۱۱ آذر ۱۳۹۳ - ۱۳:۰۸
کد خبر: ۲۳۳۷۸۲
حجت الاسلام ذوالنور:

قیام میرزا کوچک خان متأثر از آموزه های اسلامی بود

خبرگزاری رسا ـ دبیر کل کنگره شهدای روحانی کشور تاکید بر این که دشمنان تلاش می کنند میرزا کوچک خان را چهره ای ملی گرا معرفی کنند، گفت: میرزا کوچک خان، اتحاد اسلامی را محور نهضت خود قرارد داد و اتحاد اسلامی با ملی گرایی سازگاری ندارد.
حجت الاسلام مجتبي ذوالنور نماينده سابق ولي فقيه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامي

به گزارش خبرنگار  حجت الاسلام مجتبی ذوالنور، دبیر کل کنگره شهدای روحانی کشور امروز در یادوراه روحانی شهید میرزا کوچک جنگلی و 150 شهید طلبه روحانی گیلان در مسجد سلیمانداراب رشت با بیان این که مردم و روحانیت در ایران اسلامی پیوندی ناگسستی دارند، افزود: حلال حرام مردم و همه امورات زندگی مردم با روحانیت گره خورده است.

 

وی با تاکید بر این که خون شهدا و موضع گیری درست و به موقع روحانیت در سال های  بعد از پیروزی انقلاب اسلامی توطئه های دشمن را خنثی کرد، گفت: امروز دشمن برای ضربه زدن به خیمه انقلاب اسلامی ایران ستون روحانیت را مورد حمله قرار داده است.

 

دبیر کل کنگره شهدای روحانی کشور با تاکید بر این که بنا به گفته آیت الله مدرس سیاست ما عین دیات ما و دیانت ما عین سیاست ما است، اظهار کرد: سیاستی که هدایت آن با چراغ دین باشد هر گز خاموش نمی شود.

 

حجت الاسلام ذوالنور با بیان این که چنین سیاستی عین پاکی است و پاکی را در جامعه نهادینه می کند، تصریح کرد: اینکه روحانیت در فتنه ها سکوت کنند امکان پذیر نیست و اگر خواصی در فتنه سکوت کردند کمترین بهای این سکوت کاشتن بذر تردید در دل مردم بود.

 

دبیر کل کنگره شهدا و ایثارگر روحانی کشور با اشاره به این که روحانیت بصیرت دینی مردم را تعمیق می بخشند، خاطرنشان کرد: روحانیت از ارش ها و اعتقادات مردم دفاع می کنند.

 

حجت الاسلام ذوالنور با اشاره مبارزات حق طلبانه میرزا کوچک خان جنگی، این شهید روحانی را از میراث و ارزش های انقلاب اسلامی دانست و گفت: قیام و نهضت جنگل ریشه در باورهای دینی داشت و میرزا کوچک خان رسالت جنگ خود را مبارزه با بیگانگان می دانست.

 

وی با تاکید بر این که امروز دشمنان انقلاب تلاش می کنند میرزا کوچک خان را یک چهره ملی گرا معرفی کنند، افزود: ملی گرایی متکی به بیگانگان است و قیام میرزا کوچک خان جنگلی نمی تواند متکی به ملی گرایی باشد.

 

دبیر کل کنگره شهدا و ایثارگر  روحانی کشوربا بیان این که ملی گرایی سرسپردگی به بیگانگان است، اظهار داشت: میرزا کوچک خان شخصیتی متأثر از آموزه های اسلام و اتحاد اسلامی را محور نهضت خود قرارد داد و اتحاد اسلامی با جریان های ملی گرایی سازگاری ندارد.

 

وی حرکت میرزا کوچک خان جنگلی را مبنتی بر فرهنگ دینی و استکبار ستیزی دانست و تصریح کرد: روحانیت در همه عرصه های حساس انقلاب حضور فعال داشته اند.

 

حجت الاسلام ذوالنور با اشاره به این که در تاریخ اسلام همواره دو رکن اصلی وجود دارد، افزود: این دو رکن امامت و امت است و در تاریخ اسلام هر گاه این دو رکن در کنار هم قرار گرفتند آثار و برکات آن غیر قابل برآورد است و همواره حق پیروز است.

 

وی هشت محور کلان حضور روحانیت در دفاع مقدس را مورد تحلیل قرار داد و افزود: محور اول تاثیر گذاری و نقش آفرینی روحانیت در دفاع مقدس وجود جامع الطراف امام خمینی ره) و دیگر شخصیت های بزرگ و محوری در هدایت مردم است.

 

وی دومین محور را محور پشتیبانی عنوان کرد وگفت: تریبون های نماز های جمعه و جماعت در دپشتیبانی از جنگ نقش بسزایی داشت.

 

دبیر کل کنگره شهدا و ایثارگر روحانی کشوربا بیان این که محور سوم نقش مسؤولیت در جنگ است، تصریح کرد: حضور در جبهه ها و نیز نقش فرماندهی از دیگر نقش ها و محور های اثر گذار روحانیت در نگ تحمیلی است.

 

حجت الاسلام ذوالنور با اشاره به این که بسیاری از روحانیان با انواع تخصص های رزمی و هوانیرو در جبهه ها حضور داشتند، خاطرنشان کرد: نقش تبلیغی روحانیان در بصیرت و دشمن شناسی رزمندگا بسیار حائز اهمیت است.

 

وی با تاکید بر این که حور نقش هشتم روحانیان در دفاع مقدس در حوزه رزمی و تبلیغی است گفت: طبق آمار سازمان بنیاد شهید دو هزار و 776 شهید در دفاع مقدس تقدیم انقلاب شد که از 14 سال گذشته با برگزاری یادواره های شهدای روحانی به شناسایی شهدای روحانی گمنام اقدام شد که تعداد شهدای روحانی با این بررسی به بیش ازچهار هزار و 350 عدد افزایش یافت./1318/پ201/ب1

ارسال نظرات