۱۴ آذر ۱۳۹۳ - ۱۵:۱۴
کد خبر: ۲۳۴۲۹۳
امام جمعه موقت دامغان:

16 آذر روز دانشجوی ضد سلطه است/ ملتی زنده است که فرهنگ اصیلش حیات داشته باشد

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه موقت دامغان گفت: همه ما بالاخص دانشجویان باید بدانیم که 16 آذر روز چه دانشجویی و با چه تفکری است، این نام مجالی برای به خطا رفتن نیست بلکه روز دانشجوی مسلمان، ضد آمریکا و ضد سلطه است.
امام جمعه موقت دامغان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در دامغان، حجت الاسلام والمسلمین محمد حسن رستمیان، امام جمعه موقت این شهرستان ظهر امروز در خطبه‌های عبادی سیاسی نماز جمعه دامغان که در محل مصلی امام خمینی(ره) برگزار شد، با گرامیداشت فرارسیدن 16 آذرماه روز دانشجو و سالروز شهادت سه تن از دانشجویان کشورمان به دست عمال رژیم پهلوی به جرم اعتراض به سفر معاون رییس جمهور وقت آمریکا به ایران، اظهار داشت: دانشجویان ما نباید رسالت بزرگشان را در جامعه فراموش کنند.

 

وی با تأکید بر اینکه دانشجوی پویا و بالنده ایرانی و مسلمان در مقابل ظلم و سلطه سرفرود نمی‌آورد به بیان ویژگی‌های دانشجویان از دیدگاه امام و رهبری پرداخت و افزود: پنج خصوصیت بارز در کلام ایشان برای یک دانشجوی مسلمان ایرانی، حرکت مستمر در راه پیشرفت علمی، داشتن نگاه کلان به اهداف انقلاب اسلامی و تنها به دنبال آب و نان نبودن، نماینده و نمایشگر وجدان بیدار ملت در مقابل خطا‌کاران، آرمان‌گرا در همه زمینه‌ها بالاخص علم و اخلاق و معنویت، و دنباله روی و ارتباط با اساتید ارزشی و ضد استکباری است.

 

مدیر حوزه علمیه امام محمد باقر(ع) دامغان در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به 19 آذر، روز جهانی حقوق بشر تصریح کرد: ده‌ها سال قبل هنگامی که اعلامیه حقوق بشر سازمان ملل صادر شد شاید کسی تصور نمی‌کرد که دولت‌های غربی و استکبار جهانی آن‌قدر از این نام زیبا سوء استفاده کنند، که امروز به کنایه‌ای مضحک و نماد ظلم به محرومان و مظلومان بدل شود.

 

حجت الاسلام والمسلمین رستمیان با انتقاد از سیاست‌های ضدو نقیض و ظالمانه مدعیان جهانی حقوق بشر در ارتباط با ملت‌ها و مسائل متفاوت جهانی گفت: هنگامی که رژیم جعلی و غاصب اسرائیل بیش از 2 هزار نفر را در 50 روز حمله وحشیانه به غزه می‌کشد، که بیشتر از 500 نفر آنها کودک بودند، مدعیان دروغین حقوق بشر سکوت کرده و حتی از این رژیم کودک کش حمایت کردند و این سندی بر بی‌اساس بودن ادعا‌های فریبکارانه آنان است.

 

ملتی زنده است که فرهنگ اصیلش حیات داشته باشد

امام جمعه موقت دامغان در ادامه خطبه‌های امروز با اشاره به فرارسیدن سالروز شکل‌گیری شورای عالی انقلاب فرهنگی به فرمان امام خمینی(ره) این ابلاغ را نشانه دور اندیشی و اهمیت جایگاه فرهنگ در بینش و دیدگاه امام راحل برشمرد و افزود: فرهنگ هویت یک ملت است و این ارزش‌های فرهنگی است که به جامعه اسلامی حیات می‌بخشد.

 

وی با بیان اینکه ملتی زنده است که فرهنگ اصیلش حیات داشته باشد، تصریح کرد: همان‌گونه که رهبر فرزانه انقلاب اشاره داشتند امروز نقش جوانان مؤمن و انقلابی در پیشبرد اهداف فرهنگ جامعه و جوشش‌های فرهنگی در سطوح مختلف مردم کلیدی است و مسئولان و دستگاه‌های متصدی این امر باید تمامی موانع را مطابق با انتظار رهبری از سر راه فعالیت‌های آنان بردارند.

 

خطیب نماز جمعه دامغان رسالت جوانان را در جبهه جهاد فرهنگی و رشد و اعتلای جامعه اسلامی در این حوزه، خطیر و حساس دانست و خاطر نشان کرد: فضای فرهنگ جامعه اسلامی با داشتن الگوها و زمینه‌های اعتقادی و معنوی متعالی، نباید با این تعداد از آسیب‌ها مواجه باشد و موفقیت در این مسیر تنها با حرکت و بصیرت جوانان جامعه میسر می‌شود.

 

آمار بالا رفتن سن ازدواج در جامعه تکان دهنده است

حجت الاسلام والمسلمین رستمیان فراهم نشدن زمینه ازدواج رقم قابل توجهی از جوانان دختر و پسر کشور را از مهمترین چالش‌های فرهنگی و اجتماعی جامعه برشمرد و گفت: آمارها در بالا رفتن سن ازدواج در جامعه تکان دهنده است و وجود میلیون‌ها جوان مجرد که هر روز از سن ازدواج دورتر می‌شوند شایسته کشور و ملتی با اندیشه و فرهنگ حسینی نیست.

 

مدیر حوزه علمیه امام محمد باقر(ع) دامغان حل مشکلات پیش روی ازدواج جوانان را نیازمند حرکت اقشار مختلف جامعه اسلامی دانست و افزود: در این زمینه نیازمند کار فرهنگی هستیم همانا براساس روایات کسی که زمینه ازدواج دو فرد مجرد را فراهم کند در قیامت تحت سایه لطف الهی قرار خواهد گرفت.

 

وی خاطر نشان کرد: خداوند متعال ثواب حرکت در مسیر این امر خیر را بسیار شایسته توصیف می‌کند و پاداش هر قدمی که در این راه برداشته شود و هرکلامی که با این هدف از دهان خارج شود را برابر با عبادت یکسال فردی که هرشب تا به صبح عبادت کند و روزها را روزه بگیرد عنوان می‌کند زیرا استحکام کانون خانواده قوام بخش بنیان‌های جامعه متعالی اسلامی است.

 

گفتنی است، تأکید امام جمعه موقت دامغان بر اهمیت اربعین حسینی، قرائت زیارت امام حسین(ع) در این روز شریف و ستودنی خواندن حرکت میلیونی شیعیان از اقصی نقاط ایران اسلامی و جهان اسلام برای شرکت در این راهپیمایی و گردهمایی بزرگ سوگواران سیدالشهدا(ع) و مژده مسرت بخش خطیب جمعه دامغان به مردم ولایتمدار این شهرستان مبنی بر حضور آیت الله العظمی نوری همدانی مرجع عالیقدر در جمع مردم دامغان همزمان با 22 آذرماه از دیگر بخش‌های خطبه‌های امروز نماز جمعه دامغان بود./977/پ201/ب6

ارسال نظرات