۲۷ آذر ۱۳۹۳ - ۱۵:۵۳
کد خبر: ۲۳۶۴۱۶
آیت الله علم الهدی:

ایستادگی در برابر زیاده خواهی کافران، آموزه قرآن است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه مشهد مقدس گفت: ایستادگی در برابر زیاده خواهی های دشمنان و کافران از رهنمودهای سیاسی قرآن کریم است چرا که با تسلیم در برابر زیاده خواهی کافران در توسعه کفر آن ها شریک خواهیم بود.
آيت الله علم الهدي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، آیت الله سید احمد علم الهدی، امام جمعه مشهد مقدس، شب گذشته در جلسه تفسیر سوره مبارکه کافرون که در مهدیه مشهد برگزار شد، این سوره مبارکه را دارای پیام های روشن و راهبردی در سیاست جامعه اسلامی دانست و گفت: سوره مبارکه کافرون هشت پیام دارد که رهنمودهای سیاسی اسلام را برای زندگی مسلمانان ارائه می دهد و حجت را بر همه جریانات و افراد سیاسی و کسانی که نمی دانند از کدام جریان پیروی کنند روشن تمام می کند.

 

امام جمعه مشهد مقدس با اشاره به این که اسلام یک دین کامل است و برای تمامی ابعاد فردی و اجتماعی مسلمانان برنامه دارد، افزود: اسلام برای جزئی ترین امور فردی مانند شکّیات نماز تکلیف را مشخص کرده است، حال چطور می شود در عرصه اجتماعی که پای خون و حیثیت و نوامیس مسلمین در میان است دنبال حلال و حرام نباشیم و راه را ندانیم؟.

 

وی در ادامه ضمن بیان این که به برکت خون هایی که برای به ثمر نشستن انقلاب ریخته شده، اوضاع شفاف شده است و تردیدی که زمان طاغوت در متدینان وجود داشت دیگر وجود ندارد، اظهار کرد: حال باید برای فهم برنامه اجتماعی اسلام برای مسلمانان در چنین شرایطی رهنمود ها را از قرآن استخراج کنیم.

 

آیت الله علم الهدی، ایستادگی در برابر زیاده خواهی های دشمنان و کافران را نخستین رهنمود این سوره مبارکه دانست و در تبیین معنای آن خاطرنشان کرد: اگر امروز اقتصاد ما در معرض خطر قرار می گیرد و دشمن نیز زیاده خواهی می کند، یک مصلحت اندیشی سیاسی کوتاه آمدن در برابر دشمن و مصلحت اندیشی دیگر مقاومت را پیشنهاد می دهد؛ اما خارج از این مصلحت اندیشی ها آن چه قرآن کریم در سوره کافرون به مسلمانان متذکر می شود، مسیر ایستادگی تا پای جان است چرا که با تسلیم در برابر زیاده خواهی کافران در توسعه کفر آن ها شریک می شویم.

 

امام جمعه مشهد مقدس با تأکید بر این نکته که در کار شیطان نوآوری وجود ندارد و شگردهای شیطان همواره یکسان بوده است، افزود: هدف اول کفار و دشمنان براندازی اسلام است و آن زمانی که پای میز مذاکره می آیند، ناشی از ضعف آن ها است؛ در چنین شرایطی ما باید از موضع قدرت وارد شویم؛ این یک راهبرد قرآنی در سیاست خارجی است.

 

وی در ادامه اظهار کرد: یکی دیگر از راهبردهایی که خداوند در سوره کافرون به مسلمانان ارائه کرده است این است که هیچ گاه نباید با عنوان وحدت، از اصول و ارزش های خود دست بکشیم.

 

رهبری، ارزش های دینی و دفع منکرات از اصول غیرقابل تنازل هستند

آیت الله علم الهدی در تأیید سخن خود ادامه داد: امروز انقلاب، ولایت، رهبری، ارزش های دینی و دفع منکرات شرعیه از اصول ما است و این اصول در دورانی که نیاز به وحدت وجود دارد هم قابل تنازل نیستند و رهبر معظم انقلاب نیز هر جا مسأله وحدت با سایر ادیان و مذاهب را مطرح کرده اند، گفته اند که اصول اعتقادی و مرز های باور های ما بر سر جای خود قرار دارد و به اسم وحدت اصول را زیر پا نمی گذاریم.

 

عضو مجلس خبرگان رهبری افزود: درس دیگر این سوره مبارکه که با تأمل در آیه شریفه «لکم دینکم و لی دین» برداشت می شود این است که بر سر دین خود معامله نکنیم و برای خوشایند دشمن دست به هر کاری نزنیم و مراقب باشیم که به «عمل زدگی» دچار نشویم.

 

وی در تبیین معنای عمل زدگی اظهار کرد: بزرگ ترین دستاورد شیطان «عمل زدگی» است یعنی انسان به جایی برسد که با مبانی دینی اش در تضاد است، اما به خاطر خط سیاسی اش ادامه دهد.

 

آیت الله علم الهدی در پایان با تأکید بر این موضوع که در عرصه سیاست باید صف ها از هم جدا شود چرا که اختلاط صفوف و جریان های سیاسی بزرگ ترین آفت است که موجب سقوط حاکمیت دینی می شود، گفت: محور مشخص کننده در همه مسائل معبود است و کسانی که در جریانات سیاسی ریزش می کنند و دست به کاری می زنند که با گذشته آن ها سازگار نیست، نشان دهنده این است که معبودشان خدا نبوده است چرا که اگر کسی خدا را باور داشته باشد خیلی چیز های دیگر را هم باور دارد مانند حلال و حرام، قبر و قیامت، خون مسلمانان و غیره./820/پ202/ب5

 

 

ارسال نظرات