۱۷ مهر ۱۳۹۳ - ۲۰:۵۶
کد خبر: ۲۲۴۷۷۷
جانشین نمایندگی ولی فقیه در سپاه عاشورا:

عید غدیر روز میثاق جهان تشیع است

خبرگزاری رسا ـ جانشین نمایندگی ولی فقیه در سپاه عاشورا با تأکید بر آگاهی از فلسفه حقیقی واقعه تاریخی غدیرخم گفت: عید غدیر روز میثاق جهان تشیع است.
حجت الاسلام عبدالرحيم سرايي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت السلام عبدالرحیم سرایی، جانشین نمایندگی ولی فقیه در سپاه عاشورای آذربایجان شرقی امروز در مراسم گرامیداشت دهه امامت و ولایت در خسروشاه با بیان این‌که حقیقت غدیرخم تبیین ضرورت رهبری الهی در جامعه اسلامی است، اظهار داشت: عید غدیر روز میثاق جهان تشیع است.

 


وی با اشاره به واقعه غدیرخم و اهمیت عهد و پیمان و لزوم پایداری بر میثاق مسلمان، خاطرنشان کرد: باید همه مسلمانان آزاده جهان به خصوص شیعیان و محبان حضرت علی(ع) با استفاده از قدرت منطق و استدلال از حقانیت ولایت امیرالمومنین علی(ع) دفاع کنند، همانگونه که علامه امینی رد این راه متحمل رنج های بسیار شد.

 


جانشین نمایندگی ولی فقیه در سپاه عاشورای آذربایجان شرقی موضوع ولایت و جانشینی پس از پیامبر را سنگین ترین و حساس ترین مأموریت پیامبر دانست و افزود: تاکید و اصرار جبرئیل امین و حتی تندی لحن کلام وحی، نشانگر اهمیت جریان غدیر بوده که با حالتی تند و دستوری به پیامبر ابلاغ شد.

 


وی به دقت و حساسیت پیامبر در اجرای این دستور اشاره و تصریح کرد: هرچند جمعیت زیادی در کاروان حج آن سال حضور داشتند و هوای گرمی بر آنجا حاکم بود، ولی پیامبر اسلام(ص) با صبر و حوصله همه را جمع کرد تا شاهد این اتفاق بزرگ باشند که شاید امت پس از ایشان به انحراف کشیده نشود.

 


حجت الاسلام سرایی در بخش دیگری از سخنان خود اصل ولایت مطلقه فقیه را از برکات غدیرخم عنوان کرد و گفت: امروز به برکت رهبری الهی و ولایت فقیه در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، دشمنان در مقابله با ملت ایران و آرمان های انقلاب اسلامی عاجز مانده اند.

 


جانشین نمایندگی ولی فقیه در سپاه عاشورای آذربایجان شرقی با بیان این‌که یکی از مهمترین اهداف دشمنان
در جنگ نرم، تزلزل شأن و جایگاه ولایت فقیه در اسلام است، تصریح کرد: شبهه افکنی شبکه های ماهواره‌ای در این راستاست که باید همگان در هر جایگاه و سمتی که هستیم، نسبت به تبیین ادله نقلی و عقلی این اصل تلاش کنیم.

 


همچنین حجت الاسلام تقوی آزاد، دبیر ستاد غدیر ناحیه امامت تبریز در سخنانی اظهار داشت: آیین های دهه ولایت در استان آذربایجان شرقی به صورت خودجوش و مردمی برگزار می شود که باید نسبت به هرچه باشکوهتر برگزار شدن و انعکاس آن به افکار عمومی و بین المللی تلاش مضاعف کرد./935/پ202/ب4

ارسال نظرات