۰۲ آذر ۱۳۹۳ - ۱۳:۲۹
کد خبر: ۲۳۲۲۰۸
آیت‌الله صفایی بوشهری در جمع طلاب بسیجی:

افتخار می‌کنم یک روحانی بسیجی هستم/ طلاب سربازان جان برکف رهبری هستند

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی‌فقیه در استان بوشهر، گفت: بسیجی بودن برای یک طلبه، یک امتیاز ساده نیست، بلکه یک امتیاز فوق‌العاده است و افتخار می‌کنم یک روحانی بسیجی هستم.
آيت الله صفايي بوشهري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بوشهر، آیت‌الله غلامعلی صفایی بوشهری نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه بوشهر در مراسم بزرگداشت روز بسیج طلاب با تبرک هفته بسیج، گفت: هفته بسیج به تعبیر من هفته اسلام ناب محمدی (ص) است.

 

وی ادامه داد: علی(ع) برای پیامبر(ص) یک فرمانده بسیجی بود و با تمام وجود در کنار پیامبر(ص) بود و از اسلام دفاع می‌کرد.

 

آیت‌الله صفایی بوشهری در رابطه با طبقه‌بندی ارزش‌گذاری یک طلبه گفت: بسیجی بودن برای یک طلبه، یک امتیاز ساده نیست، بلکه یک امتیاز فوق‌العاده است و افتخار می‌کنم یک روحانی بسیجی هستم و اگر در یک جایی از ایران کوچک‌ترین تعرضی شود نخستین کسی که از بوشهر به آنجا می‌رود، بنده هستم.

 

نماینده ولی‌فقیه در استان بوشهر با تأکید بر اینکه همه باید بسیجی باشند بیان داشت: جوهره فقه اسلامی حکم می‌کند که تمام روحانیت و مردم بسیجی باشند و باید کلاً روحانیت ایران بسیجی باشند، زیرا هم دفاع از نظام فرهنگی اسلام و هم دفاع نظامی واجب است، بنابراین همه باید بسیجی باشند.

 

امام‌جمعه بوشهر گفت: حوزه علمیه بوشهر باید نماد بسیج باشد؛ استاد و غیر استاد، یعنی طلاب ما در مقام دفاع فرهنگی خط مقدم باشند، اگر دفاع مقدس شود، تمام حوزه‌های علمیه استان بوشهر را تعطیل می‌کنیم و می‌گوییم همه بروید جبهه، همان جا هم درس بخوانید و هم دفاع نظامی کنید.

 

آیت‌الله صفایی بوشهری تأکید کرد: شفاف و به صراحت می‌گویم، تمام حوزه‌های علمیه استان بوشهر به فرمان مقام معظم رهبری هستند و طلاب و روحانیت استان سربازان و بسیجیان جان بر کف مقام معظم رهبری است.

 

وی خاطرنشان کرد: طلبه باید در کنار تمام مسائل معارفی روحیه دفاع فرهنگی، اقتصادی، علمی، سیاسی و نظامی داشته باشد.

 

نماینده ولی‌فقیه در استان بوشهر با بیان اینکه طلاب و سپاه و بسیج در کنار هم دیگر هستند گفت: اگر در جغرافیای ملی ایران اسلامی، جریان، حزب و یا گروهی بخواهد فتنه‌ای به پا کند، روحانیت، سپاه و بسیج استان بوشهر برای نابودی آن‌ها کفایت می‌کند.

 

امام‌جمعه بوشهر در پایان خاطرنشان کرد: سپاه و بسیج استان بوشهر میراث داران ریسعلی دلواری و مرحوم علامه بلادی هستند که این دو گروه با هم در تاریخ حماسه‌ها آفریدند و انگلیس و ابر قدرت‌ها را شکست دادند./833/پ202/ب4

ارسال نظرات