۲۵ آبان ۱۳۹۳ - ۱۹:۱۱
کد خبر: ۲۳۱۲۳۰
استاد حوزه علمیه مازندران:

تفکر بسیجی بهترین راه مقابله با زیاده خواهی های آمریکا است

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه مازندران، بسیج را در امتداد حرکت عاشورایی سید الشهدا(ع) دانست و گفت: بسیج مصداق کامل ایمان، ایثار و اخلاص است و امروز با تکیه بر این تفکر می توان در برابر زیاده خواهی های آمریکا ایستاد و جلوی آن را گرفت.
استاد حوزه علميه بابل

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بابلسر، حجت الاسلام محمدحسن شریف تبار، استاد حوزه علمیه بابل امروز در جمع مردم بهمنیر در مصلای جمعه این شهر با بیان این که باید با زیادخواهی دشمنان ایستاد، خاطرنشان کرد: امام حسین(ع) با ایستادگی و قیام  در برابر ظلم و استبداد دوران نشان داد مقاومتی که براساس آموزه های دینی و براساس اخلاص، ایمان درونی و اعتقادات شکل گرفته باشد پیروزی را به همراه دارد هر چند که به کشته شدن در راه خدا منتهی شود.

 

وی با بیان این که رزمندگان با تأسی از رفتار و سیره امام حسین(ع) و یارانش مقاومت و ایستادگی کردند، گفت: رزمندگان ایران اسلامی در هشت سال دفاع مقدس نیز بر پایه ایمان، اخلاص و روحیه بسیجی در جبهه ها افتخار آفریدند.

 

امام جمعه بهمنیر، بسیج را در امتداد حرکت عاشورایی سید الشهدا(ع) عنوان کرد و ادامه داد: بسیج مصداق کامل ایمان، ایثار و اخلاص است و امروز هم با تفکر بسیجی می توان دندان طمع آمریکا را کَند و جلوی زیاده خواهی های آمریکا را گرفت.

 

وی به نقش امام سجاد(ع) در اشاعه و نشر فرهنگ مقاومت حسینی در جامعه آن روز اشاره و تصریح کرد: امام سجاد(ع) آموزگار پیام رسانی در اسارت بود و با زبان گویا حماسه عاشورا و مظلومیت امام حسین(ع) را بیان کرد.

 

رییس شورای فرهنگ عمومی بهنمیر، تبیین فرهنگ بسیجی و نشر ارزش های شهدا و حماسه های آنان را برای نسل امروز جامعه مهم عنوان کرد و اذعان داشت: امروز یکی از وظایف ما در تأسی از راه امام زین العابدین(ع) و حضرت زینب(س) بازگویی راه و خط شهدا برای نسل های آینده است.

 

حجت الاسلام شریف تبار ادامه راه شهدا را ماندگاری فرهنگ ایستادگی مبتنی بر باورهای ایمانی و دینی عنوان  کرد و افزود: در دفاع مقدس ثابت شد که با همت و اراده ملی و ایمانی تحت راهبری ولایت فقیه هر کار ناممکنی در کشور ممکن می شود که نمونه بارز آن آزاد سازی سوسنگرد است.

 

وی ادامه داد: وقتی پیام امام در 25 آبان 59 صادر شد که سوسنگرد باید آزاد شود، مقام معظم رهبری در تبعیت از این فرمان با روحیه ولایت پذیری به صحنه آمد و با بسیج امکانات و نیروها و با همکاری شهید دکتر چمران در ایام عاشورای 59 سوسنگرد را آزاد کردند.

 

استاد حوزه علمیه بابل بر لزم همبستگی و اتحاد ملی با محوریت ولایت فقیه تاکید کرد و گفت: امروز که تحریم های ظالمانه و دشمنی های نظام سلطه علیه ملت ما در صحنه های اقتصادی، فرهنگی و سیاسی افزایش یافته است با اتکا بر اقتصاد مقاومتی و نیروهای بومی می تواند نقشه های دشمنان را خنثی کرد.

 

وی در بخش دیگری از سخنان خود افزایش آگاهی علمی را با مطالعه ممکن دانست و تصریح کرد: باید با افزایش داشته های فرهنگی و علمی از طریق بالا بردن میزان مطالعه و توجه به کتاب مرزهای علمی را برای مقابله با دشمنان در نوردیم تا بر فراز قله های بزرگ دنیا در عرصه های گوناگون برسیم.

 

حجت الاسلام شریف تبار بر ضرورت ترویج فرهنگ کتابخوانی در جامعه تأکید کرد و با بیان این که کتاب از بزرگترین ثروت های بشر است، ادامه داد: کشوری پیشرفت  می کند که از این ثروت بهره بیشتری ببرد.

 

وی به دست یابی ایران اسلامی به دانش ساخت پهباد فوق پیشرفته آر کیو 170 آمریکایی اشاره کرد و افزود: امروز دانشمندان ایرانی با دست یابی به پیشرفته ترین دانش های روز دنیا به تکولوژی جدیدی دست یافتند که موجب تحیر دنیا شد که نمونه بارز آن در دانش های هوا فضا، هسته ای و نانو تکنولوژی است./1313/پ202/ب1

ارسال نظرات