۰۴ آذر ۱۳۹۳ - ۱۴:۰۴
کد خبر: ۲۳۲۵۹۹
امام جمعه فاروج:

تفکر بسیجی تعبیر بدیعی از مکتب اسلام و آیین الهی تشیع است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه فاروج، گفت: تفکر بسیجی به تمام و کمال تعبیر بدیعی از مکتب اسلام و آیین الهی تشیع بوده و بسیجیان می بایست قدر این جایگاه و منزلت رفیع را بدانند.
حجت الاسلام قليزاده امام جمعه فاروج

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بجنورد، حجت الاسلام عباسعلی قلیزاده، امام جمعه فاروج و نماینده ولی فقیه در این شهرستان امروز در گفتمان دینی جوان که با موضوع تفکر بسیجی و نقش آن در توسعه کشور با حضور شماری از بانوان این شهرستان در محل دبیرستان دخترانه کوثر فاروج برگزار شد، با تبریک به مناسبت پنجم آذر، روز بسیج مستضعفان و سالروز تشکیل این نهاد به فرمان امام خمینی(ره) در سال 58، بر گسترش تفکر و روحیه بسیجی در جامعه تأکید کرد.

 

وی اظهار داشت: واژه مقدس بسیج که برای نخستین بار توسط امام خمینی(ره) تجلی یافت، همان اندیشه و اعتقادی است که شریف ‌ترین فرزندان این کشور آن را پذیرفته و تمام رفتار علمی و عملی خود را با آن تنظیم کردند تا آنجا که مبدل به انسان‌های نمونه‌ای در تمامی اعصار شدند.

 

نماینده ولی فقیه در شهرستان فاروج تصریح کرد: تفکر بسیجی به تمام و کمال تعبیری بدیع از مکتب اسلام و آیین الهی تشیع بوده و بسیجیان می بایست قدر این جایگاه و منزلت رفیع را بدانند.

 

حجت الاسلام قلیزاده اضافه کرد: تفکر بسیجی دارای شاخصه‌هایی از جمله ایثارگری، زهد و قناعت، تواضع و صمیمیت، ابتکار و خلاقیت، عزت نفس، گمنامی و دوری از شهرت طلبی، مدیریت و تدبیر شایسته و غیرت و جوانمردی است و اعضای این تشکل مقدس باید سعی کنند این شاخصه ها را در خود ارتقا دهند.

 

وی تعهد و وفاداری، صبر و پایداری، ترحم و نوع‌ دوستی حتی با دشمنان، عبادت و استغاثه به درگاه خداوند، تکبر در برابر استکبار و ... را از دیگر شاخصه های روحیه و مکتب بسیجی دانست و افزود: تمامی این خصوصیات در فرهنگ و تفکر بسیجی از درخشندگی خاصی برخوردار هستند و کسی که خود را بسیجی می داند باید برای کسب این فضائل تلاش کند.

 

رییس شورای فرهنگ عمومی شهرستان فاروج در استان خراسان شمالی خاطرنشان کرد: پشتوانه عظیم فکری و تجربی بسیح می‌تواند در رشد و شکوفایی کشور و بی‌نیاز شدن از بیگانگان و مقابله جدی با تحریم‌های اقتصادی آنان مورد توجه قرار گیرد.

 

وی تصریح کرد: همان گونه که تفکر و روحیه بسیجی در طول بیش از سه دهه گذشته از انقلاب اسلامی نقش بسزایی در موفقیت ها و عبور قدرتمند از گردنه های حساس داشته است از این پس نیز این مکتب همچنان کارساز و اثرگذار خواهد بود.

 

به گفته حجت الاسلام قلیزاده بسیج پیکری به عظمت ملت ایران دارد از این رو در هر بخشی از جامعه که وارد شود می‌توانند از توان دیگر بخش‌ها نیز کمک گرفته و مشکلات و موانع را برطرف کند.

 

وی با تأکید بر این که بسیج و بسیجی می بایست همواره در وسط میدان های مختلف باشد، اظهار داشت: زمانی این میدان، عرصه نبرد سخت و جنگ تحمیلی بود که بسیجیان در آن با فداکاری و جان نثاری افتخارآفرینی می کردند اما اکنون عرصه نبرد تغییر کرده است.

 

حجت الاسلام قلیزاده با بیان این که اکنون عرصه نبرد با دشمنان به میدان فرهنگی و اقتصادی تغییر کرده است، بر نقش آفرینی بیشتر نیروی مقاومت بسیج در این عرصه ها تأکید کرد.

 

گفتنی است، در ادامه این گفتمان حجت الاسلام عباسعلی قلیزاده، امام جمعه و نماینده ولی فقیه در فاروج به سؤالات و شبهات شرکت کنندگان در این گفتمان پیرامون بسیج و نقش آن در مسائل مختلف کشور پاسخ داد.

 

لازم به یادآوری است، پنجم آذر سالروز تشکیل بسیج مستضعفان و ارتش 20 میلیونی به فرمان امام خمینی(ره) است، در این زمینه از سی ام آبان تا ششم آذر ماه به عنوان هفته بسیج نامگذاری شده است./9314/پ202/ب4

ارسال نظرات