۰۳ آذر ۱۳۹۳ - ۲۲:۳۳
کد خبر: ۲۳۲۵۲۴
معاون فرهنگی شهرداری تهران:

هویت دینی و انقلابی باید در آثار هنری احیا شود

خبرگزاری رساـ معاون فرهنگی اجتماعی شهرداری تهران گفت: ما به دنبال احیای هویت دینی و انقلابی در فرهنگ و آثار هنری هستیم.
حجت الاسلام امرودي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام امرودی معاون فرهنگی اجتماعی شهرداری تهران در مراسم معرفی برگزیدگان هفتمین جایزه ادبی جلال آل احمد که دوشنبه سوم آذر ماه در تالار وحدت برگزار شد، گفت: جلال آل احمد نویسنده متعهدی بود و در دورانی که تنها نامی از اسلام بر زبان ها بود، در آثارش به احیای ارزش های اسلام پرداخت.

 

وی افزود: جلال آل احمد جریان عقب ماندگی آن زمان را دور زد و با نقد فرهنگ بیگانگان فرهنگ و راه و رسوم مردم ایران را در آثارش زنده نگه داشت.

 

معاون فرهنگی اجتماعی شهرداری تهران با اشاره به اندیشه جلال آل احمد در ادبیات اعلام کرد: امیدوار هستم که روح مرحوم جلال آل احمد از کیفیت این جشنواره ادبی راضی و خشنود باشد.

 

حجت الاسلام امرودی ادامه داد: جلال آل احمد در ملاقاتی که با امام (ره) داشت بعد از دیدار با ایشان به برادرش شمس آل احمد می گوید که این مرد این مملکت را از خواب بیدار خواهد کرد.

 

وی با اشاره به ویژگی های جلال آل احمد گفت: جلال آل احمد با فرهنگ غربزدگی مخالف بود و در آثارش به مقابله با آن پرداخت.

 

معاون فرهنگی اجتماعی شهرداری تهران گفت: جلال آل احمد توجه زیادی به دین داشت و انسان شریف و با تقوایی بود.

 

حجت الاسلام امرودی ادامه داد: سیمن دانشور همسر جلال آل احمد درد جلال را درد دین می دانست و او توجه زیادی به امام زمان (ع) داشت از این رو نویسندگان ما هم باید درد این انسان آزاده را که درد عشق بود را سرلوحه راه خود قرار دهند.

 

وی همچنین با بیان نقش شهرداری در این جشنواره ادبی اظهار کرد: شهرداری و شورای اسلامی شهر تهران با توجه به فضای پر ثمر و تاثیر گزار داستان حامی این جشنواره بود.

 

حجت الاسلام امرودی افزود: ما در این مسیر فرهنگی و ادبی از نخبگان جهت گسترش فرهنگ دینی حمایت می کنیم و امیدوار هستیم که جشنواره ادبی جلال آل احمد موج جدیدی را برای گسترش این مسیر ایجاد کند./818/پ202/ب4

ارسال نظرات