۱۴ آبان ۱۳۹۳ - ۱۸:۵۰
کد خبر: ۲۲۹۵۳۷
به دلیل تعطیلی دفتر شبکه ماهواره‎ای ضد تشیع؛

وزیر فرهنگ و رسانه عربستان برکنار شد

خبرگزاری رسا ـ وزیر فرهنگ و رسانه عربستان به دلیل تعطیلی دفتر شبکه ضد شیعه برکنار شد.
عبدالعزيز خوجه وزير فرهنگ و رسانه عربستان

 

به گزارش خبرگزاری رسا، عبدالعزیز خوجه وزیر فرهنگ و رسانه عربستان سعودی به دلیل تعطیلی دفتر شبکه ماهواره ای فتنه انگیز و ضد تشیع «وصال» از سوی پادشاه عربستان برکنار شد.

 

عبدالله بن عبدالعزیز پادشاه عربستان امروز خوجه را از وزارت فرهنگ و رسانه برکنار و بندر الحجار وزیر حج را با حفظ سمت به سرپرستی وزارت فرهنگ و رسانه منصوب کرد.

 

عبدالعزیز خوجه به حمله تروریستی به حسینیه شیعیان در الاحساء عربستان که به شهادت 8 جوان انجامید، واکنش نشان داد و گفت: وزارت فرهنگ و رسانه در برابر رسانه های دیداری، شنیداری، نوشتاری و الکترونیکی که درصدد ضربه زدن به وحدت ملی و امنیت و ثبات کشور هستند، سکوت نخواهد کرد.

 

وی با تأکید بر تعطیلی دفتر شبکه ماهواره ای وصال در ریاض که به دشمنی با شیعیان شهرت دارد، افزود: این شبکه هیچ جایگاهی در عربستان ندارد و پخش شبکه وصال در عربستان ممنوع است.

 

وزیر سابق فرهنگ و رسانه عربستان تصریح کرد: وزارت با همکاری نیروهای امنیتی و مردم با همه قدرت در برابر فتنه گران می ایستد. تروریسم دین و مذهب ندارد و تروریست ها نیز دشمنان همه ادیان، مذاهب و بشریت به شمار می آیند.

 

گفتنی است شبکه ماهواره ای وصال از شبکه های وهابی است که همه برنامه های خود را به تبلیغ علیه تشیع اختصاص داده و جمهوری اسلامی ایران، عراق، سوریه و حزب الله لبنان را به شدت مورد هدف قرار می دهد./980/ب902/د

ارسال نظرات