۲۸ مهر ۱۳۹۳ - ۱۶:۲۷
کد خبر: ۲۲۶۶۴۹
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اصفهان:

بخش عمده ای از فرهنگ کنونی ما مرهون تعزیه است

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام قطبی با اشاره به این که بخش عمده ای از فرهنگ کنونی ما مدیون تعزیه است، گفت: تعزیه به علت این که مدلی است که از هنر کمک می گیرد، قابلیت این را دارد که واقعه یا بخش اصلی واقعه را به مخاطب منتقل کند.
حجت الاسلام قطبي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان حجت الاسلام محمد قطبی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان، امروز در مجمع عمومی شورای تعزیه استان گفت: شوراهای نمایش آیینی در سراسر استان تشکیل و احکام مربوطه  صادر شده است.

 

وی ادامه داد: امروز بخش عمده ای از آن چه از صحنه های عاشورا و کربلا داریم و تصویر ذهنی ما،  برخاسته از تعزیه خوانی است که توسط محبین امام حسین(ع) در گوشه گوشه ایران برگزار شده است.

 

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی اصفهان  گفت: بهترین ادبیات انتقال عاشورا به نسل های بعد،  تعزیه بود و در کنار آن روضه خوانی ها رونق گرفت.

 

وی با اشاره به این که بخش عمده ای از فرهنگ فعلی ما مدیون تعزیه است، ادامه داد: تعزیه به علت این که مدلی است که از هنر کمک می گیرد، قابلیت این را دارد که واقعه یا بخش اصلی واقعه را به مخاطب منتقل می کند.

 

حجت الاسلام قطبی با بیان این که باید قدر این الگو را دانست، افزود: به همین اعتبار، این امر به وزارت فرهنگ و ارشاد واگذار شده است و امروز اقبال و استقبال و علاقه مردم به تعزیه بسیار زیاد است.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان با اشاره به مدل هیأت نوجوانان در لبنان و حرکت زیبای دسته عزاداری نوجوانان در خیابان های لبنان، گفت: هیأت های  تعزیه نوجوانان باید تقویت شوند و این جریان کمک می کند نوجوانان روان تر مفاهیم را درک کنند.

 

گفتنی است در این جلسه، پیش نویس دستورالعمل اجرایی تعزیه در استان به رأی مجمع عمومی گذاشته شد./939/پ203/ب5

 

ارسال نظرات