۱۳ آذر ۱۳۹۳ - ۱۷:۱۷
کد خبر: ۲۳۴۲۱۰
آیت الله صفایی بوشهری:

علما نقش مهمی در هدایت‌ جامعه دارند

خبرگزای رسا ـ نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر گفت: علما نجات بخش انسان از سقوط در دریای انحراف و تحریف و هدایتگر به سمت کمال هستند.
آيت الله صفايي بوشهري امام جمعه بوشهر

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بوشهر آیت الله غلامعلی صفایی بوشهری نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر در دومین همایش تجلیل از مفاخر روحانیت استان بوشهر ضمن تشکر از دبیرخانه برگزاری این همایش گفت: علما بزرگان و مسؤولان عرصه های خدمت رسانی به دین و نظام مقدس اسلام هستند.

 

وی با بیان اینکه در زمان غیبت امام زمان (عج)، تهاجم مذاهب و تهاجم اندیشه ها و مکاتب، مردم را در یک فضای بسیار تنگ و گمراه کننده قرار می دهد، اظهار داشت: این علما هستند که نجات بخش انسان از سقوط در دریای انحراف و تحریف و هدایتگر به سمت کمال هستند.

 

آیت الله صفایی بوشهری در ادامه سخنان خود به نقش روحانیت استان ولایتمدار بوشهر در طول تاریخ اشاره کرد و ابراز اشت: روحانیت استان بوشهر ستارگانی بی غروب هستند که در تاریخ شیعه، ایران و بویژه جنوب ایران و منطقه خلیج فارس می درخشند.

 

امام جمعه بوشهر به موضوع جایگاه روحانیت در منظومه نجات جامعه بشری و نقش تابناک روحانیت بوشهر در تاریخ ایران و اسلام و نقش علما در شرایط کنونی جامعه ایران، منطقه و جهان اشاره کرد و گفت: در نقش روحانیت و علما همین قدر کافیست که هم در عرصه حضور معصوم و هم در برهه‌ غیبت، حضرات معصومان جامعه را به پیروی از علما توصیه کرده اند و علما را ستارگانی دانسته‌اند که معیار، میزان و مدار حرکت الهی برای انسان‌ها است.

 

آیت الله صفایی بوشهری افزود: هر کس در جهان به دنبال تحصیل علم در عرصه دین باشد، بهشت به دنبال اوست و بهشت خواهان اوست.

 

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر در ادامه به برخی تالیفات روحانیت استان بوشهر اشاره کرد و گفت: علامه بلادی در حوزه‌های علوم نوین 50 کتاب نوشته است.

 

وی افزود: آخوند کبگانی در عرصه ادبیات تألیفاتی داشته و آیت‌الله حجت نیز کتابی منحصر به فرد در عرصه بلاغت عرب به شعر نوشته است.

 

آیت الله صفایی بوشهری در ادامه علما را ستارگانی بی غروب برای هدایت و نجات جامعه و حرکت به سمت کمال و نجات از سقوط در باتلاق متعفن ابتذال توصیف کرد.

 

وی همچنین ویژگی های روحانیت استان بوشهر را داشتن علم، تقوا، اخلاق، بصیرت، هدایت، مردم داری، ولایتمداری و مجاهدت دانست.

 

امام جمعه بوشهر هدایت و مردم داری را یکی از شاخصه‌های روحانیت استان برشمرد و افزود: در این استان در طول تاریخ هیچ عالمی را نمی‌بینید مگر اینکه درب خانه او بر روی مردم باز بوده و پای سفره ایشان مردم حضور داشتند و از خود می‌گرفتند و به مردم می‌پرداختند.

 

وی ادامه داد: روش آن‌ها روش خاتم الانبیا محمد مصطفی (ص) است و مقتدای آن‌ها علی بن ابی‌طالب (ع) بوده است و به این امر افتخار می‌کردند و اگر الان می‌بینید مردم بوشهر، ولایتمدار و در مسیر هدایت‌های روحانیت هستند این در پرتوی تاریخ تابناک هدایت و مردم داری بزرگان این خطه بوده است./833/پ203/ب4

ارسال نظرات