۱۸ آذر ۱۳۹۳ - ۱۶:۱۹
کد خبر: ۲۳۴۹۴۹
به میزبانی کاشمر؛

شانزدهمین سوگواره تعزیه خراسان رضوی برگزار می شود

خبرگزاری رسا ـ شانزدهمین سوگواره استانی تعزیه از 23 آذرماه به میزبانی کاشمر برگزار می شود.
شانزدهمین سوگواره تعزیه خراسان رضوی برگزار می شود

به گزارش خبرگزاری رسا در مشهد به نقل از روابط عمومی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کاشمر، بر اساس برنامه زمان‌بندی پنج گروه تعزیه‌خوان از شهرستان‌های گناباد، سبزوار، جوین، کرمان و کاشمر به مدت پنج شب در مجتمع فرهنگی هنری سرو کاشمر مجالس تعزیه را برگزار می‌کنند.

 

جواد روشندل، رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کاشمر گفت: هر شب قبل از اجرای مجلس تعزیه قاریان، سخنرانان، شاعران منتخب جشنواره شعر عاشورایی و مرثیه‌خوانان مختلفی به اجرای برنامه می پردازند و سپس هنرمندان هنر خود را با برگزاری مجالس تعزیه به نمایش می‌گذارند.

 

وی خاطرنشان کرد: در حاشیه برگزاری این جشنواره نیز نمایشگاه عکس عاشورایی با عنوان «قاب ماتم زده» و کارگاه زنده خوشنویسی با حضور اساتید این عرصه پذیرای علاقه‌مندان و شهروندانی است که برای تماشای تعزیه خواهند آمد.

 

وی با اشاره به این که سوگواره تعزیه از 23 آذرماه با اجرای مجلس تعزیه روایت شمر توسط هنرمندان گنابادی آغاز می‌شود، تصریح کرد: مجالس تعزیه دو برادر توسط هنرمندان سبزواری، تعزیه حضرت رقیه (س) با هنرنمایی هنرمندان جوین، تعزیه عباس شوذب با حضور هنرمندان کرمانی و تعزیه دانیال نبی توسط تعزیه‌خوانان کاشمری به روی صحنه می‌رود.

 

روشندل با اشاره به استقبال چشمگیر شهروندان و علاقه‌مندان به هنر تعزیه در 15 دوره قبلی برگزاری این سوگواره در شهرستان، یادآور شد: شانزدهمین سوگواره تعزیه کاشمر امسال با دبیری حسین نوری مسؤول انجمن هنرهای نمایشی کاشمر، به همت انجمن هنرهای نمایشی و با همکاری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و کانون بسیج هنرمندان کاشمر برگزار می‌شود./930/د101/ب5

 

ارسال نظرات