۲۷ آذر ۱۳۹۳ - ۱۷:۳۴
کد خبر: ۲۳۶۴۵۵
امام جمعه دورود:

دانشگاه‌ها و حوزه‌های علمیه مراکز علمی مولد قدرت هستند

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه دورود با بیان این که علم از عوامل تولید قدرت است، گفت: دانشگاه‌ها و حوزه‌های علمیه مراکز علمی مولد قدرت هستند.
وحدت حوزه و دانشگاه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، حجت‌الاسلام رضا حقیان، امام جمعه دورود، عصر امروز در همایش پیوند حوزه‌های علمیه و دانشگاه‌ها که در محل سالن اجتماعات دانشگاه پیام نور دورود برگزار شد، گفت: حفظ وحدت حوزه و دانشگاه برای حفظ قدرت ملت ضروری است.

وی با بیان این که دانشگاه‌ها و حوزه‌های علمیه به عنوان مراکز علمی مولد قدرت هستند، افزود: مراکز علمی هر نظامی، مهم ترین مولد قدرت هستند.

حجت الاسلام حقیان با اشاره به این که تولید قدرت در یک نظام شامل ایجاد قدرت سیاسی، برقراری امنیت، رشد، توسعه اقتصادی و علمی است، خاطرنشان کرد: در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در سایه تدابیر حضرت امام(ره) و در ادامه آن رهبر معظم انقلاب این قدرت ایجاد شده است.

وی در ادامه تصریح کرد: امروز حوزه های علمیه و دانشگاه ها باید برای برقراری این قدرت وحدت و تعامل خویش را حفظ کنند.

حجت الاسلام حقیان یادآور شد: در جامعه امروز به برکت انقلاب اسلامی تولید علم با شتاب و جهش بسیار خوبی صورت گرفته است.

امام جمعه دورود با اشاره به نقش حوزه و دانشگاه ابراز داشت: تولیدات این دو نهاد موجب توسعه سیاسی و اقتصادی در کشور می‌شود.

وی در ادامه دستاوردهای حوزه علمیه و دانشگاه‌ها را امنیت آفرین بیان کرد و افزود: وحدت این دو نهاد برای توسعه و موفقیت در عرصه های گوناگون ضروری است./9459/پ203/ب2

ارسال نظرات