۰۵ آذر ۱۳۹۳ - ۱۹:۰۴
کد خبر: ۲۳۲۸۶۱
رییس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه:

دولت نیروهای انقلابی را به اسم اعتدال کنار نگذارد/ آمریکا دشمن درجه یک ما است

خبرگزاری رسا ـ عضو جامعه روحانیت مبارز با بیان این که اصولگرایان اپوزسیون و مخالفان دولت نیستند گفت: دولت اگر کمکی بخواهد حتما اصولگرایان آنها را کمک خواهند کرد ولی نقد سازنده را حق خود می دانیم.
حجت الاسلام سيد رضا تقوي، رييس شوراي سياستگذاري ائمه جمعه کشور

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در زنجان، حجت الاسلام سید رضا تقوی، رییس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه کشور و عضو جامعه روحانیت مبارز، امروز در همایش بزرگ همگرایی و وحدت اصولگرایان زنجان با اشاره به وقایع روز عاشورای سال 61 هجری گفت: برای همه سؤال است چه شد که امت اسلام، با توجه به این که هنوز 50 سال از وفات پیامبر (ص) نگذشته بود، حسین (ع) را که بارها پیامبر (ص) او را «حسین منی و انا من حسین» خوانده بود به شهادت رساندند و این سؤال را تاریخ باید پاسخ دهد.

 

وی در ادامه افزود: چه اتفاقی در آن برهه زمانی رخ داد که امت این چنین کردند و فرزند پیامبر خود را سر بریدند، امروز نیز ما هم باید مراقب باشیم تا کشور ما و خود ما نیز به این مشکلات و گرفتاری ها دچار نشویم.

 

رییس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه کشور در ادامه با ارائه توضیحاتی تصریح کرد: جواب به سؤالات بالا چندان هم دشوار نیست چرا که در پاسخ آن می توان گفت که ذهنیت مردم کوفه تغییر یافته بود یعنی ذهنیت مردم کوفه نسبت به امام حسین (ع) را تغییر داده بودند، چون وقتی تفکرات و ذهنیت ها تغییر کند هر کاری می توان انجام داد و این همان تاکتیک جنگ نرم است که البته امام (ره) نیز با همین طرح در انقلاب، جوانان را به خیابان ها کشاند تا برای دفاع از میهن و انقلاب خود جانفشانی کنند که آنها نیز دنیا را تکان دادند.

 

این مسؤول در ادامه گفت: تغییر ذهنیت ها یعنی همان علی(ع) که جامعه اسلامی از مجاهدت ها و تلاش های او نماز را بپا داشت اما هنگام شهادت وقتی گفتند علی (ع) در محراب عبادت به شهادت رسیده است مردم گفتند علی (ع) را با مسجد چکار؟ مگر علی (ع) مسلمان بود که به مسجد برود.

 

حجت الاسلام تقوی در ادامه با اشاره به نگرانی های رهبر معظم انقلاب مبنی بر حذف نیروهای انقلابی از صحنه های مدیریتی کشور اظهار داشت: مقام معظم رهبری از ماه های گذشته بارها این نگرانی خود را اعلام کرده بودند که نکند وضعیتی به وجود آید که نیروهای مؤمن و انقلابی از جامعه حذف شده و منزوی شوند چرا که همان ها هستند که در روز واقعه جلو آمده و برای دفاع از میهن اسلامی سینه سپر خواهند کرد.

 

عضو جامعه روحانیت مبارز در ادامه افزود: نکند که عنوان اعتدال نیروهای انقلابی را کنار بزند چرا که این دغدغه های رهبری است که دولت نیز در قبال آن مسؤولیت هایی دارد و باید به تبعیت از رهبری از کسانی که می خواهند برای کشور و دولت کار کنند را به صحنه آورده و از آنها استفاده کند و ما نیز اگر ولایی هستیم باید این نیروها را دور هم جمع کرده و نگذاریم تا پراکنده و دلسرد شوند که البته نیروهای انقلابی در قبال سخنان رهبری مبنی بر ایجاد نشاط در جامعه نیز مسؤولیت هایی بر عهده دارند.

 

وی در ادامه با اشاره به سیاست های اقتصادی دولت سازندگی تصریح کرد: وقتی در دولت سازندگی به آنها گوشزد کردیم که امورات اقتصادی و سازندگی که شما دنبال می کنید قشرهای ضعیف را نابود خواهد کرد وزیر اقتصاد دولت سازندگی در پاسخ گفت سیلی ایجاد شده است که هر کس شنا بَلَد نباشد غرق خواهد شد و این گفتمان دولت سازندگی بود.

 

رییس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه کشور در ادامه با اشاره به روی کار آمدن دولت یازدهم تأکید کرد: سال گذشته نیز دولت اعتدال روی کار آمد و آنها گفتمان اعتدال را برای خود انتخاب کردند که البته هنوز زود است این دولت را تحلیل کنیم ولی باید دید تا چه مقدار بر شعار اعتدال پایبند هستند.

 

این مسؤول در ادامه خاطر نشان کرد: وقتی سکّان هدایت کشور به دست اعتدالی ها افتاد خیلی از پست های کلیدی دولت را از دست افراد دولت های گذشته گرفته و آنها را که اتفاقا هم تجربه و هم سابقه خوبی در آن زمینه داشتند را کنار گذاشتند و از اینجا بود که تذکرات رهبری در این مورد آغاز شد و البته دولت هم حق دارد با هر گروهی که خود دوست دارد کار کند ولی باید شاخصه و معیارهای انتخاب افراد مشخص باشد.

 

حجت الاسلام تقوی در ادامه با بیان جریان شکل گیری همایش ها و جلسات همگرایی اصولگرایان گفت: عده ای از اصولگرایان به بنده گفتند که به آیت الله مهدوی کنی اعلام کنید تا اصولگرایان را که در این برهه پراکنده شده اند را دور هم جمع کند؛ بنده نیز پیام را به ایشان اعلام کردم ولی وی بنابر دلایلی که از جمله آنها کهولت سن بود این مسؤولیت را قبول نکردند.

 

وی در ادامه افزود: در جلسه جامعه روحانیت مبارز ایشان قبول کردند که یک نفر از آن جمع برای ایجاد وحدت و همگرایی بین گروه های مختلف اصولگرا پیش قدم شود که بنده نیز داوطلب شده و این مسؤولیت را قبول کردم و ایشان نیز با دعای خیر خود ما را بدرقه کردند.

 

عضو جامعه روحانیت مبارز در ادامه با بیان این که برخی ها فکر می کنند ما در پشت پرده این فعالیت ها شخص خاصی را مد نظر داریم تصریح کرد: ما مقلدان رهبری هستیم و دست بیعت با کسی نداده ایم که در پشت صحنه برای او کار کنیم، همانطور که برخی این چنین فکر می کنند ولی بیشترین هدف ما جامعه عمل پوشاندن به فرمایشان رهبری است.

 

رییس شورای همگرایی و وحدت اصولگرایان در ادامه با اشاره به خط قرمزهای اصولگرایی اظهار داشت: اصولگرایی برای خود مرزها و خط قرمزهایی تعریف کرده است که از جمله آنها این است که آمریکا را دشمن درجه یک خود می دانیم، فتنه را خط قرمز خود دانسته و فتنه گران را خائن به کشور قلمداد می کنیم و اگر روزی اسناد پشت پرده این فتنه منتشر شود خواهید دید که هدف آنها براندازی نظام و انقلاب بود و مجلس نیز باید این خطوط قرمز را در انتخاب وزرا رعایت می کرد که جای بسی تقدیر دارد و همچنین ایمان داریم که محور این کشور شخص ولی فقیه و رهبر معظم انقلاب است.

 

حجت الاسلام تقوی در پایان خاطر نشان کرد: این حرکت ما در جهت وحدت اصولگرایان، حرکتی برای مخالفت با دولت نیست یعنی ما اپوزسیون دولت نیستیم و وقتی گفتیم مقلد رهبری هستیم یعنی این که اگر دولت کمکی بخواهد حتما به آنها کمک خواهیم کرد و یک اصولگرای واقعی کسی نیست که آرزوی شکست رقیب را داشته باشد بلکه ما برای توفیق و موفقیت آنها در صورت رعایت چارچوب ها دعا خواهیم کرد که البته نقدهای سازنده بحثی جدا از مخالفت دارد./949/پ202/ب4

ارسال نظرات