن سعی دارد چهره اسلام را بد به جهانیان نشان بدهد افزود: باید تمام مسلمانان بدانند که آمریکا و اسرائیل گروهی افراطی را به نام اسلام در دنیا علم کرده‌اند‌ و آنها با نام اسلام دست به جنایت های بی شرمانه ای میزنند.

 

حجت‌الاسلام سیدمجتبی نوربخش بیان کرد: کشورهای استعمارگری هم‌چون آمریکا، اسرائیل و غیره که دست‌شان به خون انسان‌های بی‌دفاع درکشورهای مسلمان‌نشین مانند پاکستان، عراق، افغانستان و ... آلوده کرده اند با بستن چشم بر روی ظلم‌ها و جنایت‌های بزرگ خودشان، ایران اسلامی را به رعایت نکردن حقوق بشر متهم می‌کنند.

 

امام جمعه لار یاد و خاطره شهید مفتح را گرامی دانست و گفت: روز شهادت شهید مفتح به عنوان روز وحدت حوزه و دانشگاه نام‌گذاری شده و امروزه خدارا شکر میکنیم زیراحوزوی‌ها و دانشگاهیان در مسیر اسلام، انقلاب، رهبری و ولایت قرار دارند.

 

امام‌جمعه جهرم: پیام مهم اربعین ایثار، گذشت و همدلی میان شیعیان جهان بود

 

حجت‌الاسلام لطف‌الله دژکام امام جمعه جهرم گفت: در اربعین امسال شاهد حضور زائران و مجاوران بسیاری در کربلا بودیم که از 60 کشور جهان در این همایش بزرگ شیعی شرکت کرده بودند.

 

امام جمعه جهرم با بیان این مطلب که آمریکا و رژیم صهیونیست باید بدانند که مردم شیعه گوش ‌به‌ فرمان رهبر و آماده دفاع از آرمان‌های خود هستند، افزود: کسانی که با حمایت و پشتیبانی و تجهیز و آموزش تکفیری‌ ها تلاش میکنند تا به آنها قدرت ببخشند، باید بدانند که راه به‌ جایی نخواهد برد.

 

حجت‌الاسلام لطف‌الله دژکام امام جمعه جهرم، گفت: وجود مدیران غیربومی در سطح این شهرستان مشکلاتی را برای پیشرفت شهر به وجود می‌آورد.

 

وی در ادامه بیان کرد: در این مدت اخیر می بینیم که شهرستانی که خودش صادر کننده مدیران ملی و استانی بوده اکنون از فقدان مدیر بومی آسیب ‌پذیر شده و در برخی از مجامع اداری شاهد آن هستیم که تعداد مدیران بومی بسیار کم است.

 

حجت‌الاسلام لطف‌الله دژکام  با اشاره به این مطلب که مدیران غیربومی خانواده خود را در این شهرستان مستقر کنند تا مجبور به رفت‌ و آمد مدام نشوند، گفت: برای پیشرفت شهر جهرم باید مدیران استانی و ملی نسبت به این موضوع حساس‌تر باشند و بیشتر توجه کنند./835/پ203/ب4

ارسال نظرات