۲۵ آبان ۱۳۹۳ - ۱۹:۲۳
کد خبر: ۲۳۱۲۳۵
نماینده خبرگان رهبری:

رعایت انصاف و عدالت در مواضع، مورد تأکید اسلام است

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام والمسلمین هریسی گفت: نباید به نام تکلیف، اسلام، ارزش‌ها و استقلال کاری کنیم که مردم از ما و در نهایت از نظام اسلامی برنجند.
حجت الاسلام والمسلمين هاشم هاشم زاده هريسي، نماينده مردم آذربايجان‌شرقي در مجلس خبرگان رهبري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام والمسلمین هاشم هاشم‌زاده هریسی، نماینده مردم آذربایجان‌شرقی در مجلس خبرگان رهبری امروز در جمع خبرنگاران با بیان این‌که نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، نظامی براساس عدالت، انصاف، اخلاق، اسلامیت، محبت و اخوت است، اظهار داشت: این شاحصه‌های ارزشی باید در تمامی عرصه نمود داشته باشد.

 


وی خاطرنشان کرد: اگر برخورد مسؤولان و ارگان های مختلف نظام یا در سطح تشکل‌ها و گروه‌های سیاسی، کارشکنی و تخریب دیگری باشد، اسلامیت و اخلاقی بودن نظام و جامعه آسیب می بیند. در هر قضاوت کردن و سخن گفتن باید ملاک ها انصاف، عدالت و رضای خدا باشد، نه اغراض، خصومت، منافع و مصالح گروهی و سیاسی.

 


نماینده خبرگان رهبری ادامه داد: چنین اقداماتی از سوی هر کسی و با هر انگیزه ای از جمله اسلام و مصالح ملی هم صادر بشود، زشت است چون نه مصالح ملی، نه حق، نه اخلاق و نه اسلام این مسایل را ایجاب نمی کند و هر که چنین توجیه کند و به نام اسلام، عدالت و منافع ملی بخواهد کارشکنی کند، موضع  بگیرد و حرف بزند؛ خود را فریب می دهد.

 


حجت الاسلام والمسلمین هریسی تصریح کرد: باید همه کارهای ما براساس اسلام، عدالت، حق، محبت، حفظ مصالح ملی، پیشرفت، حفظ حرمت همه انسان ها و مسؤولان دیگر باشد، گرچه با آنها از نظر مواضع سیاسی مخالف باشیم اما باید حق و انصاف را رعایت کرد. در چنین صورتی جامعه، اخلاقی و اسلامی می شود وگرنه نمی شود اسلام اسلام بگوییم و هیچ چیزمان هم اسلامی نشود.

 


وی با بیان این‌که ممکن است گاهی فردی کار خود را کارشکنی نداند و آن را به عنوان عمل به تکلیف مطرح کند، گفت: همه به سادگی همین ادعا را بیان می کنند اما انسان ها بسیار سریع خود را فریب می دهند. مردم در جامعه می فهمند که کاری کارشکنی، اغراض سیاسی و خلاف عدالت است و به موقع هم عکس العمل نشان می دهند.

 


نماینده مردم آذربایجان شرقی در مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: گمان نکیم که کاری را انجام دادیم و به تکلیف عمل کردیم، در نهایت موفق هم شدیم. روایتی از علی(ع) است که می فرمایند؛ «کسی که با گناه پیروز شود، پیروز نشده است». خیال نکنیم بعضی کارها را انجام دادیم، به ظاهر هم به هدف رسیدیم پس پیروز شدیم. برعکس، فرسخ ها از هدف دور شده‌ایم.

 


وی در پایان تأکید کرد: به نام تکلیف، اسلام، ارزش ها و استقلال کاری نکنیم که مردم از ما و در نهایت از نظام برنجند، باید از چنین مسایلی اجتناب کرد و امیدواریم مسؤولان و تشکل های سیاسی این مسائل را مدنظر قرار دهند./935/پ202/ب4

ارسال نظرات