۲۷ آبان ۱۳۹۳ - ۰۰:۰۳
کد خبر: ۲۳۱۳۹۱
رییس شورای عالی همگرایی اصولگرایان کشور:

اصولگرایان اپوزوسیون دولت نیستند/ اتمام تاریخ مصرف اصولگرایی توهم است

خبرگزاری رسا ـ رییس شورای عالی همگرایی اصولگرایان کشور با تأکید بر این که این شورا و احزاب فعال در آن اپوزوسیون دولت یازدهم نیستند، گفت: ما خواستار موفقیت دولت تدبیر و امید هستیم چرا که موفقیت دولت در واقع موفقیت نظام است.
حجت الاسلام تقوي ـ همايش همگرايي اصولگرايان خراسان شمالي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بجنورد، حجت الاسلام سید رضا تقوی، رییس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه کشور و رییس ستاد عالی همگرایی اصولگرایان دوشنبه شب در همایش همگرایی اصولگرایان استان خراسان شمالی که با حضور اعضای تشکل ها و سلایق اصولگرایی این استان در محل تالار حافظ شهرداری بجنورد برگزار شد، با تشریح روند تشکیل ستاد عالی همگرایی اصولگرایان کشور، گفت: بعد از انتخابات دوره یازدهم ریاست جمهوری و شکست نامزدهای احزاب اصولگرا، بسیاری از چهره ها و فعالان اصولگرایی در کشور خانه نشین شده و یا در پست های نه چندان بااهمیت مشغول فعالیت شدند.

 

وی ادامه داد: پس از چندی شماری از چهره ها و فعالان اصولگرا با مراجعه به این جانب خواستار وساطت و ملاقات با آیت الله مهدوی کنی، رییس فقید مجلس خبرگان رهبری شدند تا وی عامل همگرایی و وحدت اصولگرایان شود.

 

حجت الاسلام تقوی افزود: پس از آن به اتفاق جمعی از اصولگرایان خدمت آیت الله مهدوی کنی رفتیم اما وی پس از استماع خواسته ها و انتظارات ما ناراحت شد و گفت: آن موقع که من خواستار اتحاد و همگرایی اصولگرایان در انتخابات ریاست جمهوری دوره یازدهم بودم کسی قبول نکرد و اصولگرایان با یکدیگر همراه نشدند اکنون نیز من کاری در این زمینه نمی کنم.

 

وی اضافه کرد: با وجود جواب منفی آیت الله مهدوی کنی، به اصرار دوستان اصولگرا بار دیگر خدمت وی رفته و خواسته های پیشین را تکرار کردیم و این بار آیت الله مهدوی کنی پذیرفتند که با محوریت وی شورای همگرایی اصولگرایان فعالیت خود را آغاز کند.

 

حجت الاسلام تقوی اظهار داشت: پیش از رحلت آیت الله مهدوی کنی این شورا اقدامات و برنامه هایی در مرکز کشور و برخی استان ها انجام داد که این برنامه ها در حال حاضر و پس از رحلت رییس فقید مجلس خبرگان رهبری نیز ادامه دارد.

 

اصولگرایی؛ گفتمانی برای حفظ ارزش های اسلامی

 

رییس شورای عالی همگرایی اصولگرایان کشور در ادامه افزود: اصولگرایی در واقع یک اصطلاح برگرفته از بیانات رهبر معظم انقلاب بوده و هدف آن نیز حفظ ارزش های اسلامی و انقلابی در جامعه است.

 

به گفته وی اصولگرایی یک حزب و یا جناح سیاسی نیست بلکه گفتمان و عقیده ای است که تشکل ها و سلایق مختلف را به گرد خود جمع کرده است.

 

حجت الاسلام تقوی تصریح کرد: هدف ما نیز در شورای همگرایی اصولگرایان کشور ایجاد وحدت در بین احزاب و تشکل های اصولگرا نیست بلکه می خواهیم در بین آنها همگرایی ایجاد شود.

 

وحدت یا همگرایی اصولگرایان؟

 

رییس شورای عالی همگرایی اصولگرایان کشور با تأکید بر این که بین وحدت و همگرایی تفاوت معنایی و اجرایی وجود دارد، افزود: وحدت به این معنا است که همه احزاب و تشکل های مختلف اصولگرایان تعطیل شده و تمام آنها در قالب یک حزب فعالیت کنند در حالی که هدف شورا این نیست.

 

وی اضافه کرد: هدف شورای عالی همگرایی اصولگرایان کشور این است که احزاب و تشکل های اصولگرایی هر کدام به صورت جداگانه و در قالب حزب و تشکل خود فعالیت کنند اما همه آنها دور هم باشند و برای اهداف عالی اصولگرایی تلاش کنند.

 

حجت الاسلام تقوی خاطرنشان کرد: در ابتدای تشکیل این شورا برخی از دوستان اصولگرا می گفتند به عنوان مثال ما نمی توانیم با حضور این افراد فعالیت کنیم و خواستار جلوگیری از فعالیت برخی افراد در قالب این شورا بودند اما پاسخ ما به این افراد این بود که اگر نمی توانید با شرایط موجود فعالیت کنید بهتر است کنار بروید.

 

وی تصریح کرد: ما می خواهیم همه سلایق اصولگرایی را دور هم جمع کنیم و از آن جا که فرد اصولگرا مقلد و پیرو راستین رهبری است، احزاب و تشکل های اصولگرایی در کنار هم نظرات و خواسته های رهبر معظم انقلاب را در جامعه ترویج کرده و هر جا هم که بتوانند این خواسته ها را اجرایی می کنند.

 

تاریخ مصرف اصولگرایی تمام نشده است

 

عضو شورای مرکزی جامعه روحانیت مبارز در ادامه اظهار کرد: با پایان انتخابات ریاست جمهوری یازدهم و شکست نامزدهای اصولگرا بسیاری می گفتند تاریخ مصرف اصولگرایی در کشور به پایان رسیده اما ما این موضوع را قبول نداریم.

 

حجت الاسلام تقوی با اشاره به این که هنوز بخش زیادی از جامعه به گفتمان اصولگرایی و ارزش های این تفکر باور دارند، اضافه کرد: در انتخابات ریاست جمهوری یازدهم نیز مردم به اصولگرایان رأی دادند اما منیت ها و خودشیفتگی برخی سبب شد تا رأی اصولگرایان شکسته شود و نامزد مورد حمایت جناح دیگر رأی آورد.

 

وی با تأکید بر این که این شکست به معنای پایان تاریخ مصرف اصولگرایی نیست، اظهار داشت: در هر حال دولت های نهم و دهم که دولت اصولگرایان محسوب می شدند با وجود انجام یک سری کارها و خدمات قابل دفاع، دچار اشتباهاتی نیز شد و اکنون وقت درس گرفتن از آن اشتباهات است.

 

رییس شورای عالی همگرایی اصولگرایان در ادامه با اشاره به لزوم تعامل و همگرایی احزاب و تشکل های اصولگرایی در کشور برای دست یابی به اهداف متعالی این گفتمان، خاطرنشان کرد: سیاست این شورا تعامل با همه اصولگرایان است و خط قرمز اصلی آن نیز برای ورود و فعالیت اعضا، مسأله فتنه است.

 

اپوزوسیون دولت یازدهم نیستیم

 

رییس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه کشور در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت: شورای همگرایی اصولگرایان مخالف دولت یازدهم نبوده و نمی خواهد در نقش اپوزوسیون دولت تدبیر و امید فعالیت کند.

 

حجت الاسلام تقوی تصریح کرد: ما اتفاقا خواستار موفقیت دولت در اجرای برنامه ها و طرح های مفید برای کشور هستیم چرا که موفقیت دولت یازدهم در واقع موفقیت نظام بوده و به حساب نظام اسلامی نوشته می شود.

 

وی با افزود: در این زمینه شورای همگرایی اصولگرایان هر حمایت و کمکی که دولت لازم داشته باشد را از مدیران تدبیر و امید دریغ نخواهد کرد.

 

حجت الاسلام تقوی اضافه کرد: ما از شکست دولت یازدهم به هیچ عنوان خوشحال نمی شویم و بر اساس فرموده رهبر معظم انقلاب نیز از دولت حمایت خواهیم کرد.

 

به گفته وی هدف اصلی شورای همگرایی اصولگرایان حتی مسائل حزبی و انتخابات مجلس و دیگر انتخابات ها نیز نیست، بلکه می خواهیم با فعالیت این شورا، شور و نشاط اجتماعی را در جامعه و بین اعضای اصولگرا ایجاد کنیم.

 

رییس شورای همگرایی اصولگرایان کشور تصریح کرد: اصولگرایی و فرد اصولگرا پیش و بیش از آن که بار حزبی داشته باشد، بار اعتقادی دارد و بر این اساس اگر فعالیتی نیز می کند، فعالیت وی در وهله نخست در راستای ارزش های اسلامی و انقلابی است./9314/پ201/ب4

ارسال نظرات