۲۷ مهر ۱۳۹۳ - ۱۰:۴۲
کد خبر: ۲۲۶۳۵۸
نماینده ولی فقیه در لرستان:

نادانی بزرگ ترین فقر است

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در لرستان نادانی را بزرگ ترین فقر بیان کرد و گفت: جهل و نادانی موجب معصیت و مصیبت می شود.
حجت الاسلام و المسلمين ميرعمادي ، نماينده ولي فقيه در لرستان و امام جمعه خرم آباد

حجت الاسلام والمسلمین سید احمد میرعمادی، نماینده ولی فقیه در لرستان و امام جمعه خرم آباد، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، در رابطه با نادانی، بیان داشت: جهل در اسلام مترادف با گمراهی است.

وی با بیان این که نادانی بزرگ ترین فقر است، افزود: ریشه همه فقرها از جهل سرچشمه می گیرد؛ چراکه انسانی که بی برنامه، بدون سنجیدگی و تدبیر از روی نادانی کارهای خویش را انجام می دهد در عرصه های گوناگون مادی، معنوی، تحصیل، شغل و ازدواج دچار فقر می شود.

حجت الاسلام والمسلمین میرعمادی با اشاره به سخن حضرت علی(ع)، جهل را بزرگ ترین مصیبت و ریشه بدی ها دانست و عنوان داشت: جهل آثار زیان باری بر زندگی انسان دارد.

جهل عاملی مهم در ایجاد تفرقه است

نماینده ولی فقیه در لرستان با بیان آثار زیان بار جهل در عرصه های گوناگون زندگی انسان، خاطرنشان کرد: جهل عاملی مهم در ایجاد تفرقه و دوری از اتحاد و وحدت است.

وی خودبزرگ بینی را از دیگر آثار جهل بیان کرد و افزود: افراد جاهل به سبب عدم شناخت درست از موقعیت خویش و دیگران در جامعه، به گونه ای رفتار می کنند که برخاسته از خودبزرگ بینی آنان است.

حجت الاسلام والمسلمین میرعمادی در ادامه تمسخر دیگران، انحصار طلبی، بی بند وباری و ناشکیبایی را از دیگر آثار جهل بیان کرد.

وی عقل را سرمایه اصلی مادی و معنوی انسان دانست، خاطرنشان کرد: عقل ثروتی است که هیچ گاه پایان نمی پذیرد و بهره مندی از آن، بر غنای عقل می افزاید.

نماینده ولی فقیه در لرستان با بیان این که عقل در عرصه مادی، معنوی و اعتقادی برای انسان سودآفرین است، بیان داشت: اگر از این نیروی عظیم به خوبی استفاده شود، به هوی و هوس آلوده نشود و در معرض تعصب و لجاجت قرار نگیرد، انسان را به سعادت و خوشبختی می رساند.

وی در ادامه عقل را نیروی نهانی دانست که آدمی را در شناخت حق، باطل، راستی و درستی، صلاح و فساد یاری می کند و افزود: تکیه بر عقل و استفاده از این سرمایه و چراغ روشنی بخش، بسیار اهمیت دارد.

حجت الاسلام و المسلمین میرعمادی با اشاره به آیات و روایات یادآور شد: خداوند دو حجت ظاهری و باطنی بر مردم دارد، حجت ظاهری پیامبران و ائمه(ع) هستند و حجت باطنی همان عقل است.

وی در ادامه با بیان این که هیچ عقلی همچون تدبیر و چاره اندیشی نیست، عنوان داشت: از بهترین مزیت های انسان تدبیر و چاره اندیشی درباره امور است.

نماینده ولی فقیه در لرستان با بیان این که تدبیر در زندگی جزئی از دین است، افزود: اگر در جامعه یا خانواده ای امکانات کافی وجود داشته باشد، و از عقل تدبیر، برنامه ریزی، مدیریت مناسب و صحیح بهره مند نباشند، امکانات را هدر می دهند.

حجت الاسلام والمسلمین میرعمادی تصریح کرد: اگر در جامعه یا خانواده ای کم ترین امکانات وجود داشته باشد و آنها را به بهترین صورت به کار گیرند، به نتیجه مطلوب خواهند رسید./9459/ت302/ب2

ارسال نظرات