۰۹ آذر ۱۳۹۳ - ۱۷:۱۵
کد خبر: ۲۳۳۴۹۶
رییس سابق موساد:

تنها راه نجات اسراییل همکاری با عربستان است

خبرگزاری رسا ـ رییس سابق موساد وضعیت منونی اسراییل را بسیار نابه سامان توصیف کرد و تنها راه حل نجات اسراییل را همکاری گسترده این رژیم با عربستان سعودی و کشورهای عربی میانه رو دانست.
رييس سابق موساد

 

به  گزارش خبرگزاری رسا، "شابتای شافیت" مدیر سابق سازمان جاسوسی موساد اسراییل در مقاله ای در روزنامه "هاآرتس" اسراییل ،آینده خطرناکی برای اسراییل ترسیم کرد و افزود: اوضاع کنونی اسراییل به شکل بی سابقه ای مورد تهدید است و اسراییل برای رهایی از این موقعیت باید روی حمایت های عربستان سعودی حساب ویژه‌ای باز کند.


وی افزود: اسراییل باید به تلاش‌های ابوظبی و ریاض برای تحسین ارتباط جهان عرب با خود توجه کند تا بتواند وجهه خود را در جهان بهبود بخشد.


مدیر سابق موساد به کاهش سطح روابط اسراییل و آمریکا اشاره کرد و گفت: اسراییل در حال حاضر در وضعیت نا به سامانی قرار دارد. روابط آمریکا و اسراییل به پایین ترین حد خود رسیده است؛ تا جاییکه اروپا به اعمال تحریم‌ها و مجازات ‌هایی در حق اسراییل تمایل دارد. 


وی به شدت از موج افراط گرای اسراییلی که موجب درگیری های شدیدی در مسجدالاقصی و حوالی آن شده اند، انتقاد و پیش بینی کرد که این درگیری‌ها به جایی می‌رسد که تمام جهان اسلام را دربرابر اسراییل قرار می‌دهد. 


شافیت، تنها راه نجات اسراییل را همکاری باطرح عربستان سعودی موسوم به کشورهای عربی میانه رو دانست و سردمداران این رژیم را به تعامل دوستانه تر و جدی تر با امارات، عربستان و مصر توصیه کرد./1321/ب902/ک

 

ارسال نظرات