۲۵ مهر ۱۳۹۳ - ۱۵:۵۴
کد خبر: ۲۲۶۰۹۸
عضو هیأت رییسه موسسه علوم و معارف اسلامی:

شعار فرزند بیشتر زندگی فعال تر را ترویج دهیم

خبرگزاری رسا ـ عضو هیأت رییسه موسسه مطالعات راهبردی علوم و معارف اسلامی،‌ گفت: تغییر شعارهای جمعیتی را در جامعه اشاعه و شعار فرزند کمتر زندگی بهتر را به فرزند بیشتر زندگی فعال تر تغییر دهیم.
پويش مردمي افزايش جمعيت؛ آري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام عبدالحمید واسطی عضو هیأت رییسه موسسه مطالعات راهبردی علوم و معارف اسلامی صبح امروز در همایش تبلیغ و جمعیت که در هتل خاتم برگزار شد با اشاره به توجه و تاثیر رسانه ها و تکنولوژی صوتی و تصویری به موضوع خانواده و افزایش جمعیت گفت: این فضاها مطلوب و برخاسته از دین نیست و ما باید طرحی نو در فضای فکری و فرهنگی ایجاد کنیم که متفاوت با فضاهای موجود باشد.

 

وی بکی از موضوعات مهم در مطالعات جمعیتی را آینده نگری دانست و افزود: انسان متعادل کسی است که نسبت به سرنوشت آیندگان حساس باشد و به مقطع زمانی محدود توجه نکند و در این صورت است که می تواند زمینه رشد جمعیت را در جامعه فراهم کند.

 

عضو هیأت رییسه موسسه مطالعات راهبردی علوم و معارف اسلامی با اشاره به آیات سوره نظر تاکید کرد: باید نسبت به عناصر جهان حس و فکر داشته باشیم و اگر افق دید در مقیاس کل هستی قرار بگیرد و در زمینه تمرین، آموزش، تفکر و تحقیق در این زمینه بیشتر توجه شود که از آثار آن بحث جمعیت خواهد بود.        

                           

حجت الاسلام واسطی با معرفی کتاب « اسلام، دانش و مسائل بین الملل » از ماهاتی محمد، تکنسین توسعه افزود: از دلایل اصلی پبیشرفت و توسعه در این کتاب توسعه نیروی انسانی ذکر شده است و  این کتاب می تواند در زمینه توسعه پایدار برای ما راه گشا باشد.

 

وی با تاکید براین مطلب که در سیاست جمعیتی به معنای کاهش جمعیت نیست بلکه تنظیم نیروی ماهر است تصریح کرد: در بحث نیروی انسانی به تعداد نیرو و مهارت باید توجه کرد و تناسب بین جمعیت و منابع موجود ایجاد کرد. و در این تناسب در جهت بهبود منابع توجه داشت باشیم.

 

عضو هیأت رییسه موسسه مطالعات راهبردی علوم و معارف اسلامی افزایش جمعیت را یک عامل مهم برای تحقق امنیت و آرامش در کشور دانست و افزود: در کشورهای جهان نیز هر زمانی که احساس خطر کردند به مسأله افزایش جمعیت توجه ویژه داشته اند.

 

استاد حوزه علمیه با اشاره به ارتباط مستقیم طرح آمایش سرزمینی با افزایش جمعیت افزود: مشکلات واقعی جمعیت از حجم جمعیت نیست بلکه از تراکم غلط جمعیت می باشد و بایستی در آمایش سرزمین  به آن توجه شود.  

 

حجت الاسلام واسطی خاطر نشان کرد: تربیت  در ضمن فضای اجتماعی و ارتباطات چامعه شکل می گیرد بنابراین در سیستم آموزش و مهارت ها باید به این نکته توجه داشت.

 

وی با اشاره به گزارش سازمان جهانی بهداشت در خصوص محدوده سنی ازدواج و باروری زنان گفت: بنابراین هر خانواده باید 4 فرزند داشته باشد.

 

استاد حوزه علمیه با اشاره به حدیث قدسی از پبامبر اکرم که می فرماید: «اگر بچه ای که به دنیا می آید و یک نفس بکشد و بعد بمیرد برای رشد و کمال خود و بشریت بهتر از آن است که اصلا به دنیا نیامده باشد تصریح کرد: بر طبق نظر اسلام ورود هر روح به دنیا موجی افزایش منابع حیاتی به دنیا می شود و در سرنوشت بشر موثر می باشد.

 

عضو هیئت رییسه موسسه مطالعات راهبردی علوم و معارف اسلامی توصیه کرد: تغییر شعارهای جمعیتی را در جامعه اشاعه دهیم به عنوان مثال شعار فرزند کمتر زندگی بهتر را به فرزند بیشتر زندگی فعال تر تغییر دهیم./1310/پ202/ب4 

ارسال نظرات