۱۹ آبان ۱۳۹۳ - ۱۳:۴۲
کد خبر: ۲۳۰۱۵۸

مشکلات فرهنگی و عقیدتی دانش‌آموزان آذربایجان‌شرقی رصد می‌شود

خبرگزاری رسا ـ دبیر کمیته همکاری حوزه‌های علمیه و آموزش و پرورش آذربایجان شرقی گفت: مشکلات فرهنگی و عقیدتی دانش‌آموزان نسبت به شرایط و فرهنگ بومی هر منطقه متفاوت است.
دانش آموز


حجت الاسلام علی پور رادی، دبیر کمیته همکاری های حوزه‌های علمیه و آموزش و پرورش استان آذربایجان شرقی، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز به تشریح فعالیت‌ها و برنامه‌های این کمیته در سال تحصیلی مدارس پرداخت و اظهار داشت: همکاری حوزه و آموزش و پرورش در طول سال‌های گذشته با برکات معنوی بسیاری همراه بوده است.


وی با بیان این‌که حضور تبلیغی و فرهنگی طلاب و روحانیان در مدارس استان تأثیر معنوی فوق العاده ای بر دانش آموزان داشته است، خاطرنشان کرد: حدود 60 درصد مدارس استان امام جماعت روحانی ندارند، در حال حاضر حدود 700 روحانی به عنوان ائمه جماعت در مدارس استان حضور دارند.


حجت الاسلام پور رادی با بیان این‌که حدود 1500 فرهنگی در نبود امام جمعه روحانی فعالیت دارند، گفت: حدود هزار روحانی مبلغ با آموزش و پرورش استان در ارتباط هستند، که متأسفانه 60 درصد مدارس این استان فاقد روحانی جهت اقامه نماز و پاسخگویی به مسایل دینی هستند، که بخشی از این مشکل به کمبود روحانی در استان آذربایجان‌شرقی بر می گردد.


دبیر کمیته همکاری های حوزه و آموزش و پرورش استان آذربایجان شرقی با بیان این‌که جلسات ماهیانه ستاد همکاری های حوزه علمیه و آموزش و پرورش با حضور کارشناسان برگزار می شود، گفت: سال گذشته دوره آموزشی احکام با حضور 1300 آموزگار پایه سوم ابتدایی مدارس دخترانه برگزار شد که 439 نفر از مبلغان در این دوره های آموزشی حضور داشتند.


وی جذب مربی قرآن، برگزاری طرح روشنا با حضور 27 روحانی جوان در مدارس تیزهوشان فعالیت روحانیان حوزی در کلاس های تابستانی و داوری مسابقات قرآن و نماز و احکام، برگزاری گفتمان های دینی در مدارس، اعزام روحانی طرح هجرت در مدارس شبانه روزی را از دیگر فعالیت های کمیته همکاری های حوزه و آموزش و پرورش استان آذربایجان شرقی عنوان کرد.


حجت الاسلام پور رادی خاطرنشان کرد: سال گذشته در برنامه و طرحی ابتکاری و جذاب بستری برای برگزاری جشن تکلیف شرعی در مدارس سوم ابتدایی دخترانه و سوم راهنمایی پسرانه فراهم شد، به طوری که 300 جلسه با حضور روحانیان اجرایی شد، ضمن این‌که حدود 80  نفر از روحانیان استان نیز عضو شبکه ملی تبلیغ به نواحی و مناطق آذربایجان شرقی جهت انجام تبلیغ اعزام شدند.


وی با بیان این‌که فعالیت خواهران طلبه و مبلغه نیز با همکاری مرکز مدیریت حوزه علمیه خواهران استان پیگیری می شود، افزود: تعدادی از بانوان مبلغه نیز از دو حوزه علمیه خواهران استان در مدارس آذربایجان شرقی حضور دارند که خوشبخانه استقبال مدارس دخترانه از بانوان مبلغ بسیار چشمگیر است.


دبیر کمیته همکاری های حوزه و آموزش و پرورش آذربایجان شرقی در پایان بر ضرورت شناسایی مشکلات فرهنگی و اعتقادی دانش آموزان تأکید کرد و گفت: یکی از برنامه های این کمبته رصد مشکلات مدارس و دانش آموزان است، البته مشکلات نسبت به شرایط و فرهنگ بومی هر منطقه متفاوت است که کارشناسان با تحلیل و بررسی، راهکارهای لازم را ارایه می دهند./935/ت302/ب3

ارسال نظرات