۳۰ مهر ۱۳۹۳ - ۲۱:۵۰
کد خبر: ۲۲۷۱۶۳
در آستانه ماه محرم؛

مجلس شبیه خوانی حر در مسکو برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ تعزیه ایرانی مجلس شبیه خوانی حر در چارچوب برنامه «نقشه هنری جهان» که از سوی کنسرواتواری دولتی مسکو در جریان است، به دعوت این نهاد روسی و با همکاری رایزنی فرهنگی ایران در روسیه اجرا شد.
مراسم تعزيه خواني در مسکو

 

به گزارش خبرگزاری رسا، در آستانه ماه محرم، تئاتر دراماتیک «Сфера» در قلب مسکو، با برگزاری مجلس شبیه خوانی حر توسط یکی از معروف‌ترین گروه‌های تعزیه ایرانی از شهر قزوین، فرصتی کم نظیر برای علاقمندان فرهنگ و هنر ایران بزرگ اسلامی فراهم آورد تا از نزدیک، هم شاهد اجرای یکی از هنرهای اصیل و سنتی ایرانی که ریشه حداقل دوهزارساله دارد باشند و هم با رویدادهای عاشورا و مظلومیت اهل بیت نبی مکرم اسلام (ع) در واقعه کربلا و عاشورا آشنا شوند.

 

تعزیه ایرانی مجلس شبیه خوانی حر در چارچوب برنامه «نقشه هنری جهان»  که از سوی کنسرواتواری دولتی مسکو در جریان است، به دعوت این نهاد روسی و با همکاری رایزنی فرهنگی ایران در مسکو اجرا شد.

 

حضور خیل وسیع ایرانیان و شیعیان مقیم و به ویژه اهالی علاقمند مسکو دراین برنامه و برقراری ارتباط خاص واستقبال آنان از اجرای هنرمندانه گروه تعزیه ایرانی شایان توجه بود. اشک‌های جاری بسیاری از روس‌ها که برای اولین بار با این تراژدی آشنا می‌شدند، خیلی‌ها را در سالن تئاتر Сфера» تحت تاثیر قرار داد.

 

دکتر اردشیر صالح پور استاد برجسته هنرهای دراماتیک کشورمان و متخصص سرشناس تعزیه در ایران که به دعوت کنسرواتواری مسکو در این برنامه حضور داشت، پس از اجرای برنامه تعزیه، به معرفی این هنر اصیل اسلامی و ایرانی پرداخت و به پرسش‌های متعدد علاقمندان درباره تاریخچه، فلسفه و شیوه‍های اجرای تعزیه در ایران پاسخ داد./994/د102/ک

ارسال نظرات