۱۶ مهر ۱۳۹۳ - ۱۶:۲۷
کد خبر: ۲۲۴۵۲۹
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی:

همگرایی ائمه جماعت با مردم در مساجد خراسان جنوبی مطلوب است

خبرگزاری رسا ـ مدیرکل فرهنگ و ارشاد خراسان جنوبی با بیان این که ائمه جماعات مدیران اصلی مساجد و کانون ها هستند و در یک کلمه مدیریت فرهنگی مسجد بر عهده امام جماعت است، گفت: همگرایی ائمه جماعات در مساجد استان با مردم بسیار خوب است.
احمد محبي _ مدير کل فرهنگ و ارشاد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بیرجند، احمد محبی، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی پیش از ظهر امروز در بازدید از کانون های فرهنگی و هنری مساجد شهرستان خوسف با بیان این که تعداد کانون های فرهنگی و هنری در مساجد خراسان جنوبی از سایر اسنتان ها بیشتر است و استقبال مردم از برنامه های این کانون ها بسیار خوب بوده است، گفت: از آن جایی که بیشتر جمعیت استان را خانواده های متدین دینی تشکیل می دهند استقبال خانواده ها و نسل جوان با مساجد در استان زیاد است و همین موضوع موجب پررنگ شدن نقش کانون های فرهنگی و هنری مساجد در پرکردن اوقات فراغت و بصیرت افزایی در میان نسل جوان شده است.

 

وی با بیان این که در خراسان جنوبی در طول شبانه روز بیش از 150 هزار نفر از مردم با مساجد در ارتباط مستقیم و مداوم هستند، گفت: اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان برای استفاده از این ظرفیت بسیار عظیم فرهنگی از طریق کانون های فرهنگی و هرنی مساجد اقدام به برگزاری برنامه های فرهنگی در زمینه های سبک زندگی و سایر رهنمودهای مقام معظم رهبری کرده است.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی با اشاره به این که براساس برنامه پنجم توسعه باید در 25 درصد مساجد کشور کانون فرهنگی و هنری راه‌اندازی شود، گفت: از منظر مقام معظم رهبری مدیر اصلی مساجد ائمه جماعت هستند و در استان بیشترین همگرایی ائمه مساجد با کانون‌های فرهنگی و هنری را شاهد هستیم و از این ظرفیت به خوبی استفاده شده است.

 

محبی با بیان این که نقش ائمه جماعت همانطور که در بالا گفته شد در آگاه سازی فرهنگی و اسلامی مردم بسیار مهم است، گفت: در راستای ارتقا سطح آگاهی ائمه جماعات مساجد استان اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی با همکاری سازمان تبلیغات و دفتر امام جمعه اقدام به برگزاری کارگاه های آموزشی عقیدتی و مهارتی برای ائمه جماعات در سطح شهرستان های مختلف کرده است.

 

وی از اجرای طرح شناسایی جوانان و نوجوانان مستعد در کانون های فرهنگی و هنری مساجد خراسان جنوبی خبرداد، گفت: در راستای تربیت افسران جنگ نرم افراد شناسایی شده به صورت ویژه توسط اساتید روحانی مجرب و متخصص مورد آموزش و مهارت افزایی قرار خواهند گرفت تا از این افراد بتوان به صورت ویژه برای اجرای برنامه های فرهنگی در محله های مختلف و نهادهای فرهنگی استفاده کرد.

 

 مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی با بیان این که اتاق های دیجیتال در بیش از نیمی از کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان راه اندازی شده است، گفت: این کار در راستای مدیریت فضای مجازی و تولید محتوا در این فضا با نظارت ائمه جماعات و اساتید فرهیخته حوزوی انجام شده است.

 

 محبی با بیان این که شهرستان خوسف از توانمندی های خوبی در حوزه کانون های فرهنگی و هنری مساجد برخوردار است، گفت: اداره کل فرهنگ و ارشاد در راه اندازی کانون های فرهنگی و هنری در مساجد روستایی شهرستان خوسف  نگاه ویژه ای را در طول سال خواهد داشت./968/پ202/ب

ارسال نظرات