۲۵ آذر ۱۳۹۳ - ۲۳:۰۲
کد خبر: ۲۳۶۱۵۹
آیت الله صفایی بوشهری:

توسعه و پیشرفت ایران بر اساس دانش و فرهنگ دینی، یک ضرورت است

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در استان بوشهر گفت: توسعه و پیشرفت ایران بر اساس دانش و فرهنگ دینی، یک ضرورت است که می‌تواند جهان را به سمت آن آرمان‌خواهی و ارزش‌طلبی و عدالت گستری که نیاز جهان است، هدایت کند.
آيت الله صفايي بوشهري

به گزارش خبرگزاری رسا در بوشهر آیت الله غلامعلی صفایی بوشهری نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر پیش از ظهر امروز در نشستی با معاون سیاسی امنیتی استاندار و فرمانداران شهرستان‌های استان، گفت: نظام جمهوری اسلامی ایران، فصل نوینی در تاریخ جهان ایجاد کرده و در این 35 سال بعد از انقلاب، اتفاقات شگرفی در پرتو این انقلاب صورت گرفته و جهان تک قطبی و به تعبیری دو قطبی، هم اکنون کاملا در حال دگردیسی جغرافیای سیاسی است.

 

توسعه و پیشرفت ایران بر اساس دانش و فرهنگ دینی، یک ضرورت است

 

وی در ادامه سخنان خود تأکید کرد: توسعه و پیشرفت ایران بر اساس دانش و فرهنگ دینی، یک ضرورت است که می‌تواند جهان را به سمت آن آرمان‌خواهی و ارزش‌طلبی و عدالت گستری که نیاز جهان است، هدایت کند.

 

آیت الله صفایی بوشهری با بیان اینکه مدیریت آینده جهان، مدیریت دریاهاست، افزود: حوزه خلیج فارس از تمامی جهات اقتصادی، فرهنگی و سیاسی حائز اهمیت است و با مدیریت جامع خلیج فارس می‌شود جهان را مدیریت کرد.

 

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر با بیان اینکه استان بوشهر نه تنها در افق ملی بلکه در افق بین المللی نیز دارای یک جایگاه ویژه تاریخی بوده، اظهار داشت: استان بوشهر با 937 کیلومتر مرز دریایی با خلیج فارس و ظرفیت های بسیار بالا، جایگاه بسیار ویژه‌ای در سطح کشور و حوزه خلیج فارس دارد.

 

 استان بوشهر نیازمند تدبیر جامع برای شناخت ظرفیت ها است

 

وی با اشاره به اینکه در حوزه اقتصاد، استان بوشهر تمامی شاخصه‌های یک اقتصاد شکوفای بین المللی را دارد، بیان داشت: درصد بالایی از تولید ناخالص ملی برخی از کشورها، از اقتصاد کرانه‌ای است اما این شاخصه در ایران و همچنین استان بوشهر بسیار پایین است که ضرروی است از این حوزه اقتصاد، استفاده بیشتری شود.

 

آیت الله صفایی بوشهری اظهار داشت: در استان بوشهر نیازمند تدبیر جامع استانی و شهرستانی برای شناخت ظرفیت های موجود (مانند ترانزیت و کشاورزی) و ظرفیت های تولیدی است.

 

نماینده مقام معظم رهبری در استان و امام جمعه بوشهر خاطر نشان کرد: استان بوشهر ظرفیت های بسیار بالایی دارد و باید این ظرفیت ها در کلان استان و شهرستان ها شناسایی شود و برای به ثمر رساندن آنها، نقشه راه طراحی شود.

 

در توسعه و پیشرفت، تنها مدیریت سیاسی کفایت نمی کند

 

وی همچنین گفت: در این رابطه در فضاهای ملی و استانی باید کوشش شود، اعتبارات و سرمایه گذار جذب شود و این ظرفیت ها را به موقعیت‌های ویژه تبدیل کرد.

 

آیت الله صفایی بوشهری تصریح کرد: در توسعه و پیشرفت، تنها مدیریت سیاسی کفایت نمی کند بلکه باید با توجه به ظرفیت های استانی، مدیریت جامع اقتصادی، سیاسی، فرهنگی و امنیتی صورت گیرد.

 

بوشهر تنها استان جنوبی بدون حمل و نقل ریلی است

 

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر در ادامه بیان داشت: استان بوشهر از جهت راه های مواصلاتی استان موفقی در سطح کشور است اما از جهت حمل و نقل ریلی به شدت دچار آسیب است.

 

وی با بیان اینکه بوشهر تنها استان جنوبی ایران است که حمل و نقل ریلی ندارد، افزود: تجارت در استان بوشهر کانتینری است و بوشهر دومین بندر کانتینری ایران است و این نیازمند حمل و نقل ریلی است.

 

 حمل و نقل ریلی استان بوشهر باید در سفر ریاست جمهوری، حتما اجرایی شود

 

آیت الله صفایی بوشهری خاطر نشان کرد: صنایع سنگین نیازمند حمل و نقل ریلی است اما به علت های مختلف تاکنون در استان ایجاد نشده است به همین خاطر باید در سفر اخیر ریاست جمهوری به استان بوشهر، حتما اجرایی شود.

 

نماینده مقام معظم رهبری در استان و امام جمعه بوشهر تأکید کرد: راه آهن بوشهر به هیچ صورت نباید تنها از شیراز به عسلویه کشیده شود که متأسفانه برخی به دنبال این کار هستند بلکه باید مسیر آن از شیراز به بوشهر سپس به عسلویه باشد و در مسیر خود، شهرهای مختلف استان بهره مند شوند و این همان چیزی است که دولت مصوب کرده است.

 

وی در ادامه سخنان خود وضعیت مبلمان شهری و روستایی استان را مطلوب ندانست، و تصریح کرد: متأسفانه در رابطه با مدیریت کارآمد و دانش بنیان و متناسب با فرهنگ اسلامی - ایرانی و بومی خود، به شدت دچار ضعف هستیم./833/د101/ب4

ارسال نظرات