۱۶ آذر ۱۳۹۳ - ۱۶:۴۹
کد خبر: ۲۳۴۵۸۶
امام جمعه مرند:

اقتصاد مقاومتی خنثی کننده توطئه دشمنان است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه مرند، گفت: ضرورت تحقق اقتصاد مقاومتی و حذف محوریت نفت در اقتصاد کشور نیازمند همت دانشگاهیان و تولید فکر برای اقتصاد و صنعت بدون اتکا به نفت کشور است.
حجت الاسلام علي نعمت زاده، امام جمعه مرند

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت‌الاسلام علی نعمت‌زاده، امام جمعه مرند امروز در جمع دانشجویان مراکز آموزش عالی این شهرستان اظهار داشت: دانشگاه در طول تاریخ سیاسی ایران به ویژه در دوران قیام امام خمینی(ره) نقشی تاثیرگذار داشته و دانشجویان آگاه و با بصیرت در حمایت از نهضت حسینی امام راحل در برابر رژیم طاغوت ایستادگی کردند.

 


وی توفیقات بزرگ علمی کشور را مرهون مجاهدت دانشجویان دانست و خاطرنشان کرد: دانشجویان همیشه پرچمدار استقلال و آزادی کشور بوده و خوشبختانه بعد از پیروزی انقلاب اسلامی این قشر در همه عرصه‌های علمی، فضایی، هسته‌ای و فناوری تحولات عظیمی بوجود آوردند تا کشور در بالاترین سطح از پیشرفت علمی قرار گیرد.

 


امام جمعه مرند با بیان این‌که آینده و سرنوشت کشور با دانشگاه‌ها و دانشجویان گره خورده است، تصریح کرد: امروز رهبری نظام و ملت ایران از دانشگاه‌ها و دانشجویان توقع دارند که به دور از هرگونه جناح‌بندی‌های سیاسی به عنوان قشر پیشرو با ایمان و اعتقاد به اسلام و انقلاب، در مسیر توسعه و پیشرفت کشور گام بردارند.

 


وی با تأکید بر نقش دانشگاه در تحرک و پویایی صنعت کشور، اظهار داشت: ضرورت تحقق اقتصاد مقاومتی و حذف محوریت نفت در اقتصاد کشور نیازمند همت دانشگاهیان و تولید فکر برای اقتصاد و صنعت بدون اتکا به نفت کشور است، چراکه دولت و ملت با حرکت به سمت اقتصاد مقاومتی، از توطئه ارزان شدن قیمت نفت عبور خواهند کرد.

 


حجت الاسلام نعمت‌زاده افزود: دانشگاهیان باید با اراده قوی و ایمانی راسخ و بینش اسلامی و البته با پیروی از رهنمودهای رهبر فرزانه انقلاب اسلامی در مقابل تمام توطئه‌های دشمنان اسلام همچنانکه در دوران هشت سال دفاع مقدس ایستادند، در عرصه مقابله با تهدیدهای اقتصادی تحریم‌ و جنگ نرم دشمن نقش‌آفرینی کنند.

 


امام جمعه مرند با تأکید بر این‌که حوزه و دانشگاه با حضور در تمام صحنه‌ها می تواند اهداف شوم استکبار جهانی به سرکردگی آمریکای جنایتکار و ایادی مرتجع کشورهای عربی منطقه را با اقتدار کامل خنثی کنند، گفت: شیوخ مرتجع عرب منطقه که سنگ آمریکا را بر سینه می‌زنند، بدانند که ایالات متحده خود شریک دیرینش در عراق را سال‌ها پیش اعدام کرد.

 


وی گفت: خیانت سعودی در کاهش قیمت نفت، نوعی خوش خدمتی به آمریکا و رژیم اشغالگر قدس است، اما دولتمردان آل‌‌سعود باید تجربه شکست و خاری  صدام خائن را یاد آورند و از آن در  عبرت بگیرند، چراکه آمریکایی‌ها پس از سوء استفاده‌های بسیار از صدام نه تنها هیچ حمایتی از رژیم بعث نکردند، ابلکه خود عامل محاکمه و اعدام بودند./935/پ202/ب4

ارسال نظرات