۰۹ مهر ۱۳۹۳ - ۱۷:۴۰
کد خبر: ۲۲۳۵۵۹

گرامیداشت یاد شهدای کشتار حجاج در تهران برگزار می شود

خبرگزاری رسا ـ مراسم گرامیداشت یاد شهدای کشتار حجاج در جمعه خونین سال 1366 با سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین اختری و با حضور طلاب و فضلای حوزه علمیه تهران برگزار می شود.
گرامیداشت یاد شهدای کشتار حجاج در تهران برگزار می شود

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، هم زمان با سالروز کشتار وحشیانه حاجیان ایرانی و گرامیداشت یاد شهدای جمعه خونین سال 1366 به دست آل سعود مراسم یادبودی در مسجد امام حسین(ع)تهران برگزار خواهد شد.


در این مراسم حجت السلام والمسلمین محمدحسن اختری دبیر کل مجمع جهانی اهل بیت به سخنرانی خواهد پرداخت همچنین مستند قربانگاه زائران با حضور کارگردان این مسنتد مقداد رحیمی اکران خواهد شد.


این مراسم، شامگاه روز پنجشنبه 10 مهرماه، همزمان با نماز مغرب و عشا در مسجد امام حسین(ع) واقع در میدان امام حسین(ع) تهران برگزار می شود و جمعی از خانواده های شهدا نیز در این مراسم حضور خواهند داشت.


این مراسم با همکاری جمعیت طلاب انقلاب اسلامی و کانون نخبگان تبلیغ و خانه رسانه طلاب و نمایندگی ولی فقیه در ناحیه مقاومت بسیج شهید مطهری و مجمع جهانی اهل بیت و حوزه علمیه خاتم الاوصیا تهران برگزار می شود.


در روز نهم مردادماه 1366 شمسی برابر با ششم ذیحجّه سال 1407 قمری، هزاران زائر ایرانی و تعدادی از زائران دیگر کشورهای اسلامی در مکه معظّمه و خانه خدا، در حال انجام فریضه الهی برائت از مشرکین بودند که به دست ماموران دولت وهابی عربستان سعودی مورد تهاجم وحشیانه قرار گرفته و به شهادت رسیدند.


زائران خانه خدا، مراسم برائت را همه ساله با الهام از تعالیم اسلام و قرآن برگزار می‌کنند و در آن، ضمن دعوت مسلمانان به اتحاد، بیزاری خود را از دشمنان اسلام به ویژه آمریکا و رژیم صهیونیستی اعلام می‌دارند.


بر اثر این یورش بی‌رحمانه در خانه امن الهی، 400 نفر از حُجّاج ایرانی به شهادت رسیده و بیش از هزار نفر نیز زخمی شدند./917/
پ202/ب

ارسال نظرات