۱۹ مهر ۱۳۹۳ - ۱۸:۱۱
کد خبر: ۲۲۵۰۶۶
استاد حوزه علمیه بیرجند:

غدیر تفکری سرنوشت ساز برای جامعه بشری است

خبرگزاری رسا ـ استاد سطح عالی حوزه علمیه خراسان جنوبی با بیان این که غدیر عید وحدت و تقریب مذاهب اسلامی است، گفت: دشمن می خواهد در غدیر کینه را میان شیعه و سنی زنده کند در حالی که غدیر عیدی است که در آن پیامبر(ص) امت اسلامی را تحت یک پرچم واحد به امت واحده تبدیل کرد.
عيد سعيد غدير خم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بیرجند، آیت الله محمد ابراهیم ربانی مهمویی، استاد سطح علی حوزه علمیه خراسان جنوبی، بعد از ظهر امروز در دیدار با علمای شیعه و سنی با بیان این که انقلاب اسلامی ایران به برکت اندیشه غدیر شکل گرفته است، گفت: یکی از برکات امت اسلامی برای مسلمانان وحدت است.

 

وی با بیان این که پیامبر(ص) در عید غدیر مسلمانان را زیر یک پرچم به وحدت دعوت کرد و با معرفی حضرت علی(ع) به امامت نعمت را بر مردم تمام کرد و به آنها یادآور شد که اگر می خواهید وعده های قرآن در خصوص امت اسلامی محقق شود به ائمه و قرآن تمسک بجویید، گفت: عید غدیر عید وحدت امت اسلامی برای رسیدن به یک هدف مشترک یعنی قرب الی الله است در حالی که دشمن با تفرقه افکنی و حیله گری های خود می خواهد این عید را به این اختلاف منیان امت اسلامی تبدیل کند.

 

استاد سطح عالی حوزه علمیه خراسان جنوبی با بیان این که تفکر غدیر یک تفکر جهان شمول است و می خواهد انسان را به هدف نهاییش یعنی قرب خداوند برساند، گفت: غدیر نشانه و رمزی است که از تداوم خط نبوت حضرت محمد(ص) در ولایت حضرت علی(ع) حکایت می‌کند و آیات قرآن را به امت اسلامی یادآور می کند که خداوند پس از پیامبر(ص) هرگز آنها را به حال خود رها نخواهد کرد.

 

آیت الله ربانی مهمویی با بیان این که غدیر نقطه تلاقی طلایه داران نبوت با امامت است، گفت: غدیر چشمه ای جوشان است که خداوند به وسیله آن در تمامی زمان ها انسان های تشنه را سیراب می کند و مسلمانان اعم از شیعه و سنی در این عید باید در کنار یکدیگر بر نقاط وحدت تاکید کنند.

 

وی با بیان این که خداوند با غدیر از امت اسلامی و دین خاتم پیامبران صیانت کرده و به وسیله معرفی امام تدوام دین پایمبر (ص) را ضمانت می کند تا در اثر گذر زمان دین اسلام هم مانند سایر ادیان دچار آسیب و تحریف نشود بنابراین تبعیت از اهل بیت  و محبت به ایشان همانطور که در متون شیعه و اهل سنت و در قرآن کریم آمده است موجب نجات انسان از آتش و محبت خداوند به انسان می شود.

 

استاد سطح عالی حوزه علمیه خراسان جنوبی با بیان این که مسلمانان باید در این عید در نمقابل توطئه های دشمن هوشیار باشند و آب به آسیاب دشمن نریزند، گفت: دشمن همواره از وحدت مسلمانان بیمناک است به همین خاطر اگر فرصتی و بهانه ای برای ایجاد تفرقه پیدا کند از این فرصت نهایت استفاده را کرده و آتشی جدید در جهان اسلام بر پا می کند تاذ جلوی نور روز افزون اسلام را در جهان بگیرد.

 

آیت الله ربانی مهمویی در این دیدار ضمن تبریک این عید به همه مسلمانان از آن ها خواست به پیامدهای تفرقه توجه کرده و سعی کنند منفعت اسلام و گسترش آن را بر هر چیز دیگری مقدم بدانند./968/پ202/ب4

ارسال نظرات