۰۳ آبان ۱۳۹۳ - ۱۴:۲۳
کد خبر: ۲۲۷۴۹۵
نماینده خبرگان رهبری:

آیت الله مهدوی‌کنی اطاعت از رهبری را بر خود لازم می‌دانست

خبرگزاری رسا ـ نماینده خبرگان رهبری گفت: مرحوم آیت الله مهدوی‌کنی انسان بسیار معتدلی بود و از تندروی پرهیز می‌کرد، به همین خاطر اوایل انقلاب از سوی تندروها مورد بی‌مهری قرار گرفت.
آيت الله مهدوي کني


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام والمسلمین هاشم هاشم‌زاده هریسی، نماینده مردم آذربایجان‌شرقی در مجلس خبرگان رهبری امروز در جمع خبرنگاران با بیان این‌که آیت‌الله مهدوی کنی یک از روحانیان برجسته‌ای بود که از قبل انقلاب تا آخر عمر در همه ابعاد و در جبهه های مختلف منشأ اثر بود، اظهار داشت: آیت‌الله مهدوی کنی روحانی یک بعدی نبود و در عرصه‌های مختلف اخلاقی، علمی، سیاسی و سایر عرصه‌ها حضور داشت و حتی دانشگاهی راه‌اندازی کرد که رابط بین حوزه و دانشگاه بوده است.

 

وی خاطرنشان کرد: آثار اخلاقی آن عالم مجاهد که امروز به یادگار مانده، منبع و مرجع مباحث اخلاقی است و در حوزه و دانشگاه تدریس می‌شود و شاگردان بسیاری از آنها بهره می‌برند.

 

عضو خبرگان رهبری با بیان این‌که ثابت قدمی در مسیر حق و حقیقت یکی از ویژگی‌های خاص آیت‌الله مهدوی کنی بود، گفت: آن عالم وارسته از ابتدا به صورت یک نواخت پشت سر رهبر کبیر انقلاب و بعد از ایشان پشت سر رهبر معظم انقلاب حرکت کرد و با آن عظمت، علم و فضیلتش واقعاً اطاعت از رهبری را برای خود لازم می‌دانست.

 

وی گفت: آن مرحوم انسان بسیار معتدلی بود و از تندروی پرهیز می‌کرد، به همین خاطر نیز اوایل انقلاب از سوی تندروها مورد بی‌مهری قرار گرفتند اما ایشان در هر دوره‌ای از تندروی‌ها دوری می‌کردند.

 

حجت الاسلام والمسلمین هریسی با اشاره به تلاش آیت‌الله مهدوی کنی برای سامان‌دهی مبارزات ضدستمشاهی روحانیت گفت: وی روحانیت مبارز را سامان داد و تلاش می‌کرد؛ اگر اختلافات و مسائلی وجود داشت آنها را رفع کند و امروز هرچند روحانیان و علمای برجسته زیادی داریم، اما رحلت ایشان برای اسلام و روحانیت یک ثلمه و ضایعه بزرگ است.

 

وی با اشاره به ریاست آیت‌الله مهدوی کنی بر مجلس خبرگان رهبری اظهار کرد: آن مرحوم در خبرگان نیز منشأ آثار بود و به زیبایی، با اخلاق و با متانت جلسات را مدیریت می‌کرد و توانسته بود به جلسات انسجام دهد.

 

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان این‌که داشتن اخلاق برای رییس خبرگان رهبری، جلوی هرگونه افراط گری را می گیرد و بدین راه قادر به رعایت و حفظ اعتدال به عنوان امری مهم در مجلس خبرگان خواهد بود، اظهار داشت: آیت الله مهدوی کنی روحانی برجسته  واجدالشرایط برای انجام کارهای مدیریتی از جهات اخلاقی، تجربی و موقعیت اجتماعی بود.

 

وی ادامه داد: زمانی که انقلاب اسلامی بنیانگذار خود را از دست داد؛ دشمنان، انقلاب اسلامی را پس از فوت امام تمام شده می دانستند، اما مقام معظم رهبری به خوبی توانستند با درایت تمام این خلاء را پر کنند.

 

عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: علمای بزرگی داریم که اخلاق‌مدار، مدیر و باتجربه هستند که می توانند به شایستگی همچون آیت الله مهدوی کنی مجلس خبرگان رهبری را مدیریت کنند، به یقین هر کدام از این افراد که کاندیدا شوند؛ واجدالشرایط خواهند بود.

 

حجت الاسلام والمسلمین هریسی به شاخصه های مهم ریاست خبرگان رهبری اشاره و تصریح کرد: داشتن مدیریت، اخلاق، سواد، تجربه، سعه صدر، تحمل بالا، روحیه انتقادپذیری و اعتدال از جمله ویژگی هایی است که شخص موردنظر باید برای ریاست خبرگان داشته باشد.

 

وی با اشاره به این‌که داشتن اخلاق برای رییس خبرگان رهبری، جلوی هرگونه افراط گری را می گیرد و بدین طریق قادر به رعایت و حفظ اعتدال به عنوان امری مهم در مجلس خبرگان خواهد بود، خاطرنشان کرد: افرادی با چنین خصوصیات و ویژگی هایی در مجلس خبرگان هستند که می توانند برای ریاست خبرگان رهبری کاندیدا شوند./935/پ202/ب3

ارسال نظرات