۱۷ مهر ۱۳۹۳ - ۱۳:۵۲
کد خبر: ۲۲۴۶۹۵
عبدالملک الحوثی:

نخست وزیر جدید با فشار سفارت‌های خارجی معرفی شده است

خبرگزاری رسا ـ رهبر جنبش انصارالله یمن، ضمن رد انتصاب احمد عوض بن مبارک به عنوان نخست وزیر جدید یمن اعلام کرد که انتخاب بن مبارک پس از دیدار رئیس جمهور یمن با سفیر آمریکایی غافلگیر‌کننده بود.
نخست وزیر جدید با فشار سفارت‌های خارجی معرفی شده است

 

به گزارش خبرگزاری رسا، عبدالملک الحوثی، رهبر جنبش انصارالله یمن امروز(چهارشنبه) در یک نطق تلویزیونی با اشاره به آخرین تحولات یمن، گفت: تحرک مردم یمن مختص یک گروه خاص نبوده و این تحرک، جهت گیری خاصی به سوی یک گروه یا جریان مشخصی ندارد بلکه مردم یمن با مسوولیت‌پذیری و هوشیاری کامل در پی رسیدن به اهداف مشروع و عادلانه خود بودند. در واقع انقلاب یمن دو گزینه داشت، یا باید شکست و ناکامی را می پذیرفت و یا به جلو و در جهت اهدافش حرکت می‌کرد.

 

 

وی در ادامه افزود: ملت یمن با همه جریان‌ها و اقشار سیاسی و اجتماعی آن در انقلاب مردمی شرکت کرده‌اند.

 

رهبر انصارالله یمن با تاکید بر اینکه تحرکات برای حمایت از مردم ضرورت دارد، گفت: مسئولان یمنی با ملت با خشونت برخورد کرده‌اند.

 

عبدالملک الحوثی گفت: مردم یمن بعد از دوران یأس موفق شدند به مطالبات خود برسند و مردم یمن موفق شدند یک مشارکت ملی را در یمن صورت بدهند و توافقنامه خوب میان دولت و انقلابیون یمن اتفاق افتاد.

 

عبدالملک الحوثی گفت: انقلاب مردم یمن معادله جدیدی را در این کشور به وجود آورد که خواسته و آرزوی مردم بود، معادله‌ای که همه در امور سیاسی کشور مشارکت خواهند داشت. در واقع ما وارد مرحله جدیدی به نام مشارکت ملی شده ایم، این در حالی بود که برخی از کشورها تلاش کردند تا مردم به خواسته هایشان نرسند اما اراده ملت یمن پیروز شد و جامعه بین‌الملل و کشورهای منطقه مجبور به قبول معادله جدید شدند.

 

 ‌شبکه الجزیره و العربیه در طول انقلاب تلاش می کردند این انقلاب را منفی جلوه دهند

 

وی افزود: واقعیت این است که باید به سمت عدالت برویم و نیازمند این هستیم که همه در کنار یکدیگر قرار بگیریم و اینگونه نباشد که به دنبال حرکت های ناسالم حرکت کنیم. متاسفیم که برخی از سیاستمداران ما سیاست های دروغ رسانه ای را پیروی می کنند این در حالی است که باید به سمت داشتن سیاست رسانه سازنده حرکت کنیم. آنها هم در طول انقلاب مردم یمن تلاش می کردند، خواسته های مردم یمن شنیده نشود و مخابره نشود.

 

وی تاکید کرد که یک دسیسه واقعی در جریان بود تا همه نهادها و همه چیز را از بین ببرند اما اینها به نتیجه نرسید و فضا اکنون مثبت است؛ جریان‌های رسانه‌ای که این روزها علیه انقلاب مردم یمن به راه افتاده اند، هدفشان تسویه حساب است و با همکاری افراد فاسد صورت می‌گیرد.

 

عبدالملک الحوثی گفت: رسانه‌هایی که مسایل تخریبی را مطرح می‌کنند در واقع خودشان را تخریب می کنند. آنهایی که تلاش می کنند افکار عمومی را تغییر دهند، مواضع خود را تغییر دهند و باید در یک مسیر حرکت کنند تا توافق مشارکت ملی که امضا شده است، اجرایی شود.

 

انتخاب احمد عوض بن مبارک به عنوان نخست‌وزیر غافلگیر‌کننده بود

 

عبدالملک الحوثی ضمن رد انتصاب «احمد عوض بن مبارک» به عنوان نخست وزیر جدید یمن گفت: انتخاب بن مبارک پس از دیدار رئیس جمهور یمن با سفیر آمریکایی ما را غافلگیر کرد.

 

وی همچنین تاکید کرد: سفیر آمریکایی به طور آشکارا در امور دخالی یمن دخالت می‌کند و با احترام به بن مبارک باید بگویم که ما نمی‌توانیم بپذیریم که نخست‌وزیر یمن نامزد سفارت‌های مشخصی باشد.

 

رهبر انصارالله گفت: رئیس جمهور یمن پس از دیدار با سفیر آمریکا توافقات صورت گرفته در خصوص تعیین نخست وزیر را نادیده گرفت و رئیس دفتر خود را برای پست نخست وزیری انتخاب کرد.

 

فراخوان برای برگزاری تظاهرات در اعتراض به تعیین نخست‌وزیر

 

عبدالملک الحوثی همچنین خواستار برگزاری تظاهرات گسترده در روز پنجشنبه در اعتراض به انتخاب «احمد بن مبارک» به عنوان نخست وزیر جدید این کشور شد.

وی افزود: گام‌های دیگری نیز وجود دارد که کمیته های سازماندهی آن را اعلام خواهد کرد./983/د102/ک

ارسال نظرات