۲۹ آبان ۱۳۹۳ - ۱۵:۰۰
کد خبر: ۲۳۱۸۲۵
حجت الاسلام حسینی:

تفکر بسیجی مهم ترین نگهبان برای اندیشه های انتظار است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه درمیان با بیان این که تفکر بسیجی تفکری است که هدف اصلی آن نگهبانی از ارزش های اسلامی و حمایت از حقوق مظلومان و برقراری عدالت اجتماعی در میان امت های اسلامی است، افزود: از آن جایی که تفکر بسیج برگرفته از اندیشه های مهدویت و انتظار است این تفکر می تواند بهترین نگهبان برای حفظ ارزش های انتظار در جامعه باشد.
امام جمعه درميان - حجت الاسلام حسيني

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بیرجند حجت الاسلام سید علیرضا حسینی، امام جمعه درمیان، پیش از ظهر امروز در همایش بسیجیان و عاشورا با بیان این که تفکر بسیجی ارزش های خود را وام دار عاشورا و اندیشه های مهدویت است، گفت: این تفکر بهترین ضامن برای بقای اندیشه های مهدویت در جامعه بوده و می تواند فرهنگ انتظار را در میان نسل جوان ترویج کند.

 

وی افزود: یکی از دلایل موفقیت اندیشه و تفکر بسیجی در دنیا اخلاص است و اخلاص بسیجیان برای کسب رضایت الهی موجب شده که انجام سخت ترین کارها برای بسیجیان آسان شود.

 

امام جمعه درمیان با بیان این که تفکر بسیجی تفکری است که بر سر منافع اسلام به هیچ وجه با هیچ قشر و گروهی سازش نمی کند، ادامه داد: بسیجیان برای حفظ ارزش های اسلامی از فداکردن جان و مال و خانواده خود هیچ ترسی ندارند و می دانند که سرانجام فداکاری در راه حق موفقیت و پیروزی است.

 

حجت الاسلام حسینی ادامه داد: در نظام اسلامی حکومت از آن صالحان است و در این نظام که دشمنان بیرونی دارد و این دشمنان هرکه کاری که بتوانند علیه این نظام وانقلاب انجام می‌دهند باید اندیشه بسیجی گسترش یابد.

 

وی افزود: بسیجی و اندیشه بسیجی وفادارترین صنف و گروه به نظام ولایی و بی ادعاترین افراد هستند و ارزش های اصیل این اندیشه برای حفظ آرمان های انقلاب و اسلام و توسعه قدرت نظام ولایی باید در متن جامعه تزریق و توزیع شود.

 

امام جمعه درمیان تاکید کرد: امروز سپاه و بسیج باید با بصیرت افزایی این اندیشه و راه را ادامه بدهند و امروز یکی از نهادهایی که سهم بیشتری را در اجرایی کردند شعار سال و اقتصاد مقاوتی داشته، بسیج است.

 

حجت الاسلام حسینی با بیان این که بسیجیان خط مقدم تحقق رهنمودهای رهبر معظم انقلاب هستند، ادامه داد: بسیجیان باید به نحوی در راه تحقق رهنمودهای رهبر معظم انقلاب حرکت کنند که مردم با مشاهده رفتار و عمل آنها به صورت خود جوش وارد میدان عمل شده و زمینه تحقق همگانی رهنمودهای رهبر معظم انقلاب را فراهم کنند.

 

وی با بیان این که بسیجی آیینه تمام نمای ولایت است، گفت: بسیجی نباید در موضوعات مختلف زود تر یا دیرتر از مقام عظمای ولایت قدم بردار بلکه در تفکر بسیجی معیار حرکت، حرکت در پشت سر امام غائب و نایب برحق ایشان است.

 

امام جمعه درمیان با تاکید بر این که باید بسیج در درون خود، خود اصلاح گری داشته و عیب ها و کاستی ها خود را رفع کند، یادآور شد: رمز توسعه روز افزون بسیج خود انتقادی و اصلاح نقاط ضعف خویش است که زمینه جذب حداکثری به این تفکر را فراهم می کند./968/پ203/ب

ارسال نظرات