۲۴ آبان ۱۳۹۳ - ۰۹:۱۷
کد خبر: ۲۳۰۹۵۶
رییس دانشگاه مازندران:

منطق حسینی مبارزه و ایستادگی در برابر یزیدیان زمان است

خبرگزاری رسا ـ رییس دانشگاه مازندران، منطق حسینی را مبارزه و ایستادگی همیشگی با یزیدیان عنوان کرد و افزود: مکتب و دیدگاه حسینی با یزید زمان بیعت نخواهد کرد و مقاومت و ایستادگی علیرغم کشته شدن موجب سرافزاری و پیروزی است.
حجت الاسلام اصغري، رييس دانشگاه مازندران

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بابلسر، حجت الاسلام فخرالدین اصغری آقمشهدی، رییس دانشگاه مازندران صبح امروز در مراسمی که به مناسب ایام ماه محرم در واحد پردیس دانشگاه مازندران برگزار شد، قیام امام حسین(ع) را آغاز تحول و بیداری مسلمانان از خواب غفلت پس از رحلت پیامبر گرامی اسلام عنوان کرد و گفت: امام حسین(ع) مایه افتخار و عزت همیشگی اسلام و مسلمین است زیرا همه هستی خود در دنیا را برای زنده نگه داشتن اسلام و مبارزه با انحراف در امت پیامبر فدا کرد.

 

وی افزود: امام حسین(ع) در همه ابعاد شخصیتی الگو اسوه برجسته در تاریخ است و با قیام خود ضمن ماندگاری در تاریخ موجب مباهات، عزت و سرافرازی محبان و شیعیان را فراهم کرد.

 

حجت الاسلام اصغری به ابعاد عبادی شخصیتی امام حسین(ع) اشاره کرد و گفت: اوج روحیه عبادی سیدالشهدا، در عصر تاسوعا و شب عاشورا و قرائت دلنشین قرآن و نجوای کم نظیر و دعاه های حضرت جلوه گر است.

 

وی ادامه داد: وقتی دشمن قصد حمله به کاوران حسینی را در روز تاسوعا داشت، امام حسین(ع) یک شب را برای عبادت به درگاه خداوند متعال و قرائت قرآن و اقامه نماز از دشمن فرصت می خواهد.

 

رییس دانشگاه مازندران، بعد اخلاقی امام حسین(ع) را نیز الگویی بسیار مناسب برای محبانش عنوان و خاطرنشان کرد: با جستجو در نحوه رفتار و برخورد امام حسین(ع) با خانواده و یارانش به ویژگی های برجسته اخلاقی و شخصیتی می رسیم که می تواند برای زندگی امروز ما الگویی برجسته باشد.

 

وی با بیان این که ویژگی های بارز اخلاقی  و رفتاری امام حسین(ع) مایه عزت و افتخار شیعیان است، تصریح کرد: امام حسین(ع) در پاسخ به نامه مروان حکم که امام را توصیه به بیعت با یزید کرد، منطقی ماندگار و جاودانه را در اعصار از خود برجای گذاشت.

 

حجت الاسلام اصغری ادامه داد: بر اساس این منطق سیدالشهدا کسی که دارای مشی، روش و بینش حسینی است هرگز با کسی که مشی و روشش مثل یزید است، بیعت نخواهد کرد.

 

وی منطق حسینی را مبارزه و ایستادگی همیشگی با یزیدیان عنوان کرد و افزود: مکتب و دیدگاه حسینی با یزید زمان بیعت نخواهد کرد و مقاومت و ایستادگی علیرغم کشته شدن موجب سرافزاری و پیروزی است.

 

رییس دانشگاه مازندران، الگوگیری از قیام حسینی را فراتر از جامعه مسلمانان بیان کرد و گفت: قیام و شهادت امام حسین(ع) نه تنها بین مسلمانان نام و یاد ایشان را ماندگار کرد بلکه حتی میان غیرمسلمانان و مسیحیان نیز اشاعه و ترویج یافته است.

 

وی ادامه داد بسیاری از تألیفات و کتبی با موضوع نهضت عاشورا و شخص امام حسین(ع) از سوی مؤلفان برجسته دنیا که از غیر از جامعه شیعی و اسلامی بودند به رشته تحریر در آمد./1313/پ202/ب1

ارسال نظرات