۰۱ آذر ۱۳۹۳ - ۱۵:۰۸
کد خبر: ۲۳۲۰۸۱
مدیرکل فرهنگ و ارشاد مازندران:

پیوند با فرهنگ عاشورا راز ماندگاری بسیج است

خبرگزاری رسا ـ مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران با بیان این که شجره طیبه بسیج از بناهای با برکت بنیانگذار جمهوری اسلامی است، اظهار داشت: بسیج همواره در مسیر انقلاب و ولایت حرکت کرده است و راز ماندگاری آن پیوند با فرهنگ عاشورا است.
مدير کل فرهنگ و ارشاد اسلامي مازندران

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام عباسعلی ابراهیمی، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران امروز در دیدار جمعی از فعالان فرهنگی مرکز استان با اشاره به پنجم آذر سالروز صدور فرمان حضرت امام خمینی(ره) مبنی بر تشکیل بسیج مستضعفین گفت: روحیه بسیجی به عنوان یک فرهنگ متعالی باید در همه عرصه ها حفظ و تقویت شود.

 

دبیر شورای فرهنگی عمومی استان مازندران ادامه داد: بینش عمیق و هوشمندی و دور اندیشی امام راحل بود که با درایت بی نظیر خود در سال‌های سخت دفاع مقدس، قشرهای گوناگون را به یکپارچگی و بسیج عمومی، برای نجات کشور دعوت کرد.

 

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران اظهار داشت: در شرایط حساس کنونی مهم ترین رسالت بسیج فعالیت در زمینه فرهنگی، فرهنگ عمومی و سبک زندگی اسلامی است.

 

وی با بیان این که شجره طیبه بسیج از بناهای با برکت بنیانگذار جمهوری اسلامی است، اظهار داشت: بسیج همواره در مسیر انقلاب و ولایت حرکت کرده است و راز ماندگاری آن پیوند با فرهنگ عاشورا است.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران افزود: صیانت از فرهنگ بسیج وظیفه همه ما است و باید این نعمت الهی را قدردان باشیم تا اقتدارمان پایدار بماند.

 

حجت الاسلام ابراهیمی با بیان این که بسیج مکتبی‌ترین و مردمی‌ترین نهادی است که مظهر عظمت و ماندگاری ملت ایران است، ادامه داد: فرهنگ بسیج در هشت سال دفاع مقدس نظام سلطه را به زانو در آورد و امروز نیز بسیج قوت قلب دوستان و خاری در چشم دشمنان است.

 

وی با اشاره به این که همه تلاش دشمن این است که با اقدامات گسترده خود فرهنگ بسیج را در جامعه کمرنگ کند و مانع بسط و گسترش تفکر بسیجی و خدا محورانه از جامعه ایران اسلامی و کشورهای منطقه  شود، تصریح کرد: اما بسیج امروز به عنوان یک فرهنگ و الگوی  قابل صدور به کشور های آزادی خواه تبدیل شده است که نمونه کامل آن حزب الله لبنان و گروه های مقاومت در سراسر جهان است.

 

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران، بسیجیان را فرزندان محرم و عاشورا دانست و با بیان این که ایثارگیری های بسجیان در هشت سال دفاع مقدس همواره مثال زندنی است، گفت: بسجیان در کنار سپاهیان و سایر نیروهای نظامی، حماسه ای بی بدیل خلق کردند.

 

حجت الاسلام ابراهیمی ادامه داد: اکنون بر آحاد جامعه اسلامی است تا ضمن نهادینه کردن تفکر بسیج و بسیجی در کشور، بیش از پیش در راه اجرای این تفکر الهی و انسانی تلاش کردم و بدانیم که رمزماندگاری و ایستادگی در برابر قدرت های سلطه گر توکل به خدا با تفکر بسیجی و اتحاد مردم در سایه اطاعت از ولی فقیه زمان حضرت امام خامنه ای است.

 

دبیر شورای فرهنگی عمومی مازندران با بیان این که نیروی مردمی بسیج یکی از معجزات انقلاب اسلامی ایران است، تصریح کرد: حرکت‌های حماسی حزب الله و مردم غزه نشات گرفته از بسیج است.

 

وی با بیان این که امروز دنیای غرب از گسترش تفکر بسیج در جهان بسیار هراسان است، خاطرنشان کرد: همه تلاش آمریکا و متحدان اروپایی او تضعیف و جلوگیری از جهانی شدن تفکر انقلابی بسیج است.

 

حجت الاسلام ابراهیمی موج بیداری اسلامی در نقاط مختلف جهان به ویژه منطقه خاورمیانه را برگرفته از تفکر بسیج دانست و گفت: امروز بسیج تنها یک نیروی نظامی نیست بلکه به یک گفتمان بزرگ جهانی تبدیل شده است./950/پ202/ب1

ارسال نظرات