۲۶ آذر ۱۳۹۳ - ۱۵:۱۵
کد خبر: ۲۳۶۲۱۹
رییس سازمان اوقاف و امورخیریه:

فرهنگ وقف عامل رهایی از مشکلات اقتصادی است

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام والمسلمین محمدی گفت: حل مشکلات اقتصادی و رفع معضلات قشر آسیب‌پذیر جامعه هدف اصلی از وقف در حوزه اقتصادی است.
حجت‌الاسلام والمسلمين محمدي

حجت‌الاسلام والمسلمین علی محمدی، رییس سازمان اوقاف و امورخیریه کشور امروز در سفر به استان آذربایجان‌شرقی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، با تأکید بر این‌که ترویج فرهنگ وقف در جامعه عامل رهایی از مشکلات اقتصادی است، اظهار داشت: حل مشکلات اقتصادی و رفع معضلات قشر آسیب‌پذیر جامعه هدف اصلی از وقف در حوزه اقتصادی است.

 


وی با بیان این‌که جهت‌دهی به نیات واقفان در راستای نیازهای روز جامعه یکی از مهم‌ترین برنامه‌ها و اهداف سازمان اوقاف و امور خیریه است، خاطرنشان کرد: طبق ابلاغ رهبر معظم انقلاب، فرهنگ، اقتصاد، علم ‌و فناوری اولویت‌های وقفی هستند، که هرکدام از این اولویت‌ها، شاخصه‌ها و زیرمجموعه‌های خود را دارند.

 


حجت الاسلام والمسلمین محمدی با تأکید بر این‌که تلاش داریم موقوفات در قالب وقف منفعتی باشد، گفت: با توجه به تحریم‌های مختلفی که از سوی دشمنان و نظام سلطه علیه کشورمان اعمال شده است، وقف برای حل مشکلات اقتصادی و معیشت مردم می تواند نقش ارزنده ای ایفا کند.

 


رییس سازمان اوقاف و امورخیریه با تأکید بر این‌که اقتدار نظام اسلامی با دستیابی به علم و فناوری روز دنیا ارتباط تنگاتنگی دارد، افزود: رهبری بر ارتقای سهم وقف و امور خیریه در حوزه علم و فناوری تأکید ویژه دارند؛ چراکه حمایت و رفع دغدغه‌های معیشتی نخبگان و دانشمندان جهت جلوگیری از فرار مغزها و جذب ایده‌های نوین دانش روز موجبات پیشرفت کشور است.

 


وی در بخش دیگری از سخنان خود احیای جایگاه موقوفات در کشور را یکی از برکات انقلاب اسلامی ایران دانست و اظهار داشت: امروز وقف تاحدودی جایگاه مطلوبی را در کشور پیدا کرده، اما هنوز برای رسیدن به نقطه مطلوب و جایگاه واقعی وقف در جامعه اسلامی فاصله زیادی داریم.

 


حجت الاسلام والمسلمین محمدی نهادینه‌سازی و جریان‌سازی سنت حسنه وقف را نیازمند فرهنگ‌سازی، اطلاع‌رسانی، تبلیغ، آموزش و مشاوره صحیح دانست و افزود: استیفای حق و حقوق موقوفات نیازمند مسؤولیت‌پذیری مسؤولان و مردم است، اگر این مهم محقق شود، می‌توان با پشتوانه‌ای محکم و برنامه‌ای هدفمند در راه اعتلای اسلام و خدمت‌رسانی به مردم گام برداشت.

 


وی یکی از مهم‌ترین برنامه های سازمان اوقاف را اجرای طرح‌های مختلف در راستای وقف جمعی عنوان کرد و گفت: برخی تصور می‌کنند که واقف شدن تنها برای ثروتمندان جامعه است، اما سازمان اوقاف برای از بین‌بردن این باور غلط وقف جمعی و وقف گروهی را در قالب شعار «همه واقف باشیم» مطرح کرده است./935/ت303/ب4

ارسال نظرات