۲۲ مهر ۱۳۹۳ - ۱۹:۲۳
کد خبر: ۲۲۵۶۲۸
علاءالدین بروجردی:

اظهارات سعودالفیصل را به پای بیماری و کهولت سنش می گذاریم/ ترکیه باید در سیاست خود در قبال داعش تجدید نظر کند

به گزارش رسا ـ رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در واکنش به صحبت‌های وزیر خارجه عربستان که ایران را یکی از عوامل ناامنی منطقه دانسته بود، گفت: به نظر می‌رسد صحبت‌های سعود الفیصل به خاطر کبر سن و بیماری باشد.
بروجردي

 به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا،  علاء الدین بروجردی در حاشیه مراسم ختم دختر حجت‌الاسلام تقوی در جمع خبرنگاران در واکنش به صحبت‌های وزیر خارجه عربستان که ایران را یکی از عوامل ناامنی در منطقه دانسته بود، گفت: به نظر می‌رسد باید این صحبت‌ها را به حساب کبر سن و بیماری آقای سعودالفیصل بگذاریم.


رییس کمیسیون سیاست خارجی مجلس اظهار داشت: مطالبی که ایشان گفته سنخیتی با عملکرد و کارنامه جمهوری اسلامی ایران ندارد، ما دولتی هستیم که حتی دشمن شماره یک ما یعنی آمریکا معتقد به نقش سازنده جمهوری اسلامی در منطقه است و معتقد است بدون حضور ایران امکان حل بحران‌های منطقه وجود ندارد.


وی افزود: نقش جمهوری اسلامی در طول 4 سال گذشته که از بحران سوریه می‌گذرد کاملا مشخص است و ما سردمدار حرکات ضدتروریستی در منطقه هستیم ضمن اینکه خودمان از بزرگترین قربانیان تروریسم به حساب می‌آییم، نقشی هم که ما در عراق ایفا کرده‌ایم به اعتراف رسمی دولت عراق نقش کاملا سازنده‌ای بوده است.


بروجردی با اشاره به اشغال بحرین توسط عربستان گفت: اگر لفظ اشغالگری زیبنده کشوری باشد،‌ زیبنده عربستان سعودی خواهد بود که مردم بدون دفاعی را در بحرین تحت عنوان حضور نیروهای سپر جزیره سال‌هاست اشغال کرده و یک تخلف آشکار صورت داده است.

 

وی در پاسخ به این سوال که دلیل حضور نداشتن شما در همایش وحدت اصولگرایان چه بوده است گفت: می‌دانید که ما در تعطیلی مجلس بودیم و من هم در بروجرد بودم، مگر کسی مخالف اصولگرایی است.

بروجردی همچنین در واکنش به شایعه توافق پنهان ایران و ترکیه برای وارد نشدن به کردستان عراق و سوریه اظهار داشت: من حداقل از چنین توافقی مطلع نیستم، واقعیت این است که مجموعه سیاست‌های ترکیه در ارتباط با بحران سوریه و عراق و دفع داعش قابل قبول نیست و تروریست‌ها جز عامل کشتار و ایجاد تفرقه در جهان نیستند، به نظر می‌رسد که ترکیه تجدیدنظری در سیاست‌هایش نسبت به مواجهه با داعش داشته باشد.

رییس کمیسیون سیاست خارجی مجلس درباره ناامنی‌های مرز شرقی کشور گفت: واقعیت این است که همسایگان ما کشورهایی هستند که کاملا ناامنی را به منطقه و کشور ما صادر می‌کنند و از این مساله بسیار گله‌مندیم به خصوص از کشور پاکستان که با ما قرارداد امنیتی دارد و توقع داریم در این زمینه همکاری بیشتری با ما داشته باشد./9597/پ203/ج

 

ارسال نظرات