۱۳ آذر ۱۳۹۳ - ۱۱:۲۷
کد خبر: ۲۳۴۱۲۹
مدیر حوزه‌های علمیه استان قم خبر داد:

بیش از 2500 طلبه در المپیاد علمی شرکت کردند

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام والمسلمین فرخ فال با بیان این که بیش از 2500 طلاب حوزه علمیه قم در آزمون مسابقات علمی طلاب شرکت کرده‌اند، گفت: طلاب و علما افزون‌بر تمام مأموریت‌هایی که در عرصه تبلیغی و فرهنگی به عهده دارند، در عرصه تحصیل، تحقیق، پژوهش و تدریس نیز تلاش‌های چشمگیری انجام می‌دهند.
حجت الاسلام والمسلمين احمد فرخ فال مدير حوزه علميه قم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین احمد فرخ فال، مدیر حوزه‌های علمیه استان قم، در حاشیه آزمون مسابقات علمی طلاب حوزه علمیه استان قم در پاسخ به پرسش خبرنگاران،گفت: حضور و شرکت فضلا و علمای حوزه علمیه در آزمون و المپیاد علمی، سبب نشاط علمی حوزه علمیه می‌شود.

 

حجت الاسلام والمسلمین فرخ فال گفت: امسال دومین سالی است که در کل کشور این آزمون از سوی معاونت آموزش حوزه‌های علمیه برنامه‌ریزی‌ شده است.

 

وی با بیان این که این آزمون مسابقات علمی طلاب حوزه علمیه کشور در سه مرحله صورت می‌گیرد، گفت: مرحله اول در سطوح و پایه‌های مختلف در مدارس علمیه کشور انجام می‌شود و برگزیدگان به آزمون مرحله استانی شرکت کرده، خروجی‌های برتر استانی در آزمون سطح کشوری در مسابقه علمی شرکت و رقابت خواهند کرد.

 

مدیر حوزه‌های علمیه استان قم بیان کرد: برگزیدگان کشوری در سال گذشته در همایشی با حضور مراجع بزرگوار تقدیر و تشکر قرار گرفته‌اند؛ یکی از مراجع تقلید در این همایش فرموده‌اند که این کار شایسته و مناسبی است اما به خاطر اطمینان سه سؤال از برگزیدگان و نخبگان حوزه دارم و ایشان سه سؤال علمی در عرصه فقه، اصول و فلسفه مطرح کرد‌ه‌اند و بلافاصله سه نفر از میان نخبگان حوزه پاسخ دقیق سؤالات این مرجع را دادند.

 

حجت الاسلام والمسلمین فرخ فال اظهار داشت: طلبه‌ها و علما افزون بر تمام مأموریت‌هایی که در عرصه تبلیغ و فرهنگی کشور عهده دارند، در عرصه تحصیل، تحقیق، پژوهش و تدریس تلاش مناسبی انجام می‌دهند.

 

وی با بیان این که بیش از 2500 طلبه‌ به صورت داوطلبانه در این آزمون شرکت کرده‌اند و هیچ‌گونه‌ای اجباری در این کار نبوده است، گفت: این مسابقات از پایه اول تا پایه دهم در حال برگزاری است و از بسیاری علوم همانند ادبیات عرب، صرف، نحو، فقه، اصول، تفسیر که حوزه‌های علمیه تدریس می‌شود، این آزمون برگزار می‌شود.

 

مدیر حوزه‌های علمیه استان قم اظهار داشت: 1950 نفر از طلبه‌ها در 40 مدرسه علمیه قم در پایه اول تا ششم و 600 نفر از طلبه‌ها سطوح عالی در سالن اجتماعات و جمعا بیش از 2500 شرکت در این آزمون شرکت کرده‌اند.

 

حجت الاسلام و المسلمین فرخ فال ابراز کرد: بیش از 2500 نفر از علمای سطح‌های مختلف حوزه‌های علمیه مشغول تدریس دروس حوزوی هستند؛ پژوهشگران، محققان و اساتید برتر در حوزه نقش‌آفرینی می‌کنند.

 

وی در پایان گفت: در حوزه علمیه قم 86 هزار طلبه ایرانی دارای پرونده تحصیلی هستند که حدود 15 هزار در حال تبلیغ، مأموریت و طرح هجرت هستند و بقیه افراد در سطح یک، سطح عالی و دروس خارج و مراکز تخصصی مشغول تحصیل و تحقیق و پژوهش هستند./998/پ202/ف

ارسال نظرات