۰۲ مهر ۱۳۹۳ - ۱۴:۱۶
کد خبر: ۲۲۲۳۵۷
استاندار اصفهان:

ویژگی بارز کانون های پرورش فکری کودکان فراجناحی بودن آن است

خبرگزاری رسا ـ استاندار اصفهان یکی از ویژگی های بارز کانون های پرورش فکری کودکان را منحصر نبودن آن ها به قشر خاصی از جامعه عنوان کرد و گفت‌: همه افراد با هر علاقه و سلیقه ای می توانند از این کانون ها استفاده کنند که این ویژگی بسیار با ارزش است.
استاندار اصفهان زرگرپور

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، رسول زرگرپور استاندار اصفهان، امروز در جمع معاونان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کشور که در محل فرمانداری نجف آباد برگزار شد کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان را از الگوهای خوب و ارزنده  و با سابقه برشمرد و گفت: این کانون ها از تجربیات مفید و مؤثر گذشتگان نشأت گرفته است.

 

وی یکی از ویژگی های بارز این کانون ها را منحصر نبودن آن ها به قشر خاصی از جامعه عنوان کرد و اظهار داشت‌: همه افراد با هر علاقه و سلیقه ای می توانند از این کانون ها استفاده کنند که این ویژگی بسیار با ارزش است.

 

استاندار اصفهان افزود: تولیدات این کانون ها هدف دار، مشخص و در واقع همان چیزی است که مورد نیاز امروز نظام جمهوری اسلامی است که می تواند در جهت اهداف انقلاب اسلامی بسیار تأثیر گذار باشد.

 

زرگرپور با تاکید بر این که باید به سمتی حرکت کنیم که این کانون ها پوشش کامل و فراگیر داشته باشند، افزود: کانون های پرورش فکری کودکان و نوجوانان باید حداقل 20 درصد از دانش آموزان را در برگیرد و مدیریت استان در جهت اهداف عالیه این کانون ها از هیچ کمکی فروگذار نخواهد کرد.

 

در ادامه علیرضا حاجیان زاده، مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کشور نیز گفت: رهبر معظم انقلاب نیز قائل به جایگاه این کانون ها هستند و ضرورت آن ها را بیشتر از همه احساس کرده اند و ایشان در سفرهای خود به استان ها اعتبارات ویژه ای را به این کانون ها اختصاص داده اند و معتقدند که ما فقط از 20 درصد از ظرفیت خود استفاده می کنیم.

 

حاجیان زاده با بیان این که کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کشور در واقع 3 درصد از دانش آموزان را تحت پوشش خود قرار داده است، افزود: این آمار در حالی است که بر اساس استانداردهای جهانی باید حداقل 10 درصد از دانش اموزان تحت پوشش کتابخانه های کانون قرار گیرند.

 

مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کشور در ادامه تصریح کرد: دانش آموزانی که تحت پوشش کانون ها قرار دارند از نظر تحقیق و تفکر از دیگر دانش آموزان متمایز و متفاوت هستند.

 

وی خواستار راه اندازی مجتمع فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در استان اصفهان، راه اندازی کتابخانه های سیار در استان به ویژه در مناطق محروم و روستاها و همچنین حمایت از کانون زبان ایران وابسته به کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان شد و از استاندار اصفهان درخواست نمود که دستورات لازم را در خصوص اجرائی شدن موارد مذکور ابلاغ نمایند./939/پ203/ب4

ارسال نظرات