۲۴ آذر ۱۳۹۳ - ۱۴:۲۹
کد خبر: ۲۳۵۸۴۴
جانشین نمایندگی ولی فقیه در سپاه عاشورا:

دشمن از هر فرصتی برای تفرقه‌افکنی استفاده می کند

خبرگزاری رسا ـ جانشین نمایندگی ولی فقیه در سپاه عاشورا گفت: دشمن به دنبال تفرقه است و برای رسیدن به این هدف از هر جریانی همچون ورزشی، فرهنگی و اجتماعی استفاده می‌کند.
حجت الاسلام عبدالرحيم سرايي، مسؤول سازمان بسيج طلاب و روحانيان آذربايجان‌شرقي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام عبدالرحیم سرایی، جانشین نمایندگی ولی فقیه در سپاه عاشورای آذربایجان‌شرقی امروز در جمع بسیجیان نواحی مقاومت بسیج تبریز اظهار داشت: تفرقه‌افکنی میان اقوام ایرانی یکی از مهم‌ترین توطئه‌های دشمنان و رسانه‌اهی غربی در سال‌های اخیر بوده است.

 


وی با بیان این‌که دشمن از هر فرصتی برای تفرقه‌افکنی استفاده می کند، تصریح کرد: برای دشمن فرقی ندارد که این تفرقه از سوء استفاده در قالب یک جریان فرهنگی باشد یا اجتماعی و حتی ورزشی، باید دانست که علت اصلی اختلاف افکنی دشمن این است که اگر جامعه اسلامی یکپارچه شده و ملاک، ارزش های دینی و اسلامی باشد، دیگر نمی تواند به این جامعه ضربه بزند.

 


حجت الاسلام سرایی با اشاره به توطئه های قومیتی در نخستین روزهای پیروزی انقلاب اسلامی ایران، گفت: دشمن از دیرباز تلاش داشته با این توطئه ها یکپارچگی جامعه اسلامی را از بین برده و برای رسیدن به اهداف خودشان سربازگیری کنند، اما همواره با آگاهی ملت ایران شکست خورده است.

 


جانشین نمایندگی ولی فقیه در سپاه عاشورا به نقش مهم رسانه ها در حفظ وحدت ملی اشاره کرد و افزود: رسانه ها در حفظ وحدت جامعه اسلامی وظیفه بزرگی دارند؛ رسانه ها به ویژه صدا و سیما وظیفه دارند پیام رسانی دفاع مقدس و وحدت را برای نسل های جدید و آینده انجام دهند تا موجب بصیرت افزایی در آن ها شود.

 


وی با اشاره به آیه شریفه «قولوا لا إله إلا الله، تفلحوا»، خاطرنشان کرد: اگر جامعه اسلامی یکدست شود، دیگر بحث از ترک، فارس، کرد، بلوچ، لر، ترکمن، عرب و ... نخواهد بود، چراکه امت واحده‌ای تشکیل یافته که همه زیر سایه اسلام به دنبال تعالی و ترقی اسلام و مسلمین هستند.

 


حجت الاسلام سرایی با تأکید بر این‌که وحدت تنها در میان توده‌های مردم تعبیر نمی شود، گفت: مسؤولان نظام نیز باید دعواهای سیاسی که گاه موجب شکاف در جامعه می شود را کنار گذاشته و با همدلی، ولایت پذیری و تکلیف گرایی در راستای حل مشکلات مردم تلاش کنند.

 


جانشین نمایندگی ولی فقیه در سپاه عاشورا در پایان با بیان این‌که دعواهای سیاسی بر خلاف رهنمودهای امام راحل و رهبر معظم انقلاب اسلامی است، افزود: چنین مسائلی مردم را از نظام و دولت دلسرد می‌کند، بنابراین مسؤولان نباید فکر و ذکر مردم را درگیر اغراض شخصی خود کنند./935/پ202/ب4

ارسال نظرات