۱۱ مهر ۱۳۹۳ - ۰۱:۲۴
کد خبر: ۲۲۳۷۶۴

همایش طرح ملی تلاوت قرآن کریم در مشهد برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ همایش طرح ملی تلاوت قرآن کریم در سالن همایش‌های بانک صادرات مشهد و با حضور معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ فرهنگ و ارشاد اسلامی، برگزار شد.
طرح ملي بلاوت قرآن کريم

 به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، همایش طرح ملی تلاوت قرآن کریم شب گذشته در سالن همایش های بانک صادرات با حضور حجت الاسلام حشمتی، معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ فرهنگ و ارشاد اسلامی، محمد زاده، معاونت شبکه سراسری رادیو قرآن، سربشه، مدیر عامل بانک صادرات و انجام، مدیر شبکه جهانی الکوثر و نخبگان قرآن برگزار گردید.

 

حجت‌الاسلام حشمتی با اشاره به آیه ای از قرآن کریم که می فرماید: «ما خانه هایی را بلند مرتبه می کنیم» گفت: فرهنگ اهل بیت در عالم طنین انداز شده است و استکبار جهانی تصور کرده با خلق گروهک تروریستی داعش و نسبت دادن آن به اسلام می تواند این فرهنگ را کم رنگ کند، در حالی که این قتل ها و خشونت ها از اسلام به دور است.

 

وی هدف از اجرای طرح ملی تلاوت قرآن کریم را کشف و شناسایی نوجوانان مستعد قرآنی و تربیت آنها و معرفی آنها به جهان ذکر کرد و افزود: این طرح به اهتمام حامد شاکرنژاد، قاری قرآن و موسسه قرآنی صراط در 10 استان اجرا می شود که در برنامه های آتی تلاش بر اجرای آن در دیگر استانها نیز است.

 

در این طرح با استفاده از مدیران و اساتید مجرب نسلی را تربیت کرده ایم که که قرآن را به خوبی تلاوت می کنند؛ مفاهیم آن را درک می کنند  و در رفتار و نگاه آنها، آیات قرآن متجلی است.

 

معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با ذکر این مطلب که اگر نگاه، اندیشه، رفتار، عملکرد و تعاملاتی که با یکدیگر داریم مبنای قرآنی پیدا کند، جاذبه در جامعه ایجاد خواهد شد، افزود: در این طرح با استفاده از مدیران و اساتید مجرب نسلی را تربیت کرده ایم که که قرآن را به خوبی تلاوت می کنند؛ مفاهیم آن را درک می کنند  و در رفتار و نگاه آنها آیات قران متجلی است.

 

حسین مقدم کیا، دبیر اجرایی طرح و مدیر عامل موسسه قرآنی صراط گفت: طرح ملی تلاوت قرآن از سال 88 شروع به کار کرد و در مرحله اول تحقیق و پژوهش در سطح کشور و بین المللی انجام شد و در بیستمین نمایشگاه بین المللی قرآن در سال 1391 با حضور معاونت وقت قرآن و عترت وزارت ارشاد رونمایی شد، که در آغاز فعالیت 4000 دانش آموز ثبت نام و سی دی آزمون را دریافت کردند که 500 دانش آموز نخبه و قرآنی در طرح ملی جذب شدند.

 

وی خاطرنشان کرد: طرح ملی تلاوت قرآن بستری مناسب جهت پرورش استعدادهای قرآنی فراهم کرده است و نوجوانان می توانند با گذراندن این دوره استعدادهای خود را در زمینه های حفظ ؛ مفاهیم و اخلاق شکوفا نمایند.

 

دبیر اجرایی طرح ملی تلاوت قرآن کریم افزود: این طرح ویژه نوجوانان 10 تا 16 ساله می باشد و در 4 دوره 6 ماهه که شامل دو دوره مقدماتی و پیشرفته می باشد برگزار می شود و همچنین ضمن برگزاری کلاسها جلسات قرآنی، محافل انس با قرآن و مسابقات قرآنی با حضور قاریان مطرح از مصر وایران جهت پرورش بیشتر استعدادهای و کسب تجربه قرآن آموزان نیز برگزار می گردد.

 

از دیگر برنامه های این مراسم تلاوت قرآن توسط قاریان قرآنی و تقدیر از مدیران و نخبه های قرآنی طرح ملی تلاوت بود./1310/پ202/ی

ارسال نظرات